El compositor protagonista

En aquesta pàgina hi anirem penjant tots els compositors protagonistes que anirem treballant al llarg del curs. Aquest projecte és molt especial perquè serà un treball que realitzarem tots junts, amb la participació dels i les alumnes de 1r fins a 6è.

Segur que aprenem molt dels grans músics!

Ludwig Van Beethoven

Un músic que des de  ben petits heu escoltat a classe i del qual ben segur que recordeu la temible sordesa que l’afectà. Es tracta de Ludwig Van Beethoven .

Ludwig van Beethoven (Bonn, 16 de desembre de 1770 – Viena, 26 de març de 1827) fou uncompositor, director d’orquestra i pianista alemany. El seu llegat musical es va estendre,  cronològicament,  des del Classicisme fins a inicis del Romanticisme musical.

La seva vida, i per tant les seves obres, es poden dividir en tres etapes:

1. Primera etapa, fins als 30 anys. La seva obra s’assembla molt a la de Mozart i Haydn. D’aquesta època és la coneguda peça per a piano ” Per a Elisa “
  2. Segona etapa, dels 30 als 45 anys. Beethoven supera una greu depressió a causa de la sordesa que ja veia que seria incurable. És l’època en què va escriure més obres.
  3. Tercera etapa, dels 45 als 57 anys. La sordesa de Beethoven és total. Per a comunicar-se necessitava quaderns de notes. D’aquest periode és la ” Novena Simfonia “

D’aquesta “Novena Simfonai” podem dir que el seu quart moviment està basat en l’Oda a l’Alegria deFriedrich von Schiller i va ser elegida Himne de la Unió Europea.

Aquí us deixo uns vídeo més o menys divertits perquè us pugueu fer una idea de la seva obra:

Para elisa

Clar de lluna