UGUR GALLENKUS

L’alumnat de primer de l’Escola Espiga ha estat treballant l’artista visual Ugur Gallenkus que juga amb la juxtaposició d’imatges per educar la mirada i aconseguir que la desigualtat no sigui indiferent. A partir d’aquí s’ha realitzat un treball a les aules i amb col·laboració de les famílies al voltant de la idea del desitjos de pau. Us deixem un vídeo que mostra el resultat.

PETIT VÍDEO RECULL

PRACTICA OU

L’alumnat de primer ha fet la pràctica de l’ou. Han identificat les característiques i parts d’aquests, han parlat dels animals ovípars, de quines característiques tenen, quan un ou està fecundat… Una activitat enriquidora plena de diàleg, reflexions i descobertes molt interessants. Us deixem una mostra de la sessió pràctica realitzada.

AUS RAPINYAIRES I EN LLUÍS CULLERÉ

El dilluns dia 7 de març va venir a vistiar-nos a l’Escola, tot un mestre en aus rapinyaires i la seva cura.

En Lluís és tot un mestre en aus rapinyaires i ens va fer una bona explicació de com tenir cura d’uns animals salvatges i a la vegada tan necessaris.

Vam poder observar i tocar un falcó pelegrí, un gran duc, una àliga i una òliba. Vam passar una estona molt divertida, ja que no esperàvem estar tan a prop de les aus i menys poder-les tocar.

En Lluís ens va fer una bona explicació, ens va fer conscients de la importància de preservar el nostre ecosistema i com tenir cura d’aquest tipus d’animals tot fent una explicació magistral.

Moltes gràcies, Lluís, ho tindrem en compte i farem bon ús dels teus consells.

ANIMAC

Aquest dimarts 1 de març els alumnes de Cicle Inicial hem anat a l’ANIMAC, la Mostra Internacional de Cinema d’Animació de Catalunya, organitzada per l’Ajuntament de Lleida, en la sessió escolar.

Aquesta 26a edició l’ANIMAC té com a tema central la força de la imaginació i compta amb una selecció del millor cinema d’animació de recent creació tot pensat per als amants d’aquest gènere.

Els nens i nenes han gaudit d’un matí diferent, on hem pensat, compartit i sobretot ens han despertat la imaginació.

CARNAVAL

La setmana del 21 al 25 de febrer vam celebrar el carnaval a l’Escola Espiga.

Com cada any el Carnestoltes ens va donar diferents consignes a seguir: el dilluns amb el cap decorat, el dimarts amb alguna cosa al coll, el dimecres amb un mitjó de cada color, el dijous vestits d’un color i finalment divendres vam poder venir vestits amb la nostra disfressa.

Divendres va ser un dia molt especial, ja que per primer cop, després de la pandèmia, vam poder compartir una tarda al pati, amb tots els alumnes de primària on vam poder fer les tradicionals coreografies.

COREOGRAFIA CICLE INICIAL

AUDICIÓ PRIMER

El dijous dia 10 de febrer, els alumnes de primer, vam anar a l’auditori Enric Granados de Lleida a escoltar una audició.

Durant uns minuts vam viatjar a l’Illa de Man i vam escoltar música celta de tota mena, festiva, d’enyorança, de felicitat… un viatge sense moure’ns de les cadires, però van aconseguir fer volar la nostra imaginació.

DENIP

Avui a l’Escola hem celebrat el Dia Escolar de la No violència i la Pau.

Ha estat un dia diferent, compartint molts bons moments i removent consciències.

Us deixem un petit recull de fotografies

OBSERVACIÓ DESCOMPOSICIÓ

L’alumnat de primer s’ha plantejat la pregunta: Quant tarda en degradar-se el vidre, el cartró, un tomàquet, una bossa de plàstic…?

Aquesta pregunta va aparèixer a partir de l’observació de la descomposició d’un fèmur de vaca que ens va portar al primer trimestre un company de la promoció. Ens vam adonar, que necessita un temps per realitzar aquest procés, que havia passat més d’un mes i encara tenia restes adherides. Així que parlant, vam arribar a plantejar-nos quan tardaria en descomposar-se un tomàquet, una tros de paper, una bossa de plàstic… Vam dipositar els diferents materials en un espai de l’hort, vam formular hipòtesis i ara comencem l’observació i estudi amb el nostre diari de camp. Tota una aventura!

Cliqueu l’enllaç i veureu les fotografies

OBSERVACIÓ I DESCOMPOSICIÓ 

INNOVAMAT

Com ja sabeu, els nens i les nenes de Cicle Inicial, treballem les matemàtiques, principalment, amb la proposta didàctica d’Innovamat. En les sessions, sempre hi ha una introducció, on acostumem a presentar els conceptes mitjançant preguntes i jocs.

A continuació, s’aprofundeix en les estratègies mitjançant el diàleg i la manipulació. I, finalment, es deixa constància per escrit i de forma individual, de les estratègies descobertes mitjançant les activitats proposades.

A continuació us deixem unes imatges del treball fet en la primera sessió de Matemàtiques d’aquest 2022.