Equip ICE-UdL Emprenedoria FP

L’Equip ICE Implementació de l’emprenedoria a l’FP es va crear el curs 2016-2017. Des de l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE)  de la Universitat de Lleida, amb la col·laboració dels Serveis Territorials d’Educació a Lleida, l’equip ha organitzat diverses activitats al territori de Lleida, totes elles encaminades al foment i difusió de l’emprenedoria a l’àmbit educatiu: jornades per a professorat i emprenedors amb la participació d’empresaris i experts, taules rodones, activitats amb empreses, propostes didàctiques, participació a la Fira d’FP, etc.

L’equip ICE està format per professorat d’instituts d’FP de la demarcació de Lleida així com també per representants de diferents institucions lleidatanes de promoció de l’emprenedoria (GlobaLleida, Incorpora La Caixa, Fundació Alba, Càtedra Santander d’Emprenedoria Universitària UdL, etc).

Activitat: Emprenedoria de pel·lícula

Des de l’Institut de Ciències de l’Educació de la UdL, L’Equip ICE Implementació de l’emprenedoria a l’FP organitza l’activitat Emprenedoria de pel·lícula.

En el món del cinema, són moltes les pel·lícules que mostren processos emprenedors, siguin reals o de ficció, que abasten àmbits, entorns, èpoques i realitats ben diferents. Emprenedoria de pel·lícula és una proposta de treball adreçada tant a l’alumnat com al professorat d’FP, consistent en treballar els conceptes claus de l’emprenedoria a través del cinema.

L’activitat consta de tres accions diferenciades:

• 1ª Sessió (dimarts 10 de novembre de 2020, 16:00h a 17:00h): s’adreça a tot el professorat d’FP de la demarcació de Lleida i consistirà en la presentació de l’activitat i una ponència a càrrec del Sr. José Manuel Alonso (Càtedra d’Emprenedoria de la UdL) on es mostraran experiències de treball sobre conceptes claus de l’emprenedoria a través de fragments de pel·lícules.
  • 2ª Sessió (dilluns 30 novembre de 2020, 18:00 a 19:00h): s’adreça a l’alumnat i professorat d’FP que participa a l’activitat. Es presentarà una ponència a càrrec del Sr Jordi Tarragona (Advocat i assessor en emprenedoria d’empreses familiars) i es farà la proposta de treball a fer i a presentar a la darrera sessió, la jornada final.
  • 3ª Sessió (abril 2021): Jornada virtual que s’adreça a tot el professorat d’FP de la demarcació de Lleida. Consistirà en una ponència inicial, la mostra del treball fet als centres educatius entorn la proposta Emprenedoria de pel·lícula i mostra d’experiències reals de persones que han creat els seus negocis amb el suport d’Incorpora La Caixa.

El 28 d’abril 2021 s’ha dut a terme la sessió final consistent en una jornada virtual on s’ha fet una mostra dels treballs elaborats als centres educatius i una taula rodona amb emprenedors que han creat els seus negocis amb el suport d’Incorpora La Caixa.

Podeu veure la jornada al següent enllaç:  http://www.ice.udl.cat/ca/noticies/agenda/Emprenedoria-de-pellicula/