Acrosport

1. Introducció i paraules clau

Figures d’equilibri individuals i col·lectives. Acrosport

 

Al llarg de les darreres sessions d’aquest trimestre haureu de realitzar diferents figures d’equilibri. Algunes seran individuals, altres seran per parelles i d’altres amb 3 o més persones. El professor us proposarà la major part d’aquestes figures, però vosaltres també podeu tenir iniciativa i suggerir-ne de diferents.

 

L’acrosport té els seus orígens en les acrobàcies que es feien al circ. Com a esport, forma part de la Federació Internacional d’Esports Acrobàtics. Aquesta, al seu torn, forma part de la Federació Internacional de Gimnàstica.

 

L’acrosport consisteix en la formació de figures d’equilibri (i de llançament i recepció, com pots veure a la segona fotografia) que impliquen cooperació entre persones. La construcció i el desmuntatge d’aquestes figures i l’encadenament entre unes figures i d’altres s’acompanya de música. Algunes d’aquestes figures, que involucren nombroses persones, reben el nom de piràmides. En la competició, els exercici tenen una duració aproximada de 2.5 minuts.

 

2. Reglament

 

La competició d’acrosport té sis categories:

·          Parelles: Mixtes, femenines i masculines.

·          Trios femenins.

·          Quartets masculins.

·          Grups mixtes de 3 a sis membres.

 

En aquestes figures d’equilibri, la persona de menys pes (i que acostuma a estar a sobre) rep el nom d’àgil, mentre que la persona de més pes i/o de més força rep el nom de portor. A nivell competitiu (només cal veure aquestes figures) aquests esport demana molta força, molta flexibilitat i una excel·lent coordinació en els moviment

 

3.Orientacions per a la pràctica

 

·          El pi, la vertical i les tombarelles contínues (i poc més) cal fer-les amb un matalàs a sota. La resta de les figures és millor realitzar-les sense matalàs perquè tindreu un major control de l’equilibri.

·          Tampoc podeu utilitzar parets, cadires o el recolzament d’un company a l’hora d’assolir determinades posicions d’equilibri. Heu de ser vosaltres mateixos qui, experimentant i aprenent dels errors, ho aconseguiu. Si no us en sortiu, el professor us dirà que és allò que no feu bé.

·          Si voleu fer una figura que no aparegui en el quadre següent, consulteu-ho abans amb el professor.

·          Algunes d’aquestes figures són obligatòries. Però, si peses molt, convindria que no fessis les figures individuals.

·          Cal seguir les indicacions del professor per tal d’evitar accidents.

 

 

4.Sesió d’entrenament

El pi: les mans i el cap han de formar un triangle equilàter. Has de posar el front al matalàs. Abans de saltar, apropa els peus a les mans. Has d’apropar-te a la vertical, però sense passarte.

La vertical: Has d’apropar les mans al matalàs alhora que impulses la cama estesa cap amunt. Un cop toques amb les mans el terra i la cama puja, t’impulses amb l’altra cama. Els braços han d’estar sempre estesos i paral·lels. Mira’t la punta dels dits i evitaràs la tombarella

5.Actituds, valors i normes

 El treball en equip: La cooperació.

Més informació per realitzar les figures:

http://www.youtube.com/watch?v=_ZJeXzJ352k

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *