El Joc de les Matemàtiques

http://clic.xtec.cat/db/jclicApplet.jsp?project=http://clic.xtec.cat/projects/jocmates/jclic/inici.jclic.zip

Matemàtiques és… “Pensar coses importants” i “Treure fum pel cap”.

El Joc de les Matemàtiques és un conjunt de més de 300 activitats per a l’àrea de matemàtiques d’educació infantil creades per Imma Palahí. Les activitats es troben també disponibles al web www.immapalahi.cat.

Està estructurat en 3 blocs: Lògica, espai i temps i numeració amb dos nivells a cadascun. Aquí teniu la informació del contingut:

LÒGICA

Nivell 1:

  • L’objecte Equivocat: hi ha un objecte a la fotografia que no té a veure amb la resta.
  • Conceptes bàsics: colors, figures planes i de volum.
  • Cap a on: hi ha una figura diferent a la resta.
  • Camins: has de fer un camí per aconseguir algun objecte.
  • Sèries: has de continuar-la.

Nivell 2:

  • Endreça: endreça l’habitació recollint els objectes.
  • Contraris i oposats: Pintar diversos conceptes.
  • La part del tot: busca el tros de la fotografia que falta.
  • Laberints: segueix el laberint fins a trobar l’objecte que busques.
  • Collarets i més: acaba de completar els collarets.

ESPAI I TEMPS

Nivell 1:

  • Històries temporals: ordena els dibuixos seguint les seqüències.
  • El dibuix amagat: clica damunt la pissarra i obtindràs un dibuix.
  • Coloraines: endreça les tessel·les com l’original.
  • Quadre de doble entrada: relaciona la forma i color a la seva caseta
  • El mirall: busca les parts del teu cos. Exercici de lateralitat
  • El que fem: passem els dies a l’escola i a casa. Què fem . Fixa’t amb les fotos i clica el que se’t demana.

Nivell 2:

  • Històries Temporals: ordena les fotos seguint les seqüències.
  • Mini sudokus: orienta’t i col·loca els dibuixos en les graelles.
  • Construccions: pinta les figures geomètriques.
  • Diagrames de Venn: mira les etiquetes i localitza les figures.
  • El temps: els àpats, les estacions, vestir segons l’estació, les festes populars que es celebren a l’escola.
  • A l’escola: fem diverses feinetes: lecto-escriptura, ciències, biblioteca, dinar… racons, tallers . Reconeix les imatges.

NUMERACIÓ

Nivell 1:

  • Números de l’1 al 5: compta i relaciona els objectes amb la seva quantitat.
  • Dibuix amb números: ves seguint el camí dels números i et sortirà un dibuix.
  • Mans i daus: compte els punts dels daus i relaciona’ls amb els dits i la seva grafia.
  • On hi ha números? a tot arreu hi ha números. Busca’ls i escriu-los.
  • Cançons: escolta i aprèn les cançons dels números mentre busques la conilleta pipi.
  • Sumes: escolta els problemes i suma

Nivell 2:

  • Compta i relaciona els objectes amb la seva quantitat.
  • Ordena i compta: compta els objectes de la foto i relaciona’ls amb el seu número.
  • Compta nens i nenes: compta els nens i nenes a cada una de les fotos i relaciona’ls amb la seva quantitat.
  • Ascensor: puja i baixa l’ascensor escoltant els ordinals, sortiran personatges disfressats.
  • Jocs de taula: aquí tens cartes, dominos, jocs de memòria, geoplans i trencaclosques.
  • Restes: escolta els problemes de restes i escriu el resultat.

Com veieu aquest material està genial, però com que a l’ordinador no hi podem anar tots alhora… estic fent un buidatge del material que més ens agrada i de moment he fet pel racó de matemàtiques de l’aula unes targetes plastificades per relacionar quantitat-grafia i unes seqüències temporals.

 

Publicat dins de Llenguatge Matemàtic | Deixa un comentari

CaRnEsToLtEs….


M’encanta el Carnaval!! Ja està de camí el Rei Carnestoltes i ja sabem les ordres de tota la setmana:
Dilluns: els nens de nena, senyora, iaia, mama o tieta; i les nenes, de nen, de senyor, d’avi, tiet o papa.
Dimarts: Festa amb el Sr. Carnestoltes. Ens posem la disfressa de parxís.
Dimecres: Una sabata de cada.
Dijous: La cara pintada amb motius originals.
Divendres: Disfressats de casa com cadascú vulgui.

Us deixo alguns recursos per treballar-ho a classe. Bona setmana!!!

Informació…

Carnestoltes http://ca.wikipedia.org/wiki/Carnestoltes

Quaresma http://ca.wikipedia.org/wiki/Quaresma

Per pintar http://mas-dibujos.dibujos.net/mascaras/

http://www.pintar.cat/dibuixos-per-pintar-de-carnaval.html

 

Publicat dins de Descoberta de l'Entorn, General, Llenguatge Musical, Llenguatge Oral (verbal i escrit), LLenguatge Plàstic | Deixa un comentari

Projecte: Els cavalls

 

Aquest curs som la classe dels cavalls i al primer trimestre vam fer el projecte. En aquest enllaç podeu trobar el llibre del projecte, així com la fitxa de l’activitat amb l’explicació didàctica i metodològica.

http://hipolit2.xtec.cat/llibres/mgordi2_2617/llibre/

 

Podeu fer els vostres llibres o contes digitals utilitzant el recurs de la Prestatgeria de l’xtec. http://hipolit2.xtec.cat/llibres/prestatgeria


Publicat dins de Descoberta de l'Entorn | Deixa un comentari

Racons d’aprenentatge

Personalment, m’agrada treballar per racons, tant de Joc com d’aprenentatge. El treball per racons és una manera d’organitzar l’activitat d’ensenyament-aprenentatge i als propis infants que ofereix un grau d’autonomia considerable en relació amb altres estratègies didàctiques en tant que la diversificació de propostes permet l’ajustament a les diferències individuals i per tant un seguiment personalitzat.

A P3, hem començat al segon trimestre els racons autònoms d’aprenentatge i els diferents espais d’aprenentatge que tenim a l’aula són:

– Capses (divertiments i motricitat fina), matemàtiques, grafisme, dibuix, ordinador i llenguatge (escriptura i lectura).

A la fotografia que us ensenyo podeu veure algunes de les activitats dels racons, per exemple:

1. Fem sèries. Amb taps d’ampolla de dos colors, es posa el model a la tapa de la capsa.

2. Fem sèries. Amb rul·los de dos colors.

3. Enfilem boles fent una sèrie. Per començar, posem 4 boles de cada color i anem augmentant la dificultat a mesura que el nen/a va avançant. Es posa el model dintre de la capsa.

4. Vestim a l’osset. Puzle d’un os on treballem a més a més les parts del cos i el vocabulari de la roba.

5. Lletres. Al racó tenim lletres de plàstic i de fusta, poden confegir el seu nom, el dels companys o agafar una paraula del racó de l’abecedari, qui té aquesta lletra?, etc.

6. Trencaclosques. Estan graduats per dificultat (groc, verd i vermell), és el propi nen/a qui decideix el puzle que farà segons el nombre de peces.

7. Anelles. Es comença per un treball de motricitat fina i tot seguit es fan sèries.

8. Dibuix. Es posen safates amb colors i retoladors i fan dibuix lliure, ho poden decorar amb gomets.

9. Ampliació de les activitats de l’aula. Es preparen diferents capsetes amb material manipulatiu que s’ha treballat anteriorment a les prèvies de les activitats individuals. En aquest cas havien de relacionar la jaqueta amb el nen o nena que corresponia segons el color, all material que veieu a la foto han d’enganxar la jaqueta amb velcro.

10. Llibres, contes… Al racó de lectoescriptura, es posen diferents llibres, contes, catàlegs, còmics, endevinalles, etc… diferents formats per a què puguin triar ells. Ho poden agafar individual o per parelles i s’ho expliquen entre ells.

11. Parelles. Peces per aparellar gran-petit de diferents animals (mare i fill).

Els infants fan servir els racons d’aprenentatge de manera autònoma i totalment lliure, són ells els que decideixen què volen fer i el grau de dificultat. El paper de la mestra és de guia de l’activitat, per exemple, si algun nen/a fa sempre les mateixes activitats el convidarem a canviar. Els nens/es, poden anar quan han acabat la feineta de la taula, agafen el material, l fan l’activitat al seu lloc, aixequen la mà i s’esperen a que els hi doni el Ok!, tot seguit ho guarden i agafen un altre.

Al principi, haig de dir que és una mica “caos” el moment autònom, pèro quan ja han assolit l’hàbit de saber esperar, és una activitat realment positiva, per ells i per mi.

Publicat dins de Contes, Descoberta de l'Entorn, Llenguatge Matemàtic, Llenguatge Oral (verbal i escrit), Racons | Deixa un comentari

El parxís

Ja s’apropa el Carnaval!!! Aquest any tota l’escola anem de JOCS DE TAULA. Els més petitons de P3 ens ha tocat de PARXÍS. Aquesta setmana hem conegut el joc: el tauler, les fitxes, els gobelets i el dau (veure fotografia). Hem observat que el tauler té moltes caselles, i és clar!! nosaltres no sabem comptar tant encara… però hem aconseguit un tauler que en té menys i aquest si que ens agrada!!. (veure fotografia).

Ens hem posat en grups de 4 nens i nenes i també farem un parxís amb cartolina per poder jugar en les estones de Jocs de taula.

La setmana que ve fem tallers per elaborar la disfressa i ahir varem triar el color que volíem (veure fotografia). Els nens i les nenes van amb un cercle a la panxa i un altra a l’esquena, enganxats com si fos una armilla; al cap porten una corona amb un tauler de parxís. Les mestres anem amb un tauler al davant i un altre al darrera, al cap una diadema amb un dau en volum. Ja penjaré les fotos de les disfresses quan estiguin enllestides.

Cançó: AraArribaElCarnestoltes (lletra, partitura i dibuix

 

 

Publicat dins de Descoberta de l'Entorn, Llenguatge Matemàtic, Llenguatge Musical | Deixa un comentari