Medi ambient – Construïm un planeta millor

El nostre planeta, la Terra, pateix greus problemes de contaminació, per això, tots els que vivim en ell, hauríem de fer un canvi en la nostra vida quotidiana i contribuir en ajudar-lo.

No fa falta utilitzar tantes ampolles de plàstic, hem de fer servir les de vidre per poder-les reutilitzar moltes vegades. L’aigua és molt important per a nosaltres i per això no es pot contaminar ni malgastar, l’aixeta s’ha de tancar bé no deixar que l’aigua corri quan no la necessites, sense ella no viuríem!! El mobiliari urbà és de tots, l’hem de cuidar i no fer-lo malbé, les deixalles  han d’anar al  contenidor corresponent, no les hem de tirar ni al terra ni a l’aigua; ja que  pot afectar a molts animals.

Entre tots podem fer un món millor ! Fem-ho!!!!!

Onna Ferrer

_______

La Terra és el nostre planeta i entre tots l’hem de cuidar perquè és la nostra font de vida. Ens donal´aliment , l ’aigua i l´aire per respirar i no el podem contaminar. Aquest problema el podem solucionar tirant les deixalles al seu contenidor  i no al terra o al  mar, reciclant , reduint , reutilitzant i utilitzant cotxes elèctrics; tancant el llum o l’aixeta quan no la utilitzem o no caçant animals en perill  d’extinció. Són molts dels actes que nosaltres podem realitzar per ajudar al nostre planeta.

Abril  Quiroga

______

El planeta Terra està  molt contaminat perquè la gent no la tracta bé, no té cura d’ella com quan talen arbres, les fabriques contaminen, quan llencen  plàstic al mar, quan els vaixells llencen petroli a l’aigua… Les conseqüències  d’aquests actes són que ens podem quedar sense un lloc on viure. Per ajudar-la  hem d’anar en bicicleta, plantar arbres reutilitzar, estalviar aigua , no llençar deixalles al terra, no deixar encesa la llum…

Si fem aquests actes podem millorar-la

La terra és la nostra mare, no la maltractem!

Leila Irina Medaura

Expressem les nostres emocions en una mandala

Tots sabem que mostrar  les nostres emocions és molt important perquè si les expressem, aprenem a gestionar-les  i a conèixer-nos millor. Es per això que una de les activitats que hem fet amb els nens i les nenes de 6è EP ha estat la d’expressar les nostres emocions   mitjançant el disseny i acoloriment  d’un mandala.

Ha estat una experiència molt gratificant, cada parella ha reflectit les que sent  en el moment d’executar la feina i ha argumentat  el per què.

Aquí en teniu alguns exemples:

 

COLOR SIGNIFICAT
VERMELL Amor, passió, força
TARONJA Optimisme, confiança en un mateix
GROC Alegria, llibertat, aprenentatge
VERD Equilibri, esperança, benestar
BLAU Pau, serenitat, seguretat
NEGRE Tristesa, pessimisme, por
LILA Prudència, imaginació, creativitat
ROSA Amistat, sensibilitat, humor

Presentació Padrins i fillols 5è EP

Presentació del meu fillol

El passat divendres,  l’alumnat del Cicle Superior i el de l’ Inicial  vam començar l’activitat  de padrins i fillols.  Feia dies que tots  estàvem  esperant  saber quin seria el nostre fillol o fillola!

Per conèixer-nos millor, a l’àrea de Català vam preparar unes  preguntes    per   fer-les a  la nostra parella i així saber quins són els gustos , les aficions… de cadascun.

Un cop coneguts, una altra de les  tasques que havíem de fer era  presentar al nostre fillol o fillola a la resta dels nostres companys i per això  vam haver d’enregistrar-la .

Vet aquí alguns exemples . Esperem que us agradin i gaudiu escoltant-les.

Moltes gràcies.

Arianna, Berta, Nil, Onna i Tania:

PROJECTE DE MEDI

Els nens i nenes de 5è de primària, hem estat treballant l’edat medieval a partir d’un projecte interdisciplinari, ja que s’ha treballat des de diferents àrees així com cooperativament amb petits grups.

Com a producte final hem elaborat uns  vídeos, en els quals us mostrem   diferents coneixements adquirits al llarg del projecte. Tant el guió, la gravació,  com l’edició del vídeo l’hem  dut a terme de forma autònoma.

Esperem que us agradin!

Bon estiu!

Colònies 5è EP Curs 18-19

Els dies 12, 13 i 14 de juny de 2019,els nens i les nenes  d’Educació Primària de l’escola vam anar de colònies a Mieres, la Garrotxa.

Allà, ens varem divertir molt, vam fer moltes activitats i vam aprendre molt sobre els volcans.

Ara, us passarem el nostre recull fotogràfic mitjançant aquest vídeo !

Esperem que us agradi moltíssim!

Bon estiu!!!!!

Alumnat de 5è EP

https://youtu.be/ge1zqn1inzg

Robòtica intercicles

Els nens i les nenes de 5è d’ EP   a l’hora de robòtica, hem compartit  l’activitat  ajudant als nostres fillols de 2n d’ EP en la superació dels reptes.

Ens agraden aquestes activitats perquè ens sentim grans , responsables  i ajudem a resoldre els dubtes dels nostres fillols!

Vegeu-ne una mostra !

Expliquem contes als fillols..!

Una de les activitats que més ens ha agradat aquest curs  ha estat l’explicació de contes als nostres fillols. Cadascun de nosaltres  ens n´havíem de preparar un per explicar-lo als nostres companys . Estem molt contents perquè els nostres fillols van estar molt atents , ens van aplaudir i felicitar per les exposicions!

Volem  compartir aquesta experiència amb tots vosaltres.

Aquí en teniu el resultat !

Alumnat de 5è Ep

EXCURSIÓ A CALELLA

El 10 de maig, un divendres, els nens i les nenes de Primària de la nostra escola  vam anar d’excursió a Calella de Palafrugell, un poble molt bonic de la Costa Brava.

Primer de tot vam anar a la platja a esmorzar. Havent acabat  vam començar a fer el Camí de Ronda que va de  Calella de Palafrugell  a Llafranc,les vistes eren impressionants. A mig camí  ens vam parar per fer un dibuix del paisatge que observàvem, per cert ens van quedar de fàbula!!!!

Quan vam arribar a la platja de Llafranc vam ficar els peus a l’aigua, estava molt freda! Vam jugar i seguidament, a dinar. Finalment, després d’una tarda a Llafranc vam anar cap a l’autocar per tornar a l’escola.

Ens ho vam  passar genial, sobretot quan estàvem a la platja! Quin dia de calor !!!!