AGENDA
3 Desembre | ![]() #CelebremhoJunts #LEstelBalaguer2019 Lloc: Plaça del Morter a les 11 hores |
Fins el 9 de desembre | ![]() VI Concurs de relats curts: “Me’n contes un de ciència?” |
Fins el 10 de desembre | ![]() Amb el tema “Nadal en família” l’alumnat de llars d’infants, educació infantil i primària ja poden anar preparant les seves creacions que el 10 de desembre han de ser al CRP de la Noguera. [Bases i més informació] |
12 Desembre | ![]() |
15 Desembre | ![]() LLOC: Plaça Mercadal a partir de les 11hores |
A partir del 20 de desembre |
BON NADAL, ENS VEIEM L’ANY QUE VE!!! |
DESTACATS
Nova convocatòria del Programa d’innovació pedagògica #aquíproubullying
Nova convocatòria fins a gener de 2020 des del Portal de centre.
![]() |
![]() |
THE FONIX. Concurs d’anglès interescolar de Catalunya
Aquesta edició incorpora el paquet d’accions i iniciatives impulsades en el nou programa Teniu la paraula del Departament. Inscripcions fins el 10 de febrer de 2020. [Tota la informació]
CONVOCATÒRIES I PREMIS
XIII Premi Federico Mayor Zaragoza
El Premi Federico Mayor Zaragoza és una competició que té per objectiu estimular la reflexió sobre els problemes mediambientals que amenacen la Terra i l’activisme envers el foment de la sostenibilitat per part dels alumnes dels diferents nivells educatius. Inscripcions fins el 20 de desembre de 2019. [Accés a la inscripció].
Fins el 24 de gener de 2020 us podeu inscriure al “7è concurs de vídeos d’experiments científics “Experiments de pel·lícula” del curs 2019-2020.
Activitat dels Plans Municipal i Comarcal de Dinàmica Educativa adreçada a l’alumnat d’infantil, primària, ESO i batxillerat. Accediu a les Bases del concurs, recursos i molta la informació d’interès.
Inscripció a les proves Cangur 2020
Podeu consultar les bases completes de la convocatòria de la prova Cangur 2020. Termini: 18 de gener de 2020.
- Cangur primària (cinquè i sisè d’EP)
- Cangur-123 (1r, 2n i 3r d’ESO)
- Cangur dels grans (4t d’ESO, batxillerat, i cicles formatius)
XXV Concurs El Gust per la Lectura
Per participar en el concurs cal formalitzar la inscripció accedint al formulari mitjançant el portal de centres del Departament, on també trobaran un tutorial per guiar el procés. El període previst és del 4 de novembre al 22 de gener de 2020.
PREMIS LA LLANTERNA DIGITAL
Termini de presentació dels curtmetratges: de l’1 d’octubre al 30 d’abril del 2020. Podeu consultar el nou web dels Premis que trobareu a l’enllaç següent:
http://llengua.gencat.cat/llanterna-digital
http://llengua.gencat.cat/llanterna-digital-oc
Concurs RACC de Joves i Mobilitat amb l’objectiu promoure actituds i valors de mobilitat segura, sostenible i responsable entre els adolescents i els joves de Catalunya.
[Informació i Bases del concurs]
PER LLEGIR
Benvolgut Setembre, escrit per Glòria Francino i il·lustrat per Marissa Amigó, té com objectiu divulgar el document dels principis de la Carta de la Terra de la UNESCO. L’argument del conte se centra en les vivències quotidianes d’un grup d’alumnes d’un institut de Lleida. Les seves converses i reflexions els porten a descobrir temes relacionats amb la naturalesa i la seva conservació i molts altres temes socials. Tot fent una sortida escolar per la Ribagorça descobreixen els dinosaures, i l’art romànic. Al començament de curs es planteja un enigma entre el misteri i la realitat, que al llarg del curs tres agosarades alumnes aniran desvetllant. Descarregueu el conte complet en PDF.
Arraïlades és un conte que parla del valor històric, social, paisatgístic i natural de les oliveres monumentals del sud de Catalunya, un conte que pretén empoderar-nos per tal que prenguem consciència que només amb esforç i solidaritat col·lectiva podem transformar la nostra societat, un conte que mira el passat i el present, però sobretot que busca construir futur. Descarregeu els PDF: Arraïlades (Conte complet) i la Proposta didàctica.
PER GAUDIR
S’apropa una de les festes més significatives de l’any i les empreses comercials han coincidit, en les seves darreres campanyes, a posar l’èmfasi en allò que és realment important per poder celebrar-les com cal, la família.
RACÓ TIC TAC
Soroll! Qui és capaç de gestionar el sorollam que tenim a l’aula sobretot quan l’alumnat treballa lliurement i en grups? Aquí teniu unes quantes eines que potser us podran ser d’ajuda. Projectades a la pissarra, permeten molt visualment veure quin és nivell de soroll amb el qual estem treballant i controlar-lo amb la implicació de l’alumnat. Per provar, no creieu?