GRAFISMES al pati!!

Els pares voluntaris de la nostra escola ens han pintat uns grafismes molt xulis al pati!  Hem sortit a veure’ls i hem practicat els diferents traços amb el propi cos i amb cotxes i també amb palets de gelat a la sorra.

A més, ens han pintat lletres i números, a vegades els resseguim i d’altres juguem a buscar-los, per exemple tirem el dau i hem de buscar el número que ha sortit i llavors posem la nostra peça. Després mirem quin número ha sortit més vegades.

Aquí teniu uns grafismes molt atractius per treballar a la classe, els tenim al racó de grafismes plastificats per tal que puguin practicar una i altra vegada amb retoladors. Els dels animals de colors van molt bé i queden preciosos per fer amb pintura.

 

Publicat dins de Descoberta d'un mateix, Llenguatge Oral (verbal i escrit), LLenguatge Plàstic, Racons | Deixa un comentari

Happy easter

Avui uns ous de pasqua que ha fet la “teacher” de l’escola amb els alumnes de cicle inicial. Vam demanar a les famílies que portessin els ous buidats de casa tot donant les instruccions:

  • Fem un forat a cada vèrtex de l’ou amb un punxó o una agulla.
  • Posem l’ou sobre un got buit i bufem amb força, el mullem i tirem aigua dintre per tal que quedi ben net.

http://revistas.educa.jcyl.es/divergaceta/index.php?option=com_content&view=article&id=568:icomo-vaciar-un-huevo-sin-cascarlo&catid=66:experimentos&Itemid=85

Els van pintar amb retoladors i us deixo la plantilla per fer la capseta. Queden preciosos!! Gràcies Sandra!!

Publicat dins de Descoberta de l'Entorn, Llenguatge Oral (verbal i escrit), LLenguatge Plàstic | Deixa un comentari

Projecte: Joan Abelló i Prat

Estem acabant el segon trimestre, i també el projecte de Joan Abelló i Prat.

Us deixo un recull de propostes de les feinetes que hem fet i les obres que hem treballat.

http://blocs.xtec.cat/eureka/2012/02/19/en-blau-joan-abello-i-prat/

Hem treballat l’escultura i el quadre. Aprofitant el Carnestoltes també hem vist disfresses d’arlequí i hem après que si girem un quadrat li podem dir Rombe!!.

Hem observat diferents autoretrats de l’Abelló. Nosaltres ho hem fet amb pintura negra i pinzell prim.

http://blocs.xtec.cat/eureka/2012/02/21/autoretrats-esquema-corporal/

L’Abelló tenia molts amics i els va pintar. Hem posat una foto de carnet a dalt i hem dibuixat a un company/a de la classe, el que ens ha tocat.

També li agradava dibuixar flors. Com que ha arribat la Primavera hem practicat, primer amb retolador i després amb pintura.

Aquesta obra ens ha semblat molt interessant. Hem observat un vídeo de planetes i hem vist dos planetes que tenim penjats al passadís. Ens hem adonat que són esferes!! i hem fet una obra d’art com la de l’Abelló.

Li agradava molt viatjar i de cada viatge que feia s’emportava un record tot pintant-lo.

Hem observat la seva signatura, el seu nom i els cognoms.

Hem estudiat petites dades de la seva biografia que trobareu en una altra entrada del bloc: http://blocs.xtec.cat/eureka/2012/01/27/paisatge-dhivern-joan-abello-i-prat/. A més, hem partit dels interessos dels infants i hem buscat la informació que ells han demanat amb la conversa inicial sobre què sabem i què volem saber. El resultat ha estat excel·lent!! Ens ha encantat aquest projecte. Quan tornem de les vacances anirem a visitar el museu del Joan Abelló que està al nostre poble.

Més informació: http://arteninona.wordpress.com/2011/11/19/joan-abello-i-prat-espana-1922/

Publicat dins de Descoberta d'un mateix, Descoberta de l'Entorn, Llenguatge Oral (verbal i escrit), LLenguatge Plàstic | Deixa un comentari

Sant Jordi: Punts de llibre

Més Cosetes per Sant Jordi. Hem fet uns punts de llibre per participar al Concurs de Punts de llibre de la Biblioteca del poble. http://bibliotecamollet.blogspot.com.es/2012/02/9e-concurs-de-dibuix-de-punts-de-llibre.html

Mireu que macos han quedat!!

P3: Retolador prim. Pintura aigualida de color verd. Un xurro de pintura verda directament tirada del pot dosificador (tipus ketchup o tint del cabell. Dibuix de flors amb retoladors prims. Gomets. El mateix fons que l’anterior, però s’enganxen gomets i es construeixen flors.

P4: Ceres de colors. Cera negra a sobre del fons. Dibuixar elements amb punxó. Envernissat.

P5: Collage amb trossos de cartolina de diferents colors. Dibuixar elements decoratius al paper de diari i enganxar-los al punt de llibre.

Publicat dins de Contes, Descoberta de l'Entorn, Llenguatge Oral (verbal i escrit), LLenguatge Plàstic | Deixa un comentari

Sant Jordi: idees i recursos

Estem a la recta final de trimestre i com sabeu… el temps passa volant! Quan tornem de vacances ja hem treballar Sant Jordi i per això ja vaig pensant en què farem… Aquí teniu algunes idees i propostes:



 

 

  • La llegenda de Sant Jordi explicada per nens/es:

 

  • La llegenda de Sant Jordi de Montblanc:

    Publicat dins de Contes, Descoberta de l'Entorn, Llenguatge Musical, Llenguatge Oral (verbal i escrit) | Deixa un comentari