ACTUALITZACIÓ DE LA DIDÀCTICA I L’ÚS DE LA LLENGUA EN EL CONTEXT PLURILINGÜE ACTUAL |
Bloc 1: La immersió lingüística en un context plurilingüe
1.1. Marc teòric
- Reflexionar sobre el Programa d’Immersió Lingüística (PIL) i la seva aplicació en un context plurilingüe.
- Conèixer el procés d’adquisició d’una llengua i reflexionar sobre el paper que hi exerceix el mestre.
- Observar i comentar estratègies d’intervenció lingüística de l’ensenyant en un context plurilingüe.
|
1.2. Motivació i actituds en l’aprenentatge d’una L2.
- Compartir els conceptes d’actitud i de motivació
- Reflexionar sobre com incorporar a la pràctica educativa els aspectes emocionals que influeixen en l’aprenentatge d’una L2
- Analitzar els continguts del currículum que es refereixen a actituds lingüístiques
|
1.3. Tractament de la llengua familiar (L1)
- Reflexionar sobre la relació entre la llengua familiar i l’aprenentatge d’una L2
- Donar a conèixer les conclusions del Consell assessor de la llengua a l’escola
- Compartir estratègies per compensar el desconeixement per part del professorat de la llengua familiar de l’alumnat
|
1.4. Usos lingüístics
- Compartir els factors que intervenen en l’ús lingüístic
- Reflexionar sobre la relació entre competència lingüística i ús de la llengua
- Presentar estratègies i exemplificar experiències que fomentin l’ús del català entre l’alumnat.
- Reflexionar sobre la coherència a l’hora de prendre una decisió sobre quina llengua s’utilitza amb les famílies.
- Compartir activitats que potenciïn actituds positives vers la llengua de l’escola.
|
Bloc 2: Les funcions comunicatives de la llengua
- Compartir els conceptes de funció, habilitat i exponents lingüístics
- Presentar activitats didàctiques a partir de les funcions comunicatives (activitats de la llengua oral comunicatives).
- Adonar-se que la llengua és present a totes les àrees.
|
Bloc 3: Funció “Regular l’acció” Bloc 4: Funció “Gestió de la comunicació i fórmules socials”
Bloc 5: Funció “Informar: informació objectiva i subjectiva”
Bloc 6: Funció “Obtenir informació”
Bloc 7: Funció “Metalingüística”
- Identificar les habilitats comunicatives relacionades amb cada funció comunicativa.
- Conèixer els exponents lingüístics més usuals relacionats amb les habilitats comunicatives pròpies de la funció.
- Presentar activitats didàctiques on intervenen habilitats i exponents propis de cada funció comunicativa.
- Observar mostres de cada una de les funcions comunicatives en diferents àrees del currículum.
|
|
|