trobada de corals 2010

Hola nois i noies de l’IES Investigador Blanxart:

Felicitats pel concert i el treball que es va fer a Lleida. Ara cal seguir treballant així o encara millor de cara als concerts que ens queden. Ànims.

Us enllaço els vídeos que ja tenim i les fotos que us vaig fer jo. Us recordo que si algú  en va fer també i les pot compartir, seran benvingudes. O les pengeu en un picassa o les descarregarem a l’institut per tal que jo les pengi al bloc.

vídeo 1

info-K

fotos

vídeo

diari

diari2

Examen 3er A-18 de març

Aqui teniu el sol·lucionari al document que vam treballar el dijous. No necessiteu aprendre les definicions tal i com estan citades aqui si n’heu fet una versió amb les vostres paraules.

Recordeu que també entrarà a l’examen el quadre del concert per solista i el de l’òpera, que vam fer a classe i quatre audicions, que també hem fet a classe.

Sort!!


PREGUNTES DE PREPARACIÓ EXAMEN MÚSICA RENAIXEMENT-BARROC I CLASSICISME 3A

1.-Classifica els gèneres següents en Música del RENAIXEMENT-BARROC-CLASSSICISME.

Motet

RE-BA

Ensalada

RE

Concert

CLA-BA

Pavana

RE

Ricercare

RE

Quartet

CLA

Simfonia

CLA

Tourdion

RE

Preludi

BA

Òpera

BA-CLA

Saltarello

RE

Partita

BA

Sonata

CLA

Cantata

BA

Tientos

RE

Madrigal

BA

Oratori

BA

Missa

RE-BA-CLA

Chanson

RE

Suite

BA

2.-Quina textura neix durant l’època del Barroc? En què consisteix?

La melodía acompanyada. És una línea horitzontal amb la melodía principal, i un acompanyament per sota, per tal que s’entengui el texte.

3.-Què és un oratori i quines són les seves característiques? Quina diferència tenen respecte l’Òpera?

Una obra religiosa extensa que no s’escenifica però que il·lustra un passatge religiós. Utilitza orquestra, cor i solistes. L’òpera sí que s’escenifica i no és religiosa.

4.-Què és el virtuosisme?A quin gènere apareix?

És mostrar una habilitat tècnica excepcional a l’hora de tocar, una interpretació brillant. Afavorirà la professionalització del músic. Sobretot al Concert per solista, que és on es pot lluir més l’instrumentista i a l’òpera el cantant.

5.-Què passa amb la música instrumental a l’època del Barroc?

-Assoleix la mateixa importancia que la música vocal.

-Sorgeixen noves formes.

-L’orquestra apareix com un conjunt estructurat d’instruments,

agrupats per famílies.

– Es detalla per primer cop l’instrument pel que es compón la

partitura.

– Es perfecciona la construcció d’instruments.

6.-Digues les característiques d’un concert.

-És una forma instrumental de tres o Quatre moviments contrastats. El primer és ràpid i alegre; El segon és trist i lent; El tercer és més ràpid i alegre.

-S’interpreta amb una orquestra i instruments solistes.

7.-Com és el ritme en el Barroc?

El ritme és mecànic amb una pulsació regular, accentuació ordenada i patrons rítmics repetitius.

8.-Com són les melodies en el Barroc?

Les melodies són llargues, ornamentades i fluïdes.

9.-Què és una Suite?

És una col·lecció de danses tocades a la manera de concert.

10.-Cita tres compositors i una obra de cadascú del Barroc.

J.S. Bach- Missa en SI menor//Tocata i fuga en re menor.

G. F. Händel-El Messies

A. Vivaldi- Les Quatre Estacions

11.-Quins són els ideals filosòfics, polítics i musicals del Classicisme. Quins esdeveniments pots destacar?

Il.lustració, que promou l’ideal d’igualtat i benestar a través de l’educació i el coneixement. La Revolució Francesa.

12.-Quins gèneres perviuen del Barroc en el Classicisme?

El Concert per Solista, l’òpera, missa, i l’oratori.

13.-Què és una forma Sonata i a quins gèneres la trobem

És una forma especial d’estructurar el primer moviment amb una exposició (A-B), desenvolupament i reexposició (A-B). Apareix al primer moviment d’una Sonata (composició per a un o dos solistes), d’un Quartet (2violins, 1 viola, 1 violoncel), una simfonia (obra per a orquestra) o d’un concert.

14.-Què és un tema amb variacions i en quina obra l’hem escoltat.

Forma on apareix una melodia principal que canvia en durada, timbre i alçada. Simfonia de la Sorpresa de F. J. Haydn.

15.-Quines diferències hi ha entre l’òpera Barroca i la Clàssica.

Durant el classicisme el canvi a la societat fa que s’acostin els temes al públic i no es tractin tants temes de mitologia. El públic serà la burgesia i no l’aristocràcia. Els personatges són més naturals i l’escenografia també. No hi ha tant virtuosisme sense justificar.

16.-Quin canvi hi ha en el paper del músic a partir de Mozart, com era Haydn per contra?

Fins a Mozart els compositors són servents de la cort o dels aristòcrates, per tant no tenen llibertat creativam, han d’acompanyar els seus senyors allà on van, i no tenen cap dret sobre les obres que componen. Haydn encara segueix aquest esquema.

A partir de l’exemple de Mozart els compositors encara que treballin per encàrrec tindran llibertat creativa i no seran criats de ningú, encara que perdin estabilitat econòmica .

17.-Quin canvi de textura, de melodies i de ritmes apareix al classicisme.

Les melodies són simètriques sense ornaments, equilibrades, i amb predomini de tonalitats majors. Els ritmes també són molt estables

Les textures són més lleugeres que en el Barroc, més melodia acompanyada que contrapunt. Desapareix el baix continu, s’imposa el piano i l’orquestra creix.

18.- Cita tres compositors i una obra de cadascú del Classicisme.

W.A.Mozart- Requiem//Simfonia 40//La flauta màgica

FJ. Haydn- Simfonia la Sorpresa

L. Boccherini-Tema amb variacions.

preguntes per a la preparació de l’examen 3er C


PREGUNTES DE PREPARACIÓ EXAMEN MÚSICA RENAIXEMENT-BARROC I CLASSICISME 3C

Aquestes 12 preguntes sortiran a l’examen, així que només has de preparar-les amb cura. SORT!!!

1.-Classifica els gèneres següents en Música del RENAIXEMENT-BARROC-CLASSSICISME.

Motet

Ensalada

Concert

Pavana

Ricercare

Quartet

Simfonia

Tourdion

Preludi

Òpera

Saltarello

Partita

Sonata

Cantata

Tientos

Madrigal

Oratori

Missa

Chanson

Suite

2.- Digues el nom d’ aquests instruments i col·local’s en el seu grup. 2p

Música Alta Música Baixa

—————————– ———————————

1.- 2.- 3.- 4.-

3.- De què tracten les cançons del Renaixement?

4.-Defineix amb les teves paraules:

Polifonia :

Homofonia:

5.- Què és un oratori i quines són les seves característiques? Quina diferència tenen respecte l’Òpera??

6.-Digues les característiques d’un concert.

7.- Què passa amb la música instrumental a l’època del Barroc?

8.- Què és el virtuosisme?A quin gènere apareix?

9.-Què és una forma Sonata i a quins gèneres la trobem

10.-Cita tres compositors i una obra de cadascú del Classicisme.

Cita tres compositors i una obra de cadascú del Barroc.

11.-Què és un tema amb variacions i en quina obra l’hem escoltat

12.-Quins són els ideals filosòfics, polítics i musicals del Classicisme. Quins esdeveniments pots destacar?

preguntes per la preparació de l’examen 3A

PREGUNTES DE PREPARACIÓ EXAMEN MÚSICA RENAIXEMENT-BARROC I CLASSICISME 3A

1.-Classifica els gèneres següents en Música del RENAIXEMENT-BARROC-CLASSSICISME.

Motet

Ensalada

Concert

Pavana

Ricercare

Quartet

Simfonia

Tourdion

Preludi

Òpera

Saltarello

Partita

Sonata

Cantata

Tientos

Madrigal

Oratori

Missa

Chanson

Suite

2.-Quina textura neix durant l’època del Barroc? En què consisteix?

3.-Què és un oratori i quines són les seves característiques? Quina diferència tenen respecte l’Òpera??

4.-Què és el virtuosisme?A quin gènere apareix?

5.-Què passa amb la música instrumental a l’època del Barroc?

6.-Digues les característiques d’un concert.

7.-Com és el ritme en el Barroc?

8.-Com són les melodies en el Barroc?

9.-Què és una Suite?

10.-Cita tres compositors i una obra de cadascú del Barroc.

11.-Quins són els ideals filosòfics, polítics i musicals del Classicisme. Quins esdeveniments pots destacar?

12.-Quins gèneres perviuen del Barroc en el Classicisme?

13.-Què és una forma Sonata i a quins gèneres la trobem

14.-Què és un tema amb variacions i en quina obra l’hem escoltat.

15.-Quines diferències hi ha entre l’òpera Barroca i la Clàssica.

16.-Quin canvi hi ha en el paper del músic a partir de Mozart, com era Haydn per contra?

17.-Quin canvi de textura, de melodies i de ritmes apareix al classicisme.

18.- Cita tres compositors i una obra de cadascú del Classicisme.

19.-Com és el ritme en el Classicisme?

20.-Com són les melodies en el Classicisme?

Segon trimestre, lletres i sons

JA SURT EL SOL- G. HARRISON

Ja surt el sol, ja surt el sol,

I penso quina sort

Vida meva,que lentament que passa

El temps quan s’espera.

Vida meva,

Ha estat un llarg i trist hivern.

Ja surt el sol, ja surt el sol,

I penso, quina sort.

Vida meva,

Semblava que la llum ja no tornaria.

Vida meva,

Però el meu somriure ha il·luminat.

Ja surt el sol,

Ja surt el sol,

I penso quina sort.

Sol, sol, sol, surt el sol

Vida meva,

Semblava que la llum mai més brillaria.

Vida meva,

Però lentament el gel ja es fon.

Ja surt el sol, ja surt el sol,

I penso quina sort.

____________________________________________________

LA TRAVIATA-GIUSEPPE VERDI-

BRINDIS


Libiamo, libiamo ne’lieti calici

libiamo libiamo nelieti calitxi
che la belleza infiora.

que la beletza infiora
E la fuggevol ora s’inebrii

ela futgevol, futgevol ora sinebri
a voluttà.

a volutà

Libiamo ne’dolci fremiti

libiamo ne doltxi frémiti
che suscita l’amore,

que suxita lamore
poichè quell’ochio al core

poiqué qüel òkkio al core
Omnipotente va.

omnipotente va

Libiamo, amore fra i calici

libiamo, amore, amore fra i calitxi
più caldi baci avrà.

piu caldi batxi habrá


Ah, libiamo;

amor fra i calici

Più caldi baci avrà

Godiamo, la tazza e il cantico
godiamo, la tatsa eil cántico
la notte abbella e il riso;
la not-te abela eil riso
in questo paradise
in qüesto paradiso
ne sopra il nuovo dì.
ne sopra il nuovo di
Violetta:
La vita è nel tripudio
la vita enel tripudio
Quando non s’ami ancora.
cuando non sami ancora
Nol dite a chi l’ignora,
nol dite a qui l’ignora
e’ il mio destin così …
eil mio destin cosí
Godiamo, la tazza e il cantico
Godiamo, la tatsa e il cantico
la notte abbella e il riso;
la not-te abela eil riso
in questo paradiso ne sopra il nuovo dì.
in qüesto paradiso ne sopra il nuovo di
Ah! Ah! Ne scopra il di.
ah!ah! ne escopra il di
Ah! Ah! Ne scopra il di

ah!ah! ne escopra il di

Ah!
Ah!

_________________________________________________________

LLEIDA-LLUÍS PAYÀ

LLEIDA, LLEIDA

TERRA FERMA

LLEIDA , LLEIDA

TERRA FERMA

QUI HA NASCUT TENINT PER OMBRA EL SEU CASTELL

I POC A POC SE LI HA POSAT A DINS DE LA PELL

NO PODRÀ, NO PODRÀ,

NO ET PODRÀ OBLIDAR MAI MÉS

NO VOLDRÀ, NO VOLDRÀ

NO ET VOLDRÀ CANVIAR PER RES

LLEIDA, LLEIDA

TERRA FERMA

LLEIDA , LLEIDA

TERRA FERMA

TOTHOM QUI PEL CARRER MAJOR S’HA PASSEJAT

I S’HA BANYAT DINS DE LES BASSES D’ALPICANT

NO PODRÀ, NO PODRÀ,

NO ET PODRÀ OBLIDAR MAI MÉS

NO VOLDRÀ, NO VOLDRÀ

NO ET VOLDRÀ CANVIAR PER RES

ELS TEUS HOMES VETLLARAN

LA RIQUESA DEL TEU CAMP CONTENTS

PERQUÈ TU ETS AL SEU COR

LLEIDA, LLEIDA

TERRA FERMA

LLEIDA , LLEIDA

TERRA FERMA

TENS UNA FRUITA BONA QUE ELS ULLS SE N’HI VAN

I EL RIU SEGRE LA MIRE TOT PASSANT

PENSAREM, PENSAREM

PENSAREM AMB TU, PENSAREM.

CANTAREM, CANTAREM

CANTAREM TOTS JUNTS CANTAREM

ELS TEUS HOMES VETLLARAN

LA RIQUESA DEL TEU CAMP CONTENTS

PERQUÈ TU ETS AL SEU COR

LLEIDA, LLEIDA

TERRA FERMA

LLEIDA , LLEIDA

TERRA FERMA