Cossos geomètrics a P5

Des de P3 treballem els cossos geomètrics en volum, avui us deixo una proposta per treballar-ho a P5. És la composició de cossos geomètrics.

Normalment tenim a les aules les capses dels cossos geomètrics en fusta o plàstic i les fem servir durant tot el cicle. A P5, una vegada ja ens hem familiaritzat amb les figures geomètriques, ja pot ser el moment de saber més característiques dels cossos i és difícil imaginar el volum d’un cos a partir d’un dibuix. Així resulta bastant complicat comptar les arestes, els vèrtex i les cares d’una figura si només podem veure la seva representació en paper. Una forma divertida d’enfocar el problema és construir les nostres figures amb plastilina i palletes de beguda.

1. Primerament hem mostrat als alumnes els cossos geomètrics en volum de fusta que habitualment veuen a l’aula i els han observat i manipulat en petits grups. Desprès, entre tots pensem quin volem construir i tot seguit fem hipòtesis sobre el material que necessitem.

2. Seguidament, entre tots observem les figures geomètriques d’una fitxa on apareixen dibuixades una vegada ja construïdes i ens centrem en una, per exemple el prisma rectangular. Comptem el material emprat per construir-les: el nombre de boles (vèrtexs) i el nombre de canyes (arestes) i ho anotem a la pissarra.

3. A continuació, s’agafa el nombre de boles i de canyes (curtes i llargues) que han dit els nens/es i que prèviament ha preparat la mestra i es construeix el cos geomètric seguint els passos que van dient els alumnes. Després es poden construir més figures com els cubs, els prismes triangulars, etc. A nivell individual, han d’omplir la fitxa escrivint quin material es necessita per construir diferents figures geomètriques. El fet de construir-ho i que poguessin veure l’interior de la figura els hi ha agradat molt i estaven força motivats. Cal dir que al primer trimestre vam construir les formes bàsiques: quadrat, triangle i rectangle utilitzant el mateix sistema i se les van emportar a casa.

Més recursos…
http://www.xtec.es/~dvert/geo/porta.swf
http://www.editorialteide.es/elearning/Primaria.asp?IdJuego=991&IdTipoJuego=7

 

 

Quant a MONICA

Per fi, EUREKA!!. Sóc Mestre d’Educació Infantil i actualment treballo a una escola de Mollet del Vallès. Després de donar-li moltes pensades al tema, m’he decidit per fer un espai on recollir totes les cosetes que faig amb els meus petits. Aquí us donaré idees i propostes per fer amb els menuts, així com curiositats de la xarxa perquè fem els tafaners. Tots els suggeriments, comentaris, experiències i més... Benvingudes siguin al bloc!
Aquest article ha estat publicat en Llenguatge Matemàtic. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *