Novembre 2017

AGENDA

Del 30 d’octubre al 8 de novembre gegantsVisita als gegants de Balaguer a l’Ajuntament
Amb motiu de la festa major de Balaguer els gegants estaran exposats a l’entrada de l’Ajuntament. Podeu demanar la maleta pedagògica dels gegants per ampliar les activitats a l’aula.
Podeu sol·licitar la maleta telefònicament al 973 44 88 99.
15 de novembre 22setmciencia“Pensar com un científic té els seus avantatges”
Conferència del Dia de la ciència a les escoles 2017 a càrrec de Daniel Closa Autet, Doctor en Biologia i científic titular del CSIC a l’Institut d’Investigacions Biomèdiques de Barcelona (IIBB-CSIC)  on dirigeix un grup de recerca sobre malalties
inflamatòries.

Lloc: Sala d’actes de l’Ajuntament de Balaguer a les 11:30h
Descarregueu la proposta de treball a l’aula (WORD)

18 de novembre Imagen3Llum i color. Art vivenciat
Jornada pedagògica adreçada Llar d’infants, Educació infantil, primària i Educació especial sobre el treball amb tauletes sensorials i l’ús de la llum i el color a l’aula a càrrec de Jeroni Martínez.
Lloc: Taller l’Estel (Carrer Barri nou, 29 a la vora del CRP) de 9 a 14 hores.
Visualitzeu la presentació de la sessió.
23 de novembre

Presentació del llibre “Felip Solé i Oliver, pedagogia i tenacitat al servei d’un país” escrit i presentat per Josep Varela Serra.

Lloc: Consell Comarcal de la Noguera
Data: 23 de novembre, 18 hores.

28 de novembre Conte musicat “ELS MÚSICS DE MONTALEGRE”
Mostra dels instruments de l’orquestra a partir de l’adaptació musicada del conte “El flautista d’Hamelín”. Els centres interessats han de consultar les bases per a la realització dels dibuixos que acompanyaran l’escenografia. els dibuixos s’hauran de portar al CRP abans del 16 de novembre. El curs i nombre d’alumnat participant cal comunicar-ho per mail abans del dia 16 de novembre: crp-noguera@xtec.cat.
Adreçada: Als alumnes de P4, P5 i Primer de Primària.
Fins el 30 de novembre relats curtsIV Concurs de relats curts: “Me’n contes un de ciència?”
Concurs de l’ICE amb motiu de la 22a edició de la Setmana de la Ciència per fer palesa la importància de l’ús de l’expressió escrita en l’àmbit de la ciència. Els relats poden ser en català, castellà i aranès i per a les modalitats de primària i secundària.
Feu click a l’enllaç per accedir a les bases.

RECOMANEM

exppelis

Ja us podeu inscriure al “5è concurs de vídeos d’experiments científics “Experiments de pel·lícula” del curs 2017-2018.
Consulteu les bases a: http://blocs.xtec.cat/experimentsdepelicula
Adreçat a l’alumnat d’infantil, primària, ESO i batxillerat.

Imagen7

XL PREMIS BALDIRI I REIXAC 2017-2018
Ja han sortit publicades les bases per al Premi Baldiri i Reixac 2017-2018.
Podeu presentar els vostres treballs fins al 26 de gener de 2018.

Cliqueu a la imatge per veure el vídeo de presentació de Quim Masferrer

Imagen11

DESTACATS

4a Jornada d’escoles solidàries del projecte Implica’t+
Jornada de presentació de projectes i experiències d’aula en el marc dels principis de la Carta de la Terra de la UNESCO desenvolupades pel professorat del projecte IMPLICA’T+ d’infantil a batxillerat i de projectes de Servei Comunitari a secundària. La ponència marc anirà a càrrec de la Sra. Montserrat Esteve. Presidenta d’UNESCO Tortosa i responsable del Premi Federico Mayor Zaragoza.

Data: Dissabte, 18 de novembre a les 9:00
Lloc: Sala Jaume Magre, Bisbe Torres, 2. Lleida
Inscripció a la Jornada (activitats de Formació XTEC)

Robocat 18
La RoboCAT és el Campionat de Robòtica de Catalunya. Inscripcions a la web fins el dia 28 de febrer de 2018. Els tornejos locals de la RoboCAT 2018 tindran lloc a Barcelona (7 d’abril), Camp de Tarragona (13 d’abril), Girona (14 d’abril) i a Lleida (20 d’abril). Gran Final dissabte 5 de maig a l’escola Els Estanys de Platja d’Aro.
Més informació a www.robocat.cat
Contacte: info@robocat.cat

PER GAUDIR

cogsCogs. Amb només un pas. Una animació impulsada per l’organització benèfica AIME, que té com a objectiu reduir la desigualtat a través de l’educació. La divisió entre la riquesa i la pobresa no havia estat mai tan gran. En aquest temps de grans reptes, necessitem ser conscients de què “Si volem canviar el món, necessitem canviar la manera com funciona”. Aquest vídeo és obra de l’agència creativa M&C Saatchi Sydney.