Preinscripció 11/12

ACTUALITZAT  a 25 de gener

preinsciripcio.jpg ll

Calendari de Preinscipció curs 2011 – 2012

Fases de la preinscripció:

• Difusió de l’oferta: 10 de febrer
  • Presentació de sol.licituds: 14 al 25 de febrer
  •                                                         per internet fins les 24h del dia 24 de febrer
  • Llistes amb el barem: 15 de març
  • Sorteig: 15 de març
  • Reclamacions:  del 16 al 18 de març
  • Resolució reclamacions: 21 de març
  • Llistes amb el barem un cop resoltes les reclamacions: 21 de març
  • Publicar oferta definitiva: 8 d’abril
  • Publicació de les llistes d’admesos: 2 de maig
  • Període de matriculació: 6 al 10 de juny

L’horari de les preinscripcions serà:

• De dilluns a divendres de 9 a 9.45h i de 12 a 13h
  • Dilluns, dimarts, dijous i devendres de 15 a 15.30h

Conèixer el procés

El Departament d’Educació us ofereix en la seva web tota la informació que us cal conèixer per sol·licitar la preinscripció, com es fa, quan i on. Podeu consultar les places dels centres i les dades del procés i podeu fer preguntes per resoldre els vostres dubtes. També us poden informar de tot el procés a les oficines municipals d’escolarització i als serveis territorials del Departament.

Emplenar la sol·licitud de preinscripció

Un cop s’han triat els centres docents, s’ha de fer la preinscripció. Heu d’emplenar l’imprès de sol·licitud de preinscripció que correspon a l’etapa. Trobareu l’imprès als centres educatius, a l’Ajuntament i en la web del Departament d’Educació.

Recopilar la documentació

La documentació bàsica que cal per fer la preinscripció és el DNI (si l’adreça no coincideix amb la real, cal dur el padró), el llibre de família (orginal i fotocòpia) i TSI (targeta sanitària individual). Tot i això, si s’al·leguen algun dels criteris de puntuació, haureu d’afegir la documentació que l’acrediti.

Presentar la sol·licitud i la documentació

Quan hagueu emplenat l’imprès de sol·licitud, heu de dur-lo, juntament amb la documentació que correspongui, al centre educatiu que heu demanat en primer lloc.

També poden recollir les sol·licituds les oficines municipals d’escolarització, els ajuntaments o els serveis territorials del Departament d’Educació.

Les sol·licituds de preinscripció s’han de presentar en les dates previstes en el calendari oficial de preinscripció i matriculació.

Convé saber que tots els centres educatius públics i privats concertats tenen l’obligació d’admetre totes les sol·licituds que es presentin dins el període oficialment establert, i que tots han de reservar unes places per a alumnes amb necessitats educatives específiques. També cal saber que cap d’aquests centres no pot demanar-vos que pagueu cap quantitat en concepte de preinscripció ni de reserva de plaça.

Dins un mateix tipus d’estudis, només es pot presentar una sol·licitud de preinscripció per alumne/a. Si en presentéssiu més d’una, els vostres drets de prioritat quedarien invalidats. Evidentment, això no és un problema per demanar més d’un centre: a l’imprès de sol·licitud de preinscripció podeu indicar, per ordre de preferència, tots els centres. A més, es recomana que empleneu totes les opcions que ofereix la sol·licitud.

Comprovar la puntuació obtinguda

Quan finalitza el termini de presentació de sol·licituds, els centres publiquem la llista de sol·licituds baremades. Els punts que té cadascuna surten de la valoració dels criteris de prioritat que ha al·legat cada sol·licitant. En aquest moment heu de comprovar si la vostra sol·licitud ha estat correctament puntuada i, si no és així, podeu presentar una reclamació al centre demanat en primer lloc. Aquesta llista no presenta encara l’ordre definitiu perquè es pot produir una situació d’empat en la puntuació de moltes sol·licituds.

També podeu obtenir tota aquesta informació sobre la vostra sol·licitud en la web del Departament, a la consulta de resultats i a les oficines municipals d’escolarització.

Si ho heu autoritzat a la sol·licitud de preinscripció rebreu al vostre telèfon mòbil un missatge amb la vostra puntuació.

Comprovar, si cal, el número de desempat

Veureu que la vostra sol·licitud, a més de la puntuació, té un número assignat aleatòriament pel Departament d’Educació. El dia indicat al calendari de preinscripció es triarà per sorteig el número de desempat o número a partir del qual s’ordenen definitivament les sol·licituds presentades. Immediatament després de fer-se el sorteig podreu consultar aquest número en la web del Departament.

Consultar la llista ordenada

Un cop efectuat el sorteig, es publiquen de nou les llistes ordenades d’acord amb la puntuació i el número del desempat. També podeu tenir informació relativa a la vostra sol·licitud en aquest web, a l’apartat consulta de resultats, i a les oficines municipals d’escolarització.

Consultar les places vacants

Abans de fer l’assignació de places, els centres publiquen les vacants definitives de què disposa cadascun.

Consultar l’assignació de places

Finalment, es fa pública la llista d’alumnes admesos a cada centre. Si altres alumnes amb més puntuació han ocupat les places vacants del centre que heu sol·licitat com a primera opció, us assignaran una plaça en un altre dels centres que heu demanat, seguint l’ordre de preferència indicat a la sol·licitud.

Aquesta llista es pot consultar al centre demanat en primer lloc (encara que no s’obtingui plaça en aquest centre), a l’apartat consulta de resultats de la web i a les oficines municipals d’escolarització.

Formalitzar la matrícula

Per confirmar que realment voleu la plaça assignada heu de formalitzar la matrícula en el centre on heu obtingut la plaça. El centre us informarem de la documentació que heu de portar. És molt important que us matriculeu dins del període que estableix el calendari oficial.

Més informació a  www.gencat.cat/preinscripcio/

Informacions passades