Moviments de la Terra.

Els dilluns comencem el dia amb una conversa, a vegades sorgeixen de coses que han passat el cap de setmana, de noticies que hem escoltat, de lectures de llibres o de una pregunta que es fa. Fa dues setmanes que va sortir la pregunta : Per què hi ha dia i nit?
Jordi.- La terra gira ara és de dia i l´altre part és de nit.
Andrea.- la lluna gira al voltant de la terra.
Jan.- el sol està darrera de la lluna i fa que brilli.
Oriol Mo.- La terra es mou a poc a poc i la lluna dóna voltes.
Armand.- els estels il•luminen la lluna.
Aleix.- La lluna dóna voltes i el sol també, llavors ve quan és de dia i quan és de nit.
Oriol Mo.- El sol no es mou.
Aleix.- la terra no es mou.
Tots.- La terra si que es mou.
Juan.- La terra es mou.
Aleix.- cada dos mesos.
Laura R.- la terra tarda un dia en donar una volta sobre si mateixa.
Aleix.- Un any.
Oriol Mo.- No, sino seria tot l´any de dia i dos anys de nit.
Andrea.- la terra tarda un any en donar una volta al sol.
Mercè.- Esteu d´acord amb el que dia l´Andrea.
Tots.- Sí!!!!
Escenifiquem els moviments de la Terra, la lluna i el Sol . Cada nen/a fa d´ un astre diferent imitant els moviments. Ara els hi demano que facin el dibuix de per què hi ha nit i dia?.
Com que no queda gaire clar, seguim investigant amb el globus terraqui de la classe, una llum que fa de sol i un mirall que fa de lluna. Ara els hi demano que facin el dibuix dels moviments de la terra. En les fotografies podreu veure els resultats.

1rB: Resolem el problema de les edats.

Els músics us ho expliquen…

LLUÍS: Hem fet les edats dels mestres.

ROC: Els hem posat per ordre de més petit a més gran o de més gran a més petit.

SOFIA: Horitzontal i vertical.

MARIONA: Em sembla que un grup con un regle també amb la taula del cent. Hem ficat els noms segons els anys dels mestres.

ROC: Ho hem fet en petits grups.

MAR: De quatre persones.

EMMA: Tots ho hem fet diferents perquè nosaltres ho hem fet de més petit a més gran i d’altres de més gran a més petit, amb regles i la taula del 100.

ÀLEX: Volíem saber qui era el més gran i la més jove. La més jove ets tu, Marta!

LLUÍS: I el més gran el Pep.

PAU: Quan hem acabat hem anat a tercer de la Raquel.

ADRIÀ: A dir-li el què havíem fet i com ho havíem aconseguit.

EMMA: Perquè els de 3r volien investigar amb la nostra llista de les edats quants anys tenia el Pep quan tu, Marta, vas néixer.

HEM ANAT AL DENTISTA.

Fa uns dies vam anar a fer una visita al dentista, al CAP de Castellar. Un cop allà ens vam separar en dos grups, a un dels grups, la infermera, ens va estar explicant com ens havíem de rentar les dents per tal de tenir les dents ben netes. Mentrestant l’altre grup va anar a veure el dentista que ens va fer una petita visita per a fer-nos una revisió de les nostres dents. Un cop tots havíem passat per les dues “activitats” vam tornar a l’escola i vam fer uns dibuixos, aquí us els deixem per tal que en podeu gaudir.

1rB: Un problema d’edats!

Fa unes setmanes els músics vam investigar si l’Ana (mestra de P4) era més gran que la Marta. A partir d’aquí, ens vam començar a preguntar qui era la persona de l’escola més gran i la més jove. Per aquest motiu, avui hem fet un llistat de tots els noms i, en parelles, hem anat a preguntar les edats.

 

De moment, ja tenim totes les dades. Demà intentarem trobar la manera per resoldre el problema i de pas, aprofitarem per fer una mini estadística d’edats. Ja us ho explicarem…

 

[ per veure totes les fotografies cliqueu sobre la imatge! ]

1rB: Ens inventem un conte

Fa dies que els músics van comentar que volien fer un conte. Però teníem clar que tota la classe  seria una mica difícil a l’hora de decidir i consensuar. Per aquest motiu, hem decidit que els dos mitjos grups (blau i taronja) faran un conte i quan els tinguem enllestits els explicarem a l’altre grup.

A partir de la setmana vinent, cada grup dedicarà una hora a crear i donar forma al seu conte. De moment, hem decidit els personatges i una mica l’estructura de cada història.  Us deixem veure les imatges (feu clic sobre les dues imatges penjades en aquesta actualització), però amb la condició de que no expliqueu res a l’altre grup!

Amb aquesta activitat pretenem treballar les diferents parts d’un conte: els personatges (protagonista, antagonista, principals,  secundaris…), l’estructura (plantejament, nus, desenllaç), etc; la lectura, l’escriptura, el treball grupal, el consensuar i prendre decisions conjuntament, l’ajudar-nos, etc. A més… segurament quan ja els tinguem enllestits en paper, intentarem convertir-los en mini pel·lícules.. però això ja us ho explicarem més endavant!!