La classe de la lluna, durant aquests dies hem estat jugant i experimentant amb els sentits. Hem après que estan localitzats en parts concretes dels nostre cos: Per mirar tenim la vista, (en als ulls) per escoltar tenim l’oïda( a les orelles), per olorar tenim l’olfacte (en el nas),per tastar els aliments el gust (a la boca), i per reconèixer les qualitats de les coses tenim el tacte (a la pell).
Tots hem fet moltes activitats i jocs amb cadascun d’ells i així, a poc a poc, ens hem anat adonant de la importància que tenen en el món que ens envolta i ens hem conscienciat de les sensacions i percepcions que rebem a través de cadascun d’ells.
També hem parlat i reflexionat sobre què passa quan algun òrgan no funciona bé, sobretot la vista i l’oïda, i sobre les dificultats que tenen aquestes persones per relacionar-se i les possibilitats que hi ha per ajudar-los.
Així hem jugat i experimentat nosaltres amb cada sentit.
Amb la vista, ens hem observat per veure les semblances i diferencies de cadascun de nosaltres, hem mirat contes, hem fet puzles, hem experimentat com es pot veure amb les lupes…
També ens hem tapat els ulls per poder comprovar i experimentar que no poden veure les persones cegues. Després hem parlat dels “gossos guia” i de “ L’alfabet Braille” per ajudar-los.
Amb l’oïda hem escoltat la ràdio, el so d’un despertador, instruments musicals, un siulet i també ens hem escoltat els batecs del nostre cor amb el fonendoscopi…
També ens hem tapat les orelles i hem tocat instruments musicals, així hem pogut experimentar la diferència del to amb les orelles tapades i sense tapar-les. Després hem parlat d’un aparell que es col·loca a l’orella i fa que les persones sordes escoltin millor.
Amb l’olfacte hem pogut olorar coses agradables com la colònia, les flors, algunes plantes…I desagradables com el formatge roquefort.
Amb el tacte hem tocat materials: durs com les fustes de diferents formes i mides, tous com els ninots de peluix, freds com el gel, llisos com la taula, les pilotes… rugosos com el paper de vidre, també hem tocat robes de diferents textures i ens hem fet pessigolles amb plomes.
Amb el gust hem tastat menjars dolços com la xocolata, les galetes, el sucre, la fruita… altres salats com la sal, la sopa… i àcids com el suc de llimona.