Ens pesem!!

Avui… explicaré com hem treballat el nostre pes.

Objectius: Conèixer diferents instruments de mesura. Reconèixer els nombres que ens envolten per indicar quantitats: anys, pes, alçada i número de sabata. Diferenciar alt i baix (pes més que /  pesa menys que).

Mostrem als nens/es diferents instruments de mesura tant de longitud com de pes i deixem que els alumnes hi experimentin. Seguidament els hi expliquem que es pesa amb una balança i pesem alguns objectes de l’aula que ells/es trien, a continuació expliquem que la bàscula la utilitzem per pesar-nos i ens indica en kilograms el nostre pes.

1. Ens pesem: Presentem la FITXA MÈDICA, tenim una conversa on els infants expliquen què pensen que és una fitxa mèdica, quines dades ens demanem, que fa el metge quan anem a visitar-nos, què ens diu, etc. Llegim les dades que hem d’omplir: Nom, anys, pes, alçada, número de sabata i signatura. Escriuen nom i cognoms, els anys que tenen, miren a la sola de la sabata o a l’interior el seu número de peu i signen la fitxa. Mentrestant, la mestra els va pesant un per un i els hi demana que escriguin el seu pes a la fitxa.

2. Anàlisi del pes: En una altra sessió, repartim la fitxa mèdica que correspon a cada nen i llegim les dades que hem omplert en la sessió anterior. Cada nen/a diu el número que posa (el pes dels nens i nenes de P5 oscil·la entre els 16 i els 26 kg.). Expliquem que per pesar els objectes s’ha establert un criteri i s’ha posat un nom, parlem de Kilograms i també es pot escriure kg.

La mestra reparteix les peces de lego, han d’agafar tantes peces com el número que indica el seu pes (veure fotografia). A la base de la torre, posem la peça de lego que té cada nen/a per fer l’estadística on posa el seu nom. En col·loquem en rotllana i cada nen/a surt a posar la seva torre. Una vegada estan totes posades (mig grup), entre tots les ordenem per ordre del pes establint el criteri del que pesa més al que pesa menys i anem dient el nom dels nens per ordre. Comprovem les dades comptant les peces que té cada torre i anotem el número a la pissarra. Observem que el número més alt correspon al pes més alt i el número més baix al pes més baix.

Els hi ha agradat força l’activitat i a l’hora de triar com es volien ordenar, els dos grups, han decidit del que pesa més al que pesa menys, s’han adonat que el més alt no ha de ser el més pesat ni el que té més anys de la classe.

Quant a MONICA

Per fi, EUREKA!!. Sóc Mestre d’Educació Infantil i actualment treballo a una escola de Mollet del Vallès. Després de donar-li moltes pensades al tema, m’he decidit per fer un espai on recollir totes les cosetes que faig amb els meus petits. Aquí us donaré idees i propostes per fer amb els menuts, així com curiositats de la xarxa perquè fem els tafaners. Tots els suggeriments, comentaris, experiències i més... Benvingudes siguin al bloc!
Aquest article ha estat publicat en Llenguatge Matemàtic. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *