La formació pel curs 2009-2010

L’ENSENYAMENT DE LES HABILITATS LINGÜÍSTIQUES EN CENTRES ON S’APLICA UN PROGRAMA D’IMMERSIÓ LINGÜÍSTICA 

El programa d’Immersió Lingüística en el context multilingüe actual: cicle mitjà i cicle superior de primària

Bloc 0: Aspectes organitzatius del seminari

Bloc 1: Ensenyar llengua avui        

–          El currículum actual: principis i estructura

–          L’ensenyament-aprenentatge de la llengua en el currículum actual: idees força

Bloc 2: El reconeixement del bagatge lingüístic i cultural de l’alumnat 

–          Paper que té en el desenvolupament de la pròpia identitat el reconeixement dels orígens i la identitat lingüística i cultural

–          Totes les cultures i totes les llengües tenen la mateixa vàlua

–          Plurilingüisme, un valor a preservar

–          Tractament de la llengua familiar dins de l’escola

Bloc 3: L’ensenyament-aprenentatge de la llengua oral

            3.1 Comprensió oral

–          L’ensenyament de la comprensió oral

–          Les microhabilitats de l’escolta

–          L’escolta activa           

            3.2 L’expressió oral

–          La competència comunicativa

–          Situacions comunicatives

–          Estratègies comunicatives

–          Les comunicacions monogestionades (l’exposició oral) i plurigestionades (l’assemblea de classe i la conversa)

–          Tipus de conversa

–          Paper que ha de tenir l’ensenyament de la llengua oral en un centre on s’aplica un programa d’immersió lingüística

Bloc 4: L’ensenyament de les habilitats cognitivolingüístiques

–          Les habilitats cognitivolingüístiques

–          Relació de les habilitats cognitivolingüístiques amb els tipus de text

Bloc 5: L’ensenyament-aprenentatge de la llengua escrita

            5.1 Comprensió lectora

–          El procés lector

–          Els nivells de processament de la informació

–          Estratègies de comprensió lectora

–          Dificultats de l’alumnat a l’hora de comprendre un text

–          Activitats de comprensió lectora 

            5.2 Expressió escrita (1 sessió i mitja)

–          El procés d’escriptura

–          Ajudes i suports a l’escriptura

–          Les propietats del text escrit

–          Eines d’escriptura

–          Activitats d’escriptura  

Bloc 6: Estratègies organitzatives per donar resposta a la diversitat lingüística de l’alumnat: el treball cooperatiu

–         La regulació i autoregulació de l’aprenentatge

–         Estratègies organitzatives

–         El treball cooperatiu

CALENDARI

Curs de 20 hores repartides en 10 sessions de 2 hores els dimarts del primer trimestre del curs 2009-2010 de 5,30 a 7,30

Setembre: 29

Octubre: 6, 13, 20 i 27

Novembre: 3, 10, 17 i 24

Desembre: 1

LLOC

A la seu del Servei Educatiu del Gironès o en algun CEIP de Salt

FORMADOR

Francesc Vila i Batallé

Assessor LIC del Servei Educatiu del Gironès

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *