Us fem arribar una sessió d’anglès amb un grup de la classe del sol. La situació inicial és un joc en el qual han d’esbrinar quins aliments no agraden als seus companys. Després, escullen companys, assajen i preparen una petita representació. En podeu gaudir amb tota l’espontaneïtat d’aquests sols i de la seva “english teacher”. Enjoy it!
HELLO SONG!
Els nens i nenes de la classe del sol han après una cançó d’anglès per saludar i alhora per treballar les diferents emocions. Ens agrada estar bé, estar genials, estar contents, però de vegades també estem cansats, tenim gana, o no estem tan bé. Això és el que ens mostren amb aquesta cançó. Have fun and enjoy!
![]() |
| PRG002 |
Què veuríem si ens estiréssim al mig d’una piràmide?
Segons els músics hi veuríem càmeres de vídeo, trampes, la punta de la piràmide, dibuixos pintats a les parets… mireu, mireu!
Parlem d’emocions…
El dimarts passat els músics van portar dues imatges: la que més els hi agradava i una que no els hi agradava gens. Entre tots vam estar parlant de què ens agradava i per tant, ens feia posar contents i de les coses que ens feien posar tristos o ens feien por. Es va crear una conversa molt bonica sobre la importància dels pares, la família, els amics, etc. La majoria de músics van portar imatges de la família o de quan eren petits o d’algun viatge o amb els companys de la classe… Per altra banda, les imatges que no agradaven gens reflectien les pors dels músics, com per exemple: les aranyes, el soroll, la foscor, la mort, etc.

Després d’explicar cadascú les seves imatges i d’arribar a la conclusió que més o menys tothom coincidim força amb el què ens agrada més, les vam enganxar en dos murals diferenciant els dos tipus d’emocions que ens creaven: l’alegria i la por.
Els astronautes llegeixen cada tarda
Seguim treballant el pop-art.
Novetats d’aquests últims dies…
Els músics tenim forces notícies a comentar-vos. Per començar el passat divendres vam iniciar la piscina! Per cert, aprofitem per recordar-vos que cada divendres al migdia els haureu de recollir allà! Ens va agradar molt i ja tenim ganes de tornar-hi! Mireu quina patxoca feiem amb els banyadors i els casquets!

També agrair a totes les mares i pares que ens acompanyin aquests dies la seva col·laboració!!

Aprofitem per explicar-vos que continuem immersos en el projecte d’Egipte i de les Mòmies. De moment, estem explicant les diverses informacions que ens heu portat les famílies (gràcies!) sobre les piràmides, la momificació, els esfinxs, etc. Estem molt motivats, tan que fins i tot hi ha qui s’ha animat a fer una maqueta d’una piràmide en cartró!! Segurament ben aviat us demanarem que en porteu i farem cadascú la nostra maqueta!

I per últim… hem iniciat els jocs lingüístics i matemàtics. Ben aviat us explicarem com funciona cada joc, de moment estem intentant consensuar les indicacions entre tots per tal de que siguin els propis músics qui us ho expliquin amb les seves paraules. Us deixem amb un exemple molt clar… el penjat!
Autoretrat!
Els nens i nenes de primer per decorar la nostra carpeta hem fet un autoretrat!! Per fixar-nos com érem amb tots els detalls hem utilitzat diversos miralls.

Primer, vam realitzar un croquis amb el llapis i un cop l’esbós estava acabat, l’hem pintat amb aquarel·les!!!

Per veure més fotografies, copieu el següent enllaç: https://picasaweb.google.com/114058609009777482277/Autoretrat?authuser=0&authkey=Gv1sRgCPLfwObh_7LlNA&feat=directlink
Em dic…
| EM DIC… |
Com que el nens de la classe dels músics (1rB) estan molt interessats amb el tema d’Egipte, les mòmies… hem aprofitat avui a l’aula d’informàtica per escriure el nostre nom de la mateixa forma que ho feien els antics egipcis. Sort que després ens hem fet una foto i hem escrit el nostre nom , perquè sinó després per esbrinar-ho…!!!
Pastitxo de serradures
Aquest matí i el passat dilluns, els infants de la classe del sol i els músics ens vam barrejar per gaudir “empastitxant” conjuntament. Mentre els mitjos grups estaven a anglès, els altres dos grups ens hem unit a l’aula “laboratori o de ciències” per realitzar un pastitxo. Què és un pastitxo? Doncs molt senzill: una barreja de pintura amb algun ingredient especial, que normalment intentem esbrinar a partir de l’observació de les seves característiques i fent hipòtesis.

En aquesta ocasió hem utilitzat els colors bàsics (magenta, groc i blau) per barrejar-ho amb serradures!!! Primer, hem estat una estona fixant-nos què passava si barrejàvem el magenta amb el groc, el blau amb el groc, el magenta amb el blau, etc. A continuació, hem dibuixat i escrit sobre la pintura. Finalment, l’Anna-bel i la Marta ens han posat les serradures i hem “empastitxat” una bona estona fixant-nos amb el tacte, l’olor, les característiques de les serradures, etc. Alguns hem comentat que semblava “pa ratllat”, d’altres han dit que era “farina”, o potser menjar de gos; fins i tot, hi ha qui de seguida ha comentat que era “allò per quan vomitem”. Ens ho hem passat molt bé fent el pastitxo i sobretot, ens ha agradat barrejar-nos les dues classes!!
El proper dilluns però, començarem amb els experiments… ja us explicarem, ja!!

