Última actualització: desembre de 2013
Programa d’Aprenentatge Permanent 2013
ORDRE ENS/391/2012, de 23 de novembre, per la qual s’obre la convocatòria del Programa d’aprenentatge permanent de la Unió Europea corresponent al període
2013-2015.
[+] Més informació sobre Comenius, Grundtvig, eTwinning
[+] Material d’ajuda per la difusió als centre
[+] Formularis de sol·licitud (llegiu les guies de l’usuari)
[+] CONVOCATÒRIA 2013
—> Annex I : terminis
—> Annex II: documentació
—> Annex III: adreces
—> Annex IV: avaluació
—> Annex V : disposicions financeres
—> Annex VI: participació docent
—> Annex VII: crèdits
—> Annex VIII: territoris d’ultramar
—> Annex IX: normes administratives i prioritats
Convocatòria Premis eTwinning 2013
Convocatòria anual estatal: eTwinning
S’obre el termini per participar en els premis eTwinning 2013, en competició amb els projectes escolars d’altres autonomies de l’estat. Animeu-vos a participar!
[+] Bases de la convocatòria
[+] Web informativa
[+] Sol·licitud.
[+] Consultes per correu
Premis nacionals eTwinning 2012
S’ha publicat la llista dels projectes guanyadors i finalistes dels premis eTwinning 2012 seleccionats d’entre les 300 propostes enviades, per a tres categories d’edat i les tres categories especials. Entre els projectes seleccionats n’hi ha cinc d’estatals.
Del 29 al 31 de març se celebra la Conferència eTwinning 2012 amb l’entrega de premis a Berlin
Seguiment de la cerimònia en directe
Llistat de finalistes i guanyadors
Fotografia dels finalistes i guanyadors estatals
Moltes felicitats a tots!
Premis 2011
Segell Europeu i Qualitat Comenius
La darrera convocatòria del premi «Sello Europeo para las iniciativas innovadoras en la enseñanza y el aprendizaje de las lenguas 2011» va donar el 4t premi compartit a dos centres catalans pel projecte:
“ESORom Intercomprensión Lectora románica”.
El projecte ha estat coordinat pels professors Josep M. Mir de l’INS Lo Pla d’Urgell i Joan Capdevila de l’INS Ronda de Lleida. La cerimònia de lliurament dels premis, organitzada per l’OAPEE (Organismo Autónomo de Programas Educativos Europeos) va tenir lloc els dies 1 i 2 de desembre 2011 a Madrid.
A la mateixa cerimònia es va lliurar el reconeixement de qualitat de la “V Feria de valorización Comenius” a la Sra. Joana Vidal, per la dinamització de les Visites d’Estudi internacionals des del Servei de Llengües estrangeres, i al INS Pau Vila pel Projecte Bilateral Comenius “ P.I.C.A.R.O”. Els guardonats van estar acompanyats de la Sra. Neus Lorenzo, Cap del Servei de Llengües estrangeres.
Felicitats al professorat i l’alumnat participant en el projecte!
Premis Fonix 2011
Una vegada més, el Concurs interescolar en llengua anglesa Fonix ha premiat 112 alumnes de Catalunya per la seva constància en l’estudi i l’excel·lència dels resultats. |
Al lliurament de premis van assistir el Director de l’International House (Sr. Jonathan Dykes) el representant de l’editorial Cambridge a Espanya (Sr. Michael Peluse), la Subdirectora de Llengua i Plurilingüisme del Departament d’Ensenyament (Sra. Mònica Pereña) i la Cap del Servei de Llengües Estrangeres (Sra. Neus Lorenzo) entre d’altres. |
![]() |
La taula de representants institucionals va lloar amb admiració la qualitat de l’alumnat presentat en aquesta convocatòria del concurs Fonix, promogut per Internationa House a Catalunya. |
![]() |
Tercers Finalistes del 4t Concurs Fonix 2011 a Catalunya – Podeu ampliar la imatge |
![]() |
El Concurs Fonix és una iniciativa conjunta de diversos agents educatius i culturals, en el marc del Pla d’Impuls a l’anglès a Catalunya. Des de fa anys esdevé un exemple d’excel·lència educativa, on hi participen en competició els alumnes dels centres escolars, gràcies als organitzadors d’International House, els esponsors de la Generalitat de Catalunya i les editorials i Universitats col·laboradores. El lliurament de premis és una trobada d’alumnes, famílies i professors que comparteixen l’orgull i l’alegria dels alumnes guanyadors i finalistes. |
Aprenem!
L’alumnat del segle XXI té interès per aprendre a participar i comunicar-se.
Només cal que des de l’escola els ajudem a trobar espais per a fer escoltar la seva veu, i descobrirem una generació interessada en escriure, llegir, escoltar i parlar amb tots els mitjans tecnològics que ens ajuden a compartir el món on vivim i a viure en aquest entorn global!
Dia dels Drets Humans
El 10 de desembre és el Dia dels Drets Humans, i ara recordem que fa 63 anys es va proclamar la Declaració Universal dels Drets Humans.
Aquesta jornada volem recordar, promoure i defensar tots els drets de les persones i en especial el dret a l’educació sobretot en situacions de vulneració com son la pobresa, els conflictes, les desigualtats, i la discriminació.
Suma la teva veu a l’esforç de tots!
Assessorament al plurilingüisme escolar 2011-2012
Grups de treball i cursos semipresencials
del Servei de Llengües Estrangeres pel curs 2011-2012:
9000010542
Accions de suport al plurilingüisme: PAP, recursos i estratègies.
Adreçat als coordinadors de projectes Coomenius internacionals.
9000030542
Accions de suport al plurilingüisme: Aplicació del Portfolio
Europeu PEL. Pels centres interessats en incorporar aquesta eina.
9000040542
Acció de suport al plurlingüisme: Pilotatge d’experiències
singulars. Per a fer la valoració de metodologies i recursos innovadors.
9000050542
Accions de suport al plurilingüisme: Estratègies transferibles
en Projectes col·laboratius. Per a l’actualització metodològica
del personal docent interessat en el tractament integrat de les llengües.
9000060542
Accions de suport al plurilingüisme:. Competència lectora
en francès. Adreçat al professorat interessat en impulsar
la lectura expressiva, la dramatització i l’oralitat en entrons
TIC.
9000070542
Accions de suport al Plurilingüisme: Projecte Euromania. Pels
centres i professors que desenvolupen metodologies i materials de trasnferència
interlingüística en llengües romàniques.
9000080542
Accions de suport al plurilingüisme: Creació materials EMILE,
‘La main à la pâte’. Projectes AICLE en llengua francesa
per treballar el pensament cientÍfic (vive le Soleil, etc).
9000090542
Accions de suport al plurilingüisme:: Introducció a llengües
i cultures asiàtiques. Classes d’iniciació a la llengua
xinesa, creació de materials didàctics per l’Alumnat catalanoparlant
interessat en aprendre xinès, reflexions per a l’acollida cultura
de famílies asiàtiques.
Accions d’impuls al Projecte Lingüístic Plurilingüe
En el marc del Pla per a les Llengües i la Cohesió Social de Catalunya, el Servei de Llengües dinamitza nombroses accions educatives per a l’alumnat, el professorat, els centres educatius i l’entorn, amb la finalitat de treballar pels compromisos d’una Europa plural i rica en diversitat lingüística i cultural:
-afavorir el manteniment de les llengües familiars i d’origen.
-consolidar el domini de les llengües oficials a Catalunya (Català i castellà, i on correspongui, l’occità)
-promoure l’aprenentatge d’una o dues llengües estrangeres europees, prioritàriament l’anglès, el francès, l’italià i l’alemany.
Pilotatge de materials d’anglès
Roseta Stone és un mètode d’aprenentatge virtual de llengües estrangeres. Durant el curs 2009-2010 s’ha desenvolupat un Grup de Treball en centres de Catalunya, per a treballar la llengua anglesa a partir d’aquesta eina interactiva.
L’experiència s’ha aplicat a diversos nivells d’aprenentatge amb estratègies que l’entitat ha valorat a partir de qüestionaris d’alumnat i professorat. Podeu consultar un resum dels resultats amb gràfiques per a les diferents habilitats comunicatives.
Per a més informació podeu veure aquest video