Cossos geomètrics a P3

Tal i com vaig comentar a l’article “Els cossos geomètrics a P5”, els treballem des de P3. Avui us deixo propostes per fer-ho amb els més petits de l’escola!

Cilindre – Prisma – Esfera

1. A la part de dalt de la fotografia, podeu veure unes peces de construccions de fusta que normalment tenim a les aules, he fabricat unes que ens serveixen per fer estampacions i així poder observar la projecció en pla dels diferents cossos geomètrics que treballem. És força fàcil, l’esponja és molt fina, d’uns 0,5 cm i l’ha podeu trobar a les drogueries o a les botigues famoses dels xinesos, són d’aquelles per posar a sota dels plats quan estan acabats de rentar. Amb aquesta activitat tenim Cilindres, Cub i Prisma rectangular i triangular. Al prisma rectangular, podem posar a la part quadrada o rectangular. Enganxeu amb una pega forta (tipus super-glue) l’esponja a la base i Ja ho teniu!!

Nosaltres ho hem fet als cavallets de l’aula de plàstica i el resultat és molt vistós, els nens/es de seguida visualitzen la projecció en pla (veure fotografia).

2. Seguim amb l’estampació d’esferes, ho hem fet amb mig grup a l’aula. Amb paper d’embalar i pintura, primer hem fet l’estampació de l’esfera i ha sortit un cercle com el cilindre i desprès l’hem feta rodolar! Les pilotes han fet camins!!

3. Pintem a dintre del prisma, en aquest cas, han pintat amb bastonets de les orelles a dintre del prisma. Hem treballat: dintre-fora, el dibuix del cos geomètric en qüestió i els 4 colors de les taules, ja que cada taula pintava amb el seu color. També hem fet més fitxes amb els altres cossos i les següents consignes: Punxa a dintre del cilindre i Enganxa papers a dintre de l’esfera. Igualment, treballant dintre-fora, el dibuix i motricitat fina.

A banda de totes aquestes activitats també tenim un racó a l’aula amb 3 safates amb els cossos geomètrics treballats i els alumnes van portant material de casa que correspon a aquestes formes. De tant en tant, el buidem tot en una capsa gran i repartim un objecte a cadascun per tal que els classifiquin. També hem anat a l’aula de psico en la presentació de cada cos per veure’l en volum i ben gran, ara que ja coneixem els tres, en una sessió hem jugat amb prismes, cilindre i esferes gegants!!

Quant a MONICA

Per fi, EUREKA!!. Sóc Mestre d’Educació Infantil i actualment treballo a una escola de Mollet del Vallès. Després de donar-li moltes pensades al tema, m’he decidit per fer un espai on recollir totes les cosetes que faig amb els meus petits. Aquí us donaré idees i propostes per fer amb els menuts, així com curiositats de la xarxa perquè fem els tafaners. Tots els suggeriments, comentaris, experiències i més... Benvingudes siguin al bloc!
Aquest article ha estat publicat en Llenguatge Matemàtic, LLenguatge Plàstic. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *