vagó de cua

RECOMANEM:
Us volem recomanar el següent llibre:

Mal d’escola de Daniel Pennac

Col·lecció Biblioteca Universal.
Premi Renaudot 2007

Daniel Pennac fa un homenatge als educadors i als nens que sempre han estat els últims de la classe en un llibre a mig camí entre la novel·la i la biografia.

Daniel Pennac va ser un alumne amb una discapacitat coneguda com a disortografia que li mermava la seva capacitat per retenir informació i era poc apte per a l’aprenentatge de llengües, tant la pròpia com estrangeres. És a dir, no va ser un alumne brillant sinó més aviat el contrari. Gràcies a l’educació que va tenir i al suport dels seus mestres va saber superar-ho i ha acabat convertint-se en professor i escriptor. En aquest text, a mig camí entre la novel·la i la biografia, fa un homenatge als educadors i als nens que sempre han estat els últims de la classe, narrat des de la seva experiència.

Una obra plena de reflexions pedagògiques que no deixarà indiferents professors, pares i alumnes.

20 % COTÓ, 80 % SUOR

Documental de Pep Caballé, editat per l’Oficina de Cooperació al Desenvolupament de la UdG i amb el suport de l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament.

Pep Caballé ens porta a descobrir els 8 objectius de desenvolupament del Mil·lenni, a partir de la història del cotó, des del descobriment de les Amèriques fins a l’actualitat. “El cotó, en totes i cadascuna de les fases de la seva vida econòmica – cultivat, filat, teixit, confeccionat i venut -, és un bon exemple d’aquesta estratègia secular basada en el lucre i en l’acceptació de que uns pocs (20%) puguin fer tan de mal a tanta gent (80%). Aquest documental vol ser una petita història de les mil històries sobre aquesta indignitat”.

Si esteu interessats en treballar aquest tema i voleu que els seus autors vinguin a la vostra escola a comentar el documental, ho podeu sol·licitar al CRP, i farem les gestions oportunes.