Objectius dels traspassos

ACTUALITZACIÓ  DE  LA  DIDÀCTICA  I  L’ÚS  DE  LA  LLENGUA EN EL CONTEXT PLURILINGÜE ACTUAL
Bloc 1: La immersió lingüística en un context plurilingüe 

1.1. Marc teòric           

  • Reflexionar sobre el Programa d’Immersió Lingüística (PIL) i la seva aplicació en un context plurilingüe.
  • Conèixer el procés d’adquisició d’una llengua i reflexionar sobre el paper que hi exerceix el mestre.
  • Observar i comentar estratègies d’intervenció lingüística de l’ensenyant en un context plurilingüe.
1.2. Motivació i actituds en l’aprenentatge d’una L2.            

  • Compartir els conceptes d’actitud i de motivació
  • Reflexionar sobre com incorporar a la pràctica educativa els aspectes emocionals que influeixen en l’aprenentatge d’una L2
  • Analitzar els continguts del currículum que es refereixen a actituds lingüístiques
1.3. Tractament de la llengua familiar (L1)            

  • Reflexionar sobre la relació entre la llengua familiar i l’aprenentatge d’una L2
  • Donar a conèixer les conclusions del Consell assessor de la llengua a l’escola
  • Compartir estratègies per compensar el desconeixement per part del professorat de la llengua familiar de l’alumnat
1.4. Usos lingüístics           

  • Compartir els factors que intervenen en l’ús lingüístic
  • Reflexionar sobre la relació entre competència lingüística i ús de la llengua
  • Presentar estratègies i exemplificar experiències que fomentin l’ús del català entre l’alumnat.
  • Reflexionar sobre la coherència a l’hora de prendre una decisió sobre quina llengua s’utilitza amb les famílies.
  • Compartir activitats que potenciïn actituds positives vers la llengua de l’escola.
Bloc 2: Les funcions comunicatives de la llengua          

  • Compartir els conceptes de funció, habilitat i exponents lingüístics
  • Presentar activitats didàctiques a partir de les funcions comunicatives (activitats de la llengua oral comunicatives).
  • Adonar-se que la llengua és present a totes les àrees.
Bloc 3: Funció “Regular l’acció” Bloc 4: Funció “Gestió de la comunicació i fórmules socials”

Bloc 5: Funció “Informar: informació objectiva i subjectiva”

Bloc 6: Funció “Obtenir informació”

Bloc 7: Funció “Metalingüística”        

          

  • Identificar les habilitats comunicatives relacionades amb cada funció comunicativa.
  • Conèixer els exponents lingüístics més usuals relacionats amb les habilitats comunicatives pròpies de la funció.
  • Presentar activitats didàctiques on intervenen habilitats i exponents propis de cada funció comunicativa.
  • Observar mostres de cada una de les funcions comunicatives en diferents àrees del currículum.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *