DIBUIXEM LA MÚSICA I EL COM ENS FA SENTIR…

Continuant amb el projecte dels sentiments i de les emocions, vam intentar relacionar la música amb el sentiments que ens transmetia escoltar diferents peces musicals i parlar de diferents cançons i músiques que ja coneixiem  i que ens feien sentir alegres, tristos, … o simplement que no ens agradaven.

Aquí teniu les músiques que vam escoltar i després vam dibuixar.

1. Aquí teniu un fragment de les “Noces de Fígaro” que vam decidir que era una música alegre.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WmQqA3S-y74[/youtube]

 

2. Aquesta altra música ens va fer pensar en coses una mica tristes, pertany a “Gymnopedie” d’Eric Satie.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=atejQh9cXWI[/youtube]

 

3. També vam escoltar una barreja de músiques que ens van fer una mica de por.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Kf2ZgmLFfII[/youtube]

 

4. I finalment,  una altra música que ens feia ballar i ens va semblar molt divertida. “Plink, plank, plunk”  Leroy Anderson.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=a3ifJYNQTxU&feature=related[/youtube]

 

De moment, us posem aquestes músiques per que les gaudiu. FINS AVIAT!!!

El Dimoni dels Nombres

Aquesta última setmana ens ha visitat el “Dimoni dels nombres”, un simpàtic personatge què a partir d’ara ens provocarà molts dubtes al voltant de diferents aspectes matemàtics i que de ben segur ens ajudarà a entendre una mica més aquest món tan fantàstic i què sovint ens espanta com a alumnes (i no tan alumnes!).

La primera pregunta que ens ha plantejat ha estat:

Quin creus què és el número més important i necessari ?

  1. Queralt: el 2 mana en el 3 , el 3 en el 4…
  2. Jan R: és el 100 perquè és més gran que el 99
  3. Rocío: però d’aquesta manera el 1000 mana en el 100
  4. Alba : és de l’1 al 9. De l’1 ve el 10, del 2 el 20 , del 3 el 30…
  5. Paula Pi: són l’1 i el 0 perquè són els primers
  6. David: el 200 no surt de l’1
  7. Gerard : però podem sumar
  8. Alba : no acabaríem mai: Els números no s’acaben mai.

L’ Oleguer recordà que a P-5 van treballar el conte del Googol
( Saps comptar fins a un googol? Robert E. Wells. Ed. Juventut)
i ens confirmava la teoria a la què vam arribar:

“ Encara que un nombre sigui molt gran, sempre li pots afegir un altre ZERO. I això el farà DEU vegades més gran! Mai no arribaràs al nombre MÉS GRAN. Pots continuar afegint zeros fins a l’infinit”

De ben segur que properament El Dimoni dels Nombres ens ho acabarà de confirmar en algun mal somni matemàtic. Fins aviat!

www.librosmaravillosos.com/eldiablodelosnumeros/capitulo01.html

1r: Estampem fruites

El passat divendres al matí, aprofitant la celebració de la festa de la castanyada, els alumnes de 1r vem estampar fruites de la tardor. Per començar, vem parlar de quines són les fruites típiques d’aquesta estació i les vem conèixer totes: la xirimoya, la taronja, la mandarina, el caqui, la magrana, el raïm, etc. A continuació, vem tastar-ne alguna. Finalment vem estampar-les.

Per veure més fotografies, copieu el següent enllaç: https://picasaweb.google.com/114058609009777482277/EstampacioDeFruites?authuser=0&authkey=Gv1sRgCP2ftIHa4r2eOw&feat=directlink

CI: Tallers de Castanyada

Ahir al matí tots els alumnes del cicle inicial ens vem barrejar entre els cursos de 1r i 2n, per tal de realitzar uns tallers tot celebrant la castanyada.

Així, ens vem distruibuir en grups de 14 i 15 nens/es i vem fer galetes, vem decorar uns marcs de fotos, vem crear unes corones de flors i vem decorar moniatos, castanyes i magranes!

Tots els tallers ens van agradar molt i ens ho vem passar “pipa”!! Moltes gràcies a totes les famílies per portar-nos el material que vem demanar. Així que tinguem totes les fotografies recopilades us enllacem l’àlbum!

De moment us en posem un tastet en vídeo… amb música de la tardor!

1rB: Característiques d’una Piràmide

Aquest matí els músics hem llegit els deures que havíem de portar avui: “la definició de piràmide”. Ens hem sorprès perquè només han coincidit dos nens, les altres totes eren diferents i cap deia el mateix!

Aquesta diversitat ens ha ajudat a trobar les característiques d’una piràmide. Així, les hem resumit i agrupat en una pissarra clipper.

D’aquesta manera, ens han sorgit diferents dubtes… com per exemple: Què és un vèrtex? A Egipte hi havien Déus? I quins? Què és un prisma? I… què significa tenir una base quadrada? I on trobarem granit i pedres per fer la nostra piràmide? Seria factible?

Aquestes preguntes les anirem responent durant aquests dies, però amb calma! Que per fer una piràmide hem d’estar totalment preparats! De moment, per dimecres que ve us demanem que ens ajudeu a investigar què és un prisma, quins tipus de prisma hi ha i mirar quins objectes tenen forma de prisma per dur-los a l’escola… tenim feina, ja ho veieu!