Els Raps de 1er

Com bé recordareu, vaig demanar-vos que féssiu un rap parlant del vostre grup classe, a la manera de hip hop. És a dir, una crítica constructiva.

He penjat els que m’heu enviat al Youtube. A continuació teniu els enllaços.

Bon estiu i fins aviat

sandra

http://youtu.be/kuMNLbvbeHg

http://youtu.be/cUe1dRgSk4M

http://youtu.be/taJ1kyzL5b8

http://youtu.be/RsLUVJKCew0

http://youtu.be/UArkdD1cdXo

http://youtu.be/K5mVwBhFa0o

https://www.youtube.com/watch?v=cUe1dRgSk4M

https://www.youtube.com/watch?v=kuMNLbvbeHg

https://www.youtube.com/watch?v=2F8FPhyIa0o

https://www.youtube.com/watch?v=3CzdPt5IEzk

https://www.youtube.com/watch?v=G_tV0yHxW8Q

Recuperació 3er Trimestre

Treballa aquest qüestionari per preparar l’examen de recuperació del 3er trimestre

1.-Què és una worksong?

2.-.-Quines són les característiques musicals d’un blues?

3.-Relaciona les columnes

1BLACK SABBATH   ———————————ROCK SIMFÒNIC7

2SEX PISTOLS —————————————-FUNK3

3JAMES BROWN ———————————— RAP6

4DAVID BOWIE  ————————————- THE POLICE8

5REGGAE ——————————————–JIMMY CLIFF9

6SFDK ———————————————– PUNK2

7PINK FLOYD  ————————————- GLITTER4

8NEW WAVE —————————————BOB MARLEY5

9SKA  ———————————————–  HEAVY1

4.-Digues les diferències entre el Rock and Roll i la música Pop.

5.-Digues tots els estils de música dels anys 60.

6.-Què és el Rythm&Blues?

7.-Quines són les característiques musicals d’un blues?

8.-Digues les diferències entre el Rock and Roll i la música Pop.

9.-Digues tots els estils de música dels anys 70.

Recuperació 1er trimestre

Aqui teniu el ppt de l’edat mitjana per preparar l’examen de recuperació .

power point

I aqui les preguntes a preparar:

1.-Defineix:

-Cant Gregorià

-Cançons de Trobadors.

-Saltarello

-Estampia

-Organum

-Motet

-Balada

-Canon

-monodia

-polifonia

-Melismàtic

-Sil·làbic

2.-Digues les característiques de la música medieval religiosa de l’Alta Edat Mitjana.

3.-Digues les característiques de la música medieval Profana de l’Edat Mitjana

4.-Què és un:

-Trobador

-Ministrer

-Joglar

-Trovaritz

Recuperació Música 2on trimestre

PREGUNTES DE PREPARACIÓ EXAMEN MÚSICA RENAIXEMENT-BARROC I CLASSICISME

1.-Classifica els gèneres següents en Música del RENAIXEMENT-BARROC-CLASSSICISME.

Motet

RE-BA

Ensalada

RE

Concert

CLA-BA

Pavana

RE

Ricercare

RE

Quartet

CLA

Simfonia

CLA

Tourdion

RE

Preludi

BA

Òpera

BA-CLA

Saltarello

RE

Partita

BA

Sonata

CLA

Cantata

BA

Tientos

RE

Madrigal

BA

Oratori

BA

Missa

RE-BA-CLA

Chanson

RE

Suite

BA

2.-Quina textura neix durant l’època del Barroc? En què consisteix?

La melodía acompanyada. És una línea horitzontal amb la melodía principal, i un acompanyament per sota, per tal que s’entengui el texte.

3.-Què és un oratori i quines són les seves característiques? Quina diferència tenen respecte l’Òpera?

Una obra religiosa extensa que no s’escenifica però que il·lustra un passatge religiós. Utilitza orquestra, cor i solistes. L’òpera sí que s’escenifica i no és religiosa.

4.-Què és el virtuosisme?A quin gènere apareix?

És mostrar una habilitat tècnica excepcional a l’hora de tocar, una interpretació brillant. Afavorirà la professionalització del músic. Sobretot al Concert per solista, que és on es pot lluir més l’instrumentista i a l’òpera el cantant.

5.-Què passa amb la música instrumental a l’època del Barroc?

-Assoleix la mateixa importancia que la música vocal.

-Sorgeixen noves formes.

-L’orquestra apareix com un conjunt estructurat d’instruments,

agrupats per famílies.

– Es detalla per primer cop l’instrument pel que es compón la

partitura.

– Es perfecciona la construcció d’instruments.

6.-Digues les característiques d’un concert.

-És una forma instrumental de tres o Quatre moviments contrastats. El primer és ràpid i alegre; El segon és trist i lent; El tercer és més ràpid i alegre.

-S’interpreta amb una orquestra i instruments solistes.

7.-Com és el ritme en el Barroc?

El ritme és mecànic amb una pulsació regular, accentuació ordenada i patrons rítmics repetitius.

8.-Com són les melodies en el Barroc?

Les melodies són llargues, ornamentades i fluïdes.

9.-Què és una Suite?

És una col·lecció de danses tocades a la manera de concert.

10.-Cita tres compositors i una obra de cadascú del Barroc.

J.S. Bach- Missa en SI menor//Tocata i fuga en re menor.

G. F. Händel-El Messies

A. Vivaldi- Les Quatre Estacions

11.-Quins són els ideals filosòfics, polítics i musicals del Classicisme. Quins esdeveniments pots destacar?

Il.lustració, que promou l’ideal d’igualtat i benestar a través de l’educació i el coneixement. La Revolució Francesa.

12.-Quins gèneres perviuen del Barroc en el Classicisme?

El Concert per Solista, l’òpera, missa, i l’oratori.

13.-Què és una forma Sonata i a quins gèneres la trobem

És una forma especial d’estructurar el primer moviment amb una exposició (A-B), desenvolupament i reexposició (A-B). Apareix al primer moviment d’una Sonata (composició per a un o dos solistes), d’un Quartet (2violins, 1 viola, 1 violoncel), una simfonia (obra per a orquestra) o d’un concert.

14.-Què és un tema amb variacions i en quina obra l’hem escoltat.

Forma on apareix una melodia principal que canvia en durada, timbre i alçada. Simfonia de la Sorpresa de F. J. Haydn.

15.-Quines diferències hi ha entre l’òpera Barroca i la Clàssica.

Durant el classicisme el canvi a la societat fa que s’acostin els temes al públic i no es tractin tants temes de mitologia. El públic serà la burgesia i no l’aristocràcia. Els personatges són més naturals i l’escenografia també. No hi ha tant virtuosisme sense justificar.

16.-Quin canvi hi ha en el paper del músic a partir de Mozart, com era Haydn per contra?

Fins a Mozart els compositors són servents de la cort o dels aristòcrates, per tant no tenen llibertat creativam, han d’acompanyar els seus senyors allà on van, i no tenen cap dret sobre les obres que componen. Haydn encara segueix aquest esquema.

A partir de l’exemple de Mozart els compositors encara que treballin per encàrrec tindran llibertat creativa i no seran criats de ningú, encara que perdin estabilitat econòmica .

17.-Quin canvi de textura, de melodies i de ritmes apareix al classicisme.

Les melodies són simètriques sense ornaments, equilibrades, i amb predomini de tonalitats majors. Els ritmes també són molt estables

Les textures són més lleugeres que en el Barroc, més melodia acompanyada que contrapunt. Desapareix el baix continu, s’imposa el piano i l’orquestra creix.

18.- Cita tres compositors i una obra de cadascú del Classicisme.

W.A.Mozart- Requiem//Simfonia 40//La flauta màgica

FJ. Haydn- Simfonia la Sorpresa

L. Boccherini-Tema amb variacions.

Tal Com ragen…les vostres paraules i imatges

Unes paraules després del desencís d’ahir. ..

-Primerament repetir Felicitats pel concert, va anar molt bé.

-Segona qüestió: El respecte entre nosaltres, els alumnes.:

Ja vam discutir que no va ser únicament una persona la qual va destorbar al concentració del grup, i va malmetre la imatge pública d’alumnes responsables, davant un acte que us premia en quant a escriptors i escriptores. Ja vaig fer la reflexió a la persona en qüestió, que va iniciar el problema, la resta, que sé qui éreu, vau seguir un rol que ja havia començat, però podeu donar-vos per al·ludits, que no era el comportament adeqüat ni respectuós pel públic, pels professors ni pels companys. El mateix dic per tots, quan vau desfilar a berenar sense saludar i com si us empaitessin per darrera.

-Tercer punt: Els comentaris d’ahir van estar fora de to. Està molt bé que sapigueu acceptar les vostres culpes, aquells que també van riure, però crec que no calia arribar a l’extrem que vau arribar. No necessitàvem que ens faltéssiu al respecte, a la nostra feina, ni als nostres defectes. Comencem per dir que som humanes i que ens equivoquem,i jo, puc concretar, que pensant en la primera lletra del Ja surt el Sol, vaig començar per la segona part i us vaig xivar <<ha estat un llarg i trist hivern>>. Però vosaltres també us equivoqueu a vegades, i no hem renyat mai ningú per això, perquè sabem que els nervis traeixen a vegades.

Va ser molt lleig treure els defectes de l’Àngels. És la vostra professora i és la iniciadora del projecte de la Coral. Esteu propiciant que els companys que han de passar per l’institut no tinguin l’opció de cantar com vosaltres.

Sí, no som perfectes. Però jo crec que heu pogut escollir força el repertori aquest any. Que hem fet coses més modernes i amb acompanyaments instrumentals. I que no valoreu l’estona que ens passem preparant les cançons, fent arranjaments, buscant bases, penjant coses al bloc…

crec que us heu passat i ens hem sentit tristes i ofeses, i havia de dir-ho.

Vinga, demà comencem seriosament el We Are The World. Penseu que vosaltres sou el món, i el futur, i que algunes actituds no són adultes ni acceptables a la societat.

sandra

fotos 1

we are the world+ variats

Nois i noies de la Coral, prepareu-vos per fer el càsting. Tots formareu part del cor, però hi haurà una frase o vàries per cadascú. També hi haurà una comissió de rapers/raperes.

Aqui us penjo el vídeo i altres cosetes….

vídeo

Justin Bieber

Justin Bieber 2

Nicole Scherzinger

Nicole Scherzinger 2

Jennifer Hudson

Jennifer Hudson 2

Jennifer Nettles

Jennifer Nettles 2

Josh Groban

Josh Groban 2

Tony Bennet

Tony Bennet 2

Mary J Blige

Mary J. Blige 2

Michael Jackson

Janet Jackson

Janet Jackson 2

Barbra Streisand

Barbra Streisand 2

Miley Cyrus

Miley Cyrus 2

Enrique Iglesias

Enrique Iglesias 2

Jamie Foxx

Jamie Foxx 2

Wyclef Jean

Wyclef Jean 2

Adam Levine

Adam Levine 2

Pink

Pink 2

BeBe Winans

BeBe Winans 2

Usher

Usher 2

Celine Dion

Celine Dion 2

Fergie

Fergie 2

Nick Jonas

Nick Jonas 2

Toni Braxton

Toni Braxton 2

Mary Mary

Mary Mary 2

Isaac Slade

Isaac Slade 2

Lil Wayne

Lil Wayne 2

Akon

Akon 2

T-Pain

T-Pain 2

LL Cool J.

LL Cool J. 2

Will-I-Am

Will-I-Am 2

Snoop Dogg

Snoop Dogg 2

Busta Rhymes

Busta Rymes 2

Swizz Beatz

Swizz Beatz 2

Kanye West

Kanye West 2

we are the world for Haiti+ lletra

We Are The World 25 For Haiti Lyrics

[Justin Bieber]
There comes a time
When we heed a certain call
[Nicole Scherzinger & Jennifer Hudson]
When the world must come together as one
[Jennifer Hudson]
There are people dying
[Jennifer Nettles]
And it’s time to lend a hand to life
The greatest gift of all

[Josh Groban]
We can’t go on
Pretending day by day
[Tony Bennet]
that someone, somehow will soon make a change
[Mary J Blige]
We are all a part of
God’s great big family
And the truth, you know love is all we need

[Chorus]
[Michael Jackson]
We are the world
We are the children
[Michael Jackson and Janet Jackson]
We are the ones who make a brighter day
So let’s start giving
[Barbra Streisand]
There’s a choice we’re making
We’re saving our own lives
It’s true we’ll make a better day
Just you and me

[Miley Cyrus]
Send them your heart
So they’ll know that someone cares
[Enrique Iglesias]
so their cries for help
will not be in vain
[Nicole Scherzinger]
We can’t let them suffer
no we cannot turn away
[Jamie Foxx]
Right now they need a helping hand
[Wyclef Jean]
Nou se mond la
We are the Children
[Adam Levine]
We are the ones who make a brighter day
so lets start giving
[Pink]
There’s a choice we’re making
We’re saving our own lives
[BeBe Winans]
It’s true we’ll make a better day
Just you and me

[Michael Jackson]
When you’re down and out
There seems no hope at all
[Usher]
But if you just believe
There’s no way we can fall
[Celine Dion]
Well, well, well, well, let us realize
That a change can only come
[Fergie]
When we stand together as one

[Chorus – All]
We are the world
We are the children
We are the ones who make a brighter day
So let’s start giving
[Nick Jonas]
Got to start giving
[All]
There’s a choice we’re making
We’re saving our own lives
[Toni Braxton]
It’s true we’ll make a better day
Just you and me
[Mary Mary]
We are the world
We are the children
[Tony Bennet]
Its for the children
[Isaac Slade]
We are the ones who make a brighter day
[Toni Braxton]
So lets start giving

[Lil Wayne]
There’s a choice we’re making
We’re saving our own lives
It’s true we’ll make a better day
Just you and me

[Chorus – All]
We are the world
We are the children
We are the ones who make a brighter day
So let’s start giving
[Akon]
There’s a choice we’re making
We’re saving our own lives
It’s true we make a better day
Just you and me

[T-Pain]
We are the world
We are the children
We are the ones who make a brighter day
So let’s start giving
[Jamie Foxx imitating Ray Charles]
Choice were making
saving our own lives
It’s true we’ll make a better day
Just you and me

[Rapping – LL Cool J, Will-I-Am, Snoop Dogg, Busta Rhymes, Swizz Beatz]
We all need somebody that we can lean on
when you wake up look around and see that your dreams gone
when the earth quakes we’ll help you make it through the storm
when the floor breaks a magic carpet to stand on
we are the World united by love so strong
when the radio isn’t on you can hear the songs
a guided light on the dark road your walking on
a sign post to find the dreams you thought was gone
someone to help you move the obstacles you stumbled on
someone to help you rebuild after the rubble’s gone
we are the World connected by a common bond
Love the whole planet sing it along
[Wyclef]
CABARETT

[Chorus – All]

[Kanye West]
Everyday citizens
everybody pitching in

[Singing – Children & Wyclef Jean]
Nou se mond la
nou se timoun yo

[Will-I-Am]
You and I
You and I
[Kanye West]
Uh, 12 days no water
whats your will to live?
[Will-I-Am]
we amplified the love we watching multiply
[Kanye West]
Feeling like the Worlds end
we can make the World win
[Will-I-Am]
Like Katrina, Africa, Indonesia
and now Haiti needs us, the need us, they need us

[Chorus – All]
[Wyclef Jean]
Ayiti, Ayiti, Ay, Ay, Ay, Ay, Ay
Ayiti, Ayiti, Ay, Ay, Ay, Ay, Ay
Ayiti, Ayiti, Ay, Ay, Ay, Ay, Ay