Pablo Picasso (II)

La meva experiència: Continuem per l’època rosa…

  • L’època rosa de Picasso dura dos anys, de 1904 a 1906. I és aquí on s’instal·la definitivament a París. Els temes són més alegres, sent el principal el circ i predominant els colors roses, terres i grisos.
  • Aquí teniu uns treballs fet pels nens/es inspirats en aquesta època (veure fotografies). Primer, vam observar fotografies de personatges del circ i varem parlar sobre les seves característiques. Tot seguit, cada infant va triar el personatge del circ que més li agradava per dibuixar-lo i ho van fer amb ceres. En acabar, vam passar pintura aigualida i en una altra sessió vam fer el marc amb papers de seda i diferents tonalitats de roses i liles, o taronges i vermells.
Publicat dins de LLenguatge Plàstic | Deixa un comentari

Pablo Picasso (I)

Pintor i escultor, en Pablo Picasso va ser considerat un dels artistes més importants del segle XX. Va tenir diversos estils: collage, època blava, època rosa, escultures, entre d’altres, tot i que és líder del moviment cubista.

La meva experiència: Començarem per l’època blava…

  • L’època blava de Picasso es desenvolupa entre Barcelona i París (1901-1904) i és on es marca la seva personalitat com a pintor. Els seus temes són la gent pobre i marginal predominant els colors freds.
  • Aquí teniu uns treballs fet pels nens/es inspirats en aquesta època (veure fotografies). La primera obra realitzada pels infants és un autoretrat dibuixat amb cera negra i pintat amb pintura aigualida de diferents tonalitats de colors freds; al costat podeu observar l’exposició de tots els autoretrats del grup. A la part de baix de la fotografia, la tècnica és diferent, és un retrat d’un company per això podeu veure que dalt de la producció hi ha una foto de carnet, està realitzat amb plastidecor de color negre i pintat amb aquarel·les de colors freds.
  • Us deixo el material que he fet servir: un pdf amb dades de la biografia i de les èpoques, i un power point de presentació de l’artista.

Cançó a PICASSO:

Publicat dins de LLenguatge Plàstic | Deixa un comentari

Lletres de plastilina

Els mestres donem força importància a la direccionalitat de les lletres i considero que és tot un repte pels infants entendre cap a on van les lletres ja que sovint i sobretot al començament veuen un dibuix i no es solen orientar gaire. Segur que alguna vegada heu programat fer lletres amb plastilina!! Jo reparteixo les lletres soltes de l’abecedari que tenim a l’aula i han d’anar confegint tant les lletres com les paraules que surten, segons el nivell de cada infant els hi dono unes o altres (veure fotografia). Els infants van confegint la lletra segons els hi sembla i cal dir que els hi costa fer-ho tal i com ho farien amb un llapis.

Hem elaborat unes lletres fetes amb plastilina (massallera) i els hi hem fet la fotografia, ara ja poden fabricar lletres seguit la direccionalitat i tenen un model on es veu força clar. Aquí teniu un document pdf amb tot l’abecedari en plastilina.

 

Publicat dins de Llenguatge Oral (verbal i escrit) | 1 comentari

Poema de Nadal

Un poema de Nadal per treballar amb els nens/es…

Poema de Nadal

Un petó i una abraçada,

serviran com cal

en aquesta gran diada de Nadal.

Començant per l’escudella

i acabant pels torrons,

farem un dinar de primera

mentre en el foc cremen tions.

Per a tots els de casa meva

jo desitjo un bon Nadal,

que tots tinguem alegria,

pares i demés família,

per molts anys.

Bones festes!!

Si féu clic aquí POEMA DE NADAL hi ha un pdf amb el poema per penjar a l’aula en lletra de pal i massallera.

Publicat dins de Llenguatge Oral (verbal i escrit) | Deixa un comentari

Tapa i postal de Nadal

Segur que ja alguns companys i companyes esteu pensant en el Nadal, o si més no, quines manualitats farem!! El curs passat amb els alumnes de P5 varem fer aquesta tapa per l’àlbum trimestral i la postal (veure fotografia).

TAPA
Material: Cartolina negra, diaris, pintura, bales (canicas), bastonets de cotó, cinta de regal prima, plantilla.

Primer vam fer el fons amb la cartolina negra, les bales (3-4) i la pintura daurada i platejada. Poseu la cartolina amb un full de diari en una capsa d’una mida una mica més superior que la tapa (jo vaig fer servir la de “Surtido Cuétara”), fiqueu les bales prèviament sucades amb la pintura i que els nens/es moguin la capsa de tal manera que les bales vagin amunt i avall (veure la fotografia).

En una altra sessió varem decorar els cercles. Aquest model el vaig fer servir reciclant uns sobrants que tenia per casa d’una paret que tinc folrada amb aquest paper, però podeu fer servir qualsevol dibuix nadalenc, traços de grafisme com espirals, o fer vosaltres els cercles i que els nens/es els decorin. Simplement han de fer puntillisme amb els bastonets de cotó seguint la direccionalitat dels cercles i el color de pintura que desitgin. Després li feu un foradet i el pengeu del fons negre amb una cinta de regal.

És una tapa que els alumnes no triguen gaire temps en fer-la i queda maca!! només heu de tenir en compte que el moment de les bales estarà supeditat a les capses que tingueu i anar fent-lo a estonetes.

POSTAL
Material: Paper ondulat, paper de dibuix basic, retoladors prims, punxó, alfombreta.

En una sessió varem pintar el ninot de neu i el pare noel de l’interior. En una altra sessió vam punxar el foradet quadrat de la presentació i el ninot de neu.
Per la postal, vaig triar el dibuix del pare noel i l’arbre perquè així es veia el pare noel saludant per la finestra, però podeu fer servir qualsevol dibuix que us agradi o fins i tot la fotografia del nen/a. La cartolina blanca de dintre està enganxada amb pega de barra i el ninot de la tapa amb un petit tros de blue-tack. Cal dir que a l’interior de la postal està enganxat el poema de Nadal que vam treballar a l’aula (veure entrada Poema de Nadal a Llenguatge Oral).

Publicat dins de LLenguatge Plàstic | Deixa un comentari