Gener 2018

AGENDA

Del 9 al 19 de gener Inscripció al segon torn de les activitats de formació del PFZ de la Noguera 2017-2018
Consulteu tota la informació i formalitzeu les inscripcions al següent enllaç.
Fins el 17 de gener Inscripció a les proves Cangur 2018
Podeu consultar les bases completes de la convocatòria de la prova Cangur 2018.

Fins el 26 de gener Imagen7XL PREMIS BALDIRI I REIXAC 2017-2018
Consulteu les bases per presentar el vostre projecte al Premi Baldiri i Reixac 2017-2018.
Fins el 26 de gener exppelisInscripció al “5è concurs de vídeos d’experiments científics “Experiments de pel·lícula” del curs 2017-2018.
Adreçat a l’alumnat d’infantil, primària, ESO i batxillerat.Consulteu les bases del concurs (document en PDF) i accediu al formulari d’inscripció 2017-2018.

RECOMANEM

11è Premi Federico Mayor Zaragoza, curs 2017-18
Es proposa un concurs de creació de clipmetratges per a joves compromesos al voltant de la Celebració dels 70 anys de la Declaració Universal dels Drets Humans el proper any  2018. Animem a les escoles, instituts, universitats i entitats juvenils a participar-hi. La dotació del Premi és de 5.000 euros.

Termini d’inscripcions del 15 de novembre del 2017 al 15 de febrer del 2018.
Consulteu les Bases i la Descripció del treball.

DESTACATS

activitum

S’ha actualitzat el portal activitum.cat on hi trobareu totes les propostes educatives de museus, teatres, auditoris, empreses i fundacions de tota Catalunya, en un catàleg virtual amb més de 2000 propostes.
Podreu crear el vostre Llistat de favorits com a docents registrats, i guardar les activitats més us interessin per a més endavant. També trobareu Noves classificacions d’activitats amb noves categories per ajustar la cerca i amb la Possibilitat de cerca per municipi, fins ara només es podia cercar per comarques.

PER GAUDIR

Us deixem una proposta, iniciativa d’artistes locals en col·laboració amb altres músics d’arreu, amb motiu del Dia Escolar de la No-violència i la Pau el proper 30 de gener.

A la guerra res! és un projecte musical plurilingüe i solidari que pretén reivindicar la pau i la no-violència al món. Per a això, han convidat a artistes de diverses procedències per conjuminar cultures i llengües en favor d’una mateixa causa: cantar en cor “A la guerra, res!” en totes i cadascuna de les seves possibles materialitzacions.

Si voleu veure tota la proposta i materials per treballar-ho a l’aula visiteu la web: www.alaguerranada.org

Lletres i veu: Julene Maia
Música, veu i producció musical: Josep M. Porté
Veus: Ester Serracarabasa, Dídac Cañadas, Edurne López, Albert Ormazabal, Asier Beramendi, Sabela Ramil i David Pérez.
Gravat en V-Studio (Lleida)
Mastering: Josep M. Bossa (Bossa Records)

RACÓ TIC TAC

Com que molts de vosaltres esteu implicats en el programa ILEC d’impuls de la lectura o potser ja us comenceu a preparar per al Certamen de lectura en veu alta, us proposem dues eines per entrenar la fluïdesa lectora.

Spritz és una aplicació i eina web que us permet  treballar la lectura sobre qualsevol pàgina web sencera o en part. Treballa paraula per paraula centrant la lletra clau i, a més a més, us permet modificar la velocitat d’avançament de les paraules.

Readsy us permet fer el mateix però a partir d’un document PDF. Només cal carregar el document a la pàgina i començar la lectura.