Els estudiants d’Història de l’Art de 4t d’ESO han treballat la matèria a partir de la ofertadels museus de la nostra ciutat. Hem realitzat 9 sortides durant el curs 2013-14 i han fet una breu ressenya de cada sortida que us hem penjat a l’apartat imatges de la web de l’Institut.
Des d’aquí els podeu veure tots junts i fer-vos una idea global dels continguts treballats a les sortides i l’experiència pràctica sobre l’art que els nois i noies de l’itinerari humanístic han adquirit des d’aquesta matèria.
Bel Fiter
SORTIDA PREHISTÒRIA: A principis del primer trimestre, els alumnes de quart d’ESO vàrem anar al Museu d’arqueologia de Catalunya a veure una exposició de la prehistòria. Durant la sortida els alumnes vàrem veure desde la evolució dels cranis fins a esquelets de nens petits. També vam intentar fer foc i fer farina amb grans de blat. A part d’això ens va agradar molt la monitora que ens va tocar ja que explicava molt bé i era molt expressiva i aquestes caracteristiques ens van facilitar l’enteniment sobre la prehistòria.
Sabrina Monsonís
EGIPTE: El passat 26 de novembre la classe d’història de l’art va fer una sortida al Museu Egipci. Vam poder observar sarcòfags i rèpliques de les pintures que es feien per decorar l’interior de les grans piràmides dels faraons. La monitora que vam tenir, ens va explicar moltes coses sobre la llei de la frontalitat de les pintures egípcies i sobre els mites i creences del món egipci. Va ser una sortida on vam gaudir molt i aprendre força!
Náraly Barba, Daniel Hernández, Alba Torné
GRÈCIA I ROMA: El passat dia 28 de Gener, amb el grup humanístic a l’assignatura d’Història de l’Art, vam anar al museu Arqueològic amb motiu del tema que treballàvem, Grècia i Roma. Vam poder veure moltes obres d’art ambientades en l’època, entre elles una escultura d’un Déu, unes tombes i una maqueta representativa del circ romà. Va ser una excursió molt enriquidora i interessant, i el Santi, el monitor, va orientar-nos molt bé en el tema. Aqui podeu veure les fotos de la sortida.
Rubén P., Andra R., Mar L., Carlos Z.
ROMÀNIC I GÒTIC:
Els alumnes de 4rt de l’E.S.O vam anar al MNAC (Museu Nacional d’Art de Catalunya) a veure dues exposicions: la primera va ser del romànic, on vam poder veure pintures i arquitectures de l’època i vam tindre una explicació sobre el romànic i les seves característiques; la segona exposició tractava del gòtic, aquí també vam poder veure pintures i figuretes de l’època on la monitora ens va informar sobre les seves característiques. En conjunt vam poder aprendre molt sobre el romànic i el gòtic i aquesta sortida ens va anar molt bé per entendre el tema millor i per estudiar per l’examen.
Angi Vives / Sandra Jiménez / Laura Muntané
EL CONCURS DE FOTOGRAFIA
Els alumnes de 4 A i B hem anat al Museu Arqueòlogic de Catalunya per fotografiar unes escultures, mosaics , joies, etc. Desprès de haver obtingut d’aquestes fotografies hem entrat en un concurs de fotografies.
Aquests concurs consistia en fer moltes fotografies sobre el que hi havia exposat al museu i elegir 5 fotografies i penjar-les a Pinterest amb una frase que quedés bé. En el museu Arqueològic hi ha objectes dels nostres avantpassats. Després de prendre les fotos ens vam fer una foto de grup.
Les fotos van ser exposades a la web i esperem els guanyadors. Molta sort!
Arnelyn, Lisette i Claudia de 4tB.
RECOLLIDA PREMI DE FOTOGRAFIA
El passat 9 de maig vam fer una sortida al Museu d’Arqueologia de Catalunya. Vam assistir a l’entrega de premis del concurs de fotografia que havíem fet amb anterioritat.
Les guanyadores van ser la Cerami Rico, la Berlinesa Díaz, i la Laura Muntané. També es va fer una menció al Carlos Zaragoza. Se’ls va premiar a tots amb una Master Class de fotografia arquitectònica a l’Hospital de Sant Pau.
Al final de la sortida, vam donar una volta pel museu, que ja coneixíem d’altres vegades.
Náraly, Andra, Carlos, Oscar, Alba
EL JOC DEL SARRÓ
En aquesta excursió, ens van repartir una bossa amb unes instruccions i unes pistes per poder jugar en el joc del sarro.
Aquest joc consisteix en : a partir de la informació que ens reparteixen, trobar el que ens demanaven a les instruccions. Amb aquest joc vam recorre tot el poble espanyol. El poble Espanyol esta construït amb cada tipus d’ arquitectura que hi ha a Espanya.
Després de participar en aquest joc, vam estar passejant pels carrers tant bonics on els edificis són típics a Espanya.
Cerami Rico, Lissethe Claudia, Clàudia Cuello, Fareena, David Serrano
VISITA A LA FUNDACIÓ CAN FRAMIS
El passat dimarts dia 27 de maig vam anar a la fundació ‘Can Framis’, on vam poder veure representacions de quadres d’autors contemporanis com Ramón Casas. Vam fer diverses activitats relacionades amb les obres d’art, com relacionar l’objecte, persona o idea que havia inspirat un pintor a realitzar el quadre. Va ser una activitat molt llarga però enriquidora.
Mar L., Rubén P., Daniel H., Sandra J., María C.
EL MUSEU IDEAL
passat divendres 30 de maig els alumnes de l’itinerari humanístic i tecnològic vam anar a la Fundació Miró a crear un Museu Ideal. Primer vam fer una volta per el museu analitzant el terreny, la llum, el material, les obertures, el recorregut i la situació de l’obra. Més tard vam crear nosaltres mateixos la nostra pròpia sala amb materials que ens van donar per després fer un museu. La sortida va ser molt interessant i vam gaudir molt creant el nostre propi museu.
Alejandro Parrilla, Sabrina Monsonís, Laura Muntané, Àngela Vives