“DE QUINA MANERA M’HE DIVERTIT AVUI?”.

El pedagog Loris Malaguzzi era una persona que estimava les bones preguntes més no pas les respostes.
Per ell, educar consisteix en un continu interrogar-se i, per tant, té molt clar que tots els mestres s’haurien d’estar fent preguntes constantment.

La primera pregunta que creu que tot mestre s’hauria de fer és
“DE QUINA MANERA M’HE DIVERTIT AVUI?”.

Per ell, educació i diversió són dos termes sinònims. Creu que tothom té la necessitat d’optimisme, de rialles i d’entusiasme per anar creixent.
Aquesta diversió s’aconsegueix trencant els cànons del que està previst, del que és habitual, de la rutina. Estar viu significa sortir de la norma, de la llei, inventar noves propostes i, per tant, l’avorriment i la rutina ha de ser lluny de l’escola.
En paraules de Kant, Malaguzzi (2005: 12) diu que “el geni no és qui destrueix les normes, sinó qui les destrueix per crear-ne de noves”.

És feina del mestre proporcionar situacions als infants on puguin desenvolupar-se en tots els llenguatges possibles.
Espais on poder explorar,manipular, investigar, dialogar…sorprendre’s.

A LA NOSTRA ESCOLA L’AVORRIMENT NO EXISTEIX !!!!!