Intervenció docent

–         El mestre ha de ser un bon model de llengua, dinamitzador, interlocutor  i corrector subtil.

–         Ha de saber utilitzar les estratègies comunicatives: reconvertir les aportacions dels alumnes, utilitzar el gest, la mirada, l’entonació, marcar la dicció….En el cas de no utilitzar aquestes estratègies no s’està aplicant adequadament el PIL, passa el mateix quan s’utilitza el català només en situacions d’ensenyament i aprenentatge i no en situacions comunicatives.

–         El mestre no pot conèixer totes les llengües dels alumnes, però el fet de saber-ne les característiques generals el pot ajudar a entendre les dificultats i estratègies que utilitza l’alumne per aprendre la nova llengua. Morfosintaxi altres llengües

–         El mestre utilitzarà estratègies d’intervenció tant implícites com explícites. Actuarà com a corrector subtil en les produccions de l’alumnat. Estratègies d’intervenció

–         El mestre ha de promoure diferents tipus d’agrupaments en funció de les activitats, per fomentar les intervencions entre els alumnes.

–         El mestre gestionarà la conversa, de manera que s’adeqüi al nivell de competència dels alumnes, procurant establir converses més o menys focalitzades, fent ús de preguntes més o menys tancades o obertes.

2 thoughts on “Intervenció docent

1. Les Deveses

Hola a tots i totes. Ens hem estat mirant aquests documents sobre les característiques morfològiques i sintàctiques de les llengües estrangeres dels nostres alumnes i ens han semblat molt clares i entenedores. Ens estan servint molt per fer un document sobre les característiques de les llengües dels nostres alumnat, que formarà part del PCC de llengua que estem elaborant i del projecte lingüístic.
    Tot i així ens falta informació sobre altres llengües. Algú coneix algun document semblant a aquest però que també inclogui llengües com el romanès, el portuguès, l’ucraïnès i l’anglès?
    Moltes gràcies.

2. Fina Camps i Victòria Padrós

Tot llegint la intervenció docent ens adonem que les pautes són molt senzilles (Bon model, utilització d’estratègies, entendre diferències en l’aprenentatge de la llengua) i sembla que tots els mestres les hauriem de tenir assumides. Creiem però que no sempre és així i està bé recordar-ho i tenir-ho present com a punt de partida.