…haureu de venir com si fòssiu vells amb bastó i cabells blancs…
![]() |
De Carnestoltes 2014 |
Divendres va arribar en Carnestoltes i els seus ajudants ens van llegir el pregó i les ordres de la setmana. A continuació vam jugar amb la cançó del Tio Fresco.
Us deixem uns vídeos.
El meu germà , la meva mare i jo aquest Nadal vam anar a Tenerife i vam llogar un cotxe que era un Fiat 500. Un dia vam anar al Teide eren entre les 11 o les 12 i vam demanar un permís per pujar a dalt de tot perquè al telefèric no et puja fins a dalt de tot però no vam poder pujar perquè estava gelat i nevat i després vam baixar amb el telefèric i a la tarda vam anar a l’hotel.
Amb els nens i nenes d’educació infantil hem estat escoltant el fragment del Lleó del Carnaval dels Animals d’en Camille Saint-Saens. Aprofitem per treballar la pulsació caminant com lleons i per distingir diferents fragments de la peça-
Us deixem amb aquest vídeo.
Us deixem unes fotografies de com construïm amb blocs.
Al final també trobareu unes fotografies d’una representació d’un conte.
A primària hem començat a tocar instruments. Encara no ens surt prou bé però de ben segur que d’aquí a uns temps ho farem molt millor i serem tots uns artistes.
El dia 30 de gener vam cel·lebrar el dia escolar de la pau i la no violència. Vam rebre la visita de la Fanny, que ens va ajudar a parlar sobre les emocions i la forma de resoldre els conflictes, vam veure una pel·lícula sobre les relacions entre diferents i vam acabar amb els pares que van voler acompanyar-nos penjant unes banderoles amb desitjos de pau.
Us deixem unes fotografies.
En Pere i el Llop és una obra musical que va composar en Sergei Prokofiev per ensenyar als seus alumnes de l’escola de música com sonen diferents instruments de l’orquestra.
Nosaltres també els estem aprenent.
El quartet de corda, l’oboè, el clarinet, el fagot, la flauta travessera i les timbales d’orquestra representen a cada personatge.
Us deixem dos vídeos:
El primer amb els personatges i el seu instrument corresponent.
El segon és el conte que va guanyar premi Òscar al millor curtmetratge el 2008.
Divendres durant educació física hem aprofitat per caminar una estona i hem visitat les alzines de Can Portell. En Carlos encara no les havia vistes. Hem mesurat l’amplada del tronc donant-nos les mans al seu voltant.
Estem estudiant les màquines simples i complexes. Ens hem dedicat a tafanejar com són per dins i com funcionen. També hem tingut la visita d’en Nacho que ens ha ensenyat un robot.
Us deixem unes fotografies i un vídeo amb les hipòtesis que hem fet sobre el funcionament de cada aparell. Pensem que anem força ben encaminats.
La nit del cap d’any per la tarda tota la meva família i jo anàrem a casa del meu avi a les 9:00 en punt. Començàrem a sopar i després a les 12:00 vam menjar raïm i vaig anar a casa del meu cosí a dormir. Quan vam arribar vam veure la tele i després vam fer un dibuix. El meu cosí i jo vam dormir i el dissabte jugàrem al domino i l’ordinador i a la tarda vam jugar a futbol i vam tornar a casa a sopar i dormir. El diumenge a les 2:00 vaig tornar a casa meva.
Les campanades
El meu pare, la meva germana, en Kiku, en Joan, en Guerau i jo el 31 de desembre vàrem quedar per anar al campanar d’Hortsavinyà per les campanades.
Un cop allà, ens vam esperar fins que a les dotze i tres el meu pare es va adonar que no tocava la campana, conque no anava ell va haver de baixar una palanqueta per a cada vegada que volíem que sonés la campana.
Quan ja ens havíem menjat el raïm vam pujar a dalt del campanar per veure l’escola i el paisatge (encara que sigués a les dotze de la nit) però quan vàrem arribar a dalt del campanar va començar a tocar molt i molt fort.
Vam esperar molta estona mig sords fins que va parar de sonar, en un principi no sabíem perquè tocava però després, quan vam baixar, vàrem veure que era perquè havíem posat un programa que posava “difunts” sense voler.
Després d’això, en Kiku, en Joan i en Guerau van venir una estona a casa del meu pare per a fer temps perquè volíem anar al pavelló de Tordera que obria més tard.
Quan ja era l’hora vàrem baixar al pavelló.
En Joan, en Guerau i en Kiku van marxar a les 2:30 o per allà perquè la mùsica era molt dolenta, en canvi el meu pare, la meva germana i jo ens vàrem quedar fins les 4:50 perquè la Judit estava amb les seves amigues i no volia marxar.
Font: www.guimera.info
El dia 20 me’n vaig anar a Suïssa amb la meva germana, la meva mare, el meu pare i jo.
Ens vam parar a mig camí en un hotel que es diu Campanille.
Vam sopar a un bufet lliure. Desprès de veure tot el que hi havia vaig triar pa amb mantega salada, amanida, “bacon”, patates amb salsa, i de postres crep, “mousse” de xocolata, etc. Estava boníssim. La meva germana durant el sopar no va parar de riure perquè deia que allò que parlàvem no era interessant i llavors el meu pare va començar a fer broma de que si havíem de parlar del cabell, de la moda…
Després vam anar a la habitació i vam mirar la tele fins les 12:00.
A les 5:00h de la nit vam marxar cap a casa de els meus avis.
El bufet de l’hotel
Ahir, dimecres, ens van visitar en Jaume Copons escriptor i la Liliana Fortuny il·lustradora. Ens van fer un taller d’escriptura creativa. Vam aprendre que amb moltes coses que ja coneixem podem escriure si seguim una sèrie de passos. Ara ens tocarà veure si som capaços nosaltres. En unes setmanes ens faran arribar la part del conte que hem pensat tots plegats perquè cadascun de nosaltres escrigui el desenllaç de la història que cregui més interessant.
Moltes gràcies a tots dos per tot el que ens van ensenyar.
i unes fotografies de record amb signatura de llibres inclosa.