Una mica d’ història i documents del centre

UNA MICA D’ HISTÒRIA:

L’ escola Llibertat va entrar en funcionament durant el curs escolar 1978-79, després d’una lluita portada a terme pels veïns del barri,

El fet de que fossin els pares els que van promoure la creació de l’escola amb la seva lluita, va propiciar una participació activa d’aquests en el funcionament i organització de l’escola des de bon principi. Actualment aquesta participació es dóna també en la realització de tallers, activitats extraescolars, sortides, elaboració de material, etc.

Actualment som un centre d’ una línia en què famílies i escola caminem junts per l’educació dels infants.

PRINCIPIS QUE ORIENTEN L’ ACTIVITAT EDUCATIVA:

  • Es fomenta la socialització, el treball en equip, la col·laboració i el respecte als altres. Una aplicació del principi de socialització és que tot el material de l’escola i dels alumnes és col·lectiu. Tots els pares pagaran una quota única per fer possible alguns dels objectius: sortides, material escolar i llibres, colònies, activitats extraescolars.
  • L’Escola s’orienta cap un ensenyament actiu, que afavoreix el protagonisme de l’ infant en el seu propi aprenentatge.
  • Es fonamentaran totes aquelles activitats que puguin ajudar a la formació integral dels i de les alumnes: L’aprenentatge de matèries de caràcter tècnic, dinàmic, musical, etc. Això es concreta en activitats de diferents tipus: tallers, eixos transversals, activitats extraescolars, esports, etc.
  • L’Escola ha de contribuir en una educació orientada a sensibilitzar en els valors de pau, justícia, igualtat, solidaritat; a fomentar actituds de respecte a la diversitat, al diàleg i en què la resolució del conflicte es realitzi a partir del diàleg i el consens.
  • L’Escola reconeix no tenir una funció selectiva, sinó estimuladora de les aptituds dels seus alumnes amb la finalitat d’aconseguir el millor rendiment d’acord amb la seva
  • Es cercarà el desenvolupament de la personalitat mitjançant una formació integral; el respecte als principis democràtics de convivència i als dret i llibertats fonamentals.
  • Els pares/mares són col·laboradors actius en l’organització ien l’activitat educativa general de l’ escola.

QUÈ FEM:

A educació  infantil fem espais d’ aprenentatge,  potenciem molt l’ expressió oral dels infants en diferents activitats com el joc simbòlic,el conte i tallers.

Els tres primers dies de P3 els vostres fills faran adaptació,per garantir una bona entada a l’ escola.

Comencem l’ anglès a infantil i al llarg de la primària anem augmentant les hores. Fem grups reduïts per reforçar l’expressió i a  cicle superior introduïm part la assignatura de medi amb anglès, és el que anomenem com  Science.

Al llarg de tota l’ escolaritat fem reforços, dos mestres dins l’aula, o desdoblament de grups en català, anglès, text escrit, estratègies matemàtiques, expressió oral.

 

QUE ENS DEFINEIX COM A CENTRE:

 SOCIALTZACIÓ  I REUTILITZACIÓ DE LLIBRES

PARTICIPACIÓ DE LES FAMÍLIES:

  • Tallers
  • Sortides
  • Festes
  • material: fotocòpies , fent disfresses…

QUOTA ÚNICA:Els vostres fills poden gaudir de:

  • llibres
  • material per treballar, llapis, gomes, fulls….
  • material lúdic: puzles, jocs manipulatius…
  • sortides
  • colònies

ACTIVITATS DE L’ ESCOLA:

  • Natació a segon de primària.
  • Tallers intercicles.
  • Sortides i colònies a final de cicles.
  • Projecte artístic: Des de P3 fins a sisè a cada curs es treballa un autor diferent.
  • Projecte Impuls a la lectura.
  • Celebració de les festes tradicionals catalanes:Castanyada, Carnestoltes, Sant Jordi…
  • Assemblees i tutories individualitzades.
  • Activitats amb l’ entorn: Danses, Badaesport,Consell dels Infants,Educació Viària…
  • Projecte Salut: Bucodental, Visual-ocular,Alimentació…
  • Coordinació Primària – Secundària amb els instituts adscrits.
  • Escola Formadora: Pràctiques de Grau infantil, primària i Mòdul de Cicle Superior TEI.

SERVEIS QUE OFERIM:

  • Menjador amb cuina pròpia
  • Activitats extraescolars
  • Coral Infantil
  • Acollida matinal a partir de les 8 del matí

DOCUMENTS DEL CENTRE:

CARTA DE COMPROMÍS EDUCATIU
Na Montserrat Roca Bonhome, Directora de l’escola Llibertat i ……………………………………………………………, com pare, mare, tutor/a de l’alumne/a ………………………………………………………………….., reunits a localitat de Badalona amb data ………de……..de………..conscients que l’educació implica l’acció conjunta de la família i de l’escola, signem aquesta carta de compromís educatiu, la qual comporta els següents compromisos:
Per part del centre
1.Facilitar una formació que contribueixi al desenvolupament integral de la personalitat de l’alumne/a.
2.Vetllar per fer efectius els drets de l’alumne/a en l’àmbit escolar.
3.Respectar les conviccions religioses, morals i ideològiques de la família i de l’alumne/a.
4.Informar la família del projecte educatiu i de les normes d’organització i funcionament
del centre.
5.Informar la família i l’alumne/a dels criteris que s’aplicaran per avaluar el rendiment acadèmic, fer-ne una valoració objectiva i, si escau, explicar a la família els resultats de les avaluacions.
6.Mantenir comunicació regular amb la família mitjançant l’ agenda escolar, circulars, trucades, entrevistes, 2 informes a l’ Educació Infantil i 3 informes a l’ Educació primària.
7.Vetllar per a que l’alumne/a assoleixi els objectius d’etapa i adoptar les mesures educatives alternatives adients per atendre les necessitats especifiques de l’ alumne/a i mantenir-ne informada la família.
8. Donar a l’alumne/a eines d’autonomia i autogestió per resoldre situacions habituals i conflictes de manera positiva.
9.Implicar els infants i/o els joves i fer-los partícips actius, tant en el seu procés d’aprenentatge com en altres aspectes relacionats amb la vida del centre.
10.Afavorir les tasques i les funcions de l’associació de pares i mares d’alumnes, fomentar la participació de les famílies en aquesta associació.
11.Comunicar a la família els retards no justificats de l’alumne/a al centre i demanar a la família la justificació de les faltes d’ assistència de l’ alumne/a al centre.
12.Revisar conjuntament amb la família el compliment i contingut d’ aquests compromisos i, si s’escau, afegir-ne de nous a proposta de la família.
Per part de la família
1.Respectar el caràcter propi del centre i reconèixer l’autoritat del professorat, la de l’equip
directiu i dipositar la confiança en els professionals de l’educació.
2.Compartir amb el centre l’educació del fill/a, desenvolupar i afavorir les complicitats que són
necessàries per aplicar el projecte educatiu del centre.
3.Instar el fill/a a respectar les normes específiques de funcionament del centre, en
particular, les que afecten la convivència escolar i el desenvolupament normal de les
classes.
4.Fomentar el respecte i el bon ús dels materials i de les instal·lacions i el compliment de
les normes en els fills/es.
5.Fer el seguiment i tenir cura que el fill/a compleixi el deure bàsic de l’estudi i
d’assistència regular i puntual a les activitats acadèmiques, i també perquè faci a casa
les tasques encomanades pel professorat.
6-Ajudar el fill o filla a organitzar el temps d’estudi a casa i a preparar el material per a
l’activitat escolar.
7.Adreçar-se directament al centre per contrastar les discrepàncies, coincidències o
suggeriments en relació amb l’aplicació del projecte educatiu en la formació del fill/a
8-Assistir a les reunions i entrevistes que convoqui el centre i en cas de no poder comunicar-ho
9. Vetllar perquè el nen/a tingui cura dels seus hàbits d’higiene, descans, alimentació i de
l’aspecte personal adequant la seva indumentària a l’activitat que hagi de dur a terme i a les
recomanacions del centre.
10. Facilitar al centre les informacions del fill/a que siguin rellevants per al procés
d’aprenentatge.
11-Implicar-se em la dinàmica de l’ escola per conèixer, millorar i compartir l’ entorn educatiu
dels seus fills/es i aportar els recursos necessaris que permetin el desenvolupament de les
activitats.
12- Complir el compromís econòmic, i els terminis acrdats, per poder mantenir el funcionament
i gestió del centre.
13. Revisar conjuntament amb el centre el compliment i contingut d’ aquests compromisos i, si
s’escau, afegir-ne de nous a proposta del centre.
I ,perquè així consti, signem aquesta carta de compromís educatiu
.
El centre La família
(pare, mare, tutor o tutora)
Signatura
Signatura
Badalona, a ……………….de……………de 20

 

NOFC DEL CENTRE

 

 

 

 

Go to Top