PROJECTES 6È

Com hem arribat fins aquí?

CRITERIS D’AVALUACIÓ

  • Resumir informació de diferents fonts d’informació.
  • Conèixer diferents moviments artístics i avenços tècnics del S. XIX, XX i XXI.
  • Crear un eix cronològic amb tots els esdeveniments importants de l’Edat Contemporània.
  • Reflexionar sobre els canvis que han hagut en el S. XIX, XX i XXI.
  • Explicar els esdeveniments importants de l’Edat Contemporània en una presentació oral.

 FULL DE RUTA

 

METODOLOGIA

Tot just per començar aquest tema ens hem trobat unes imatges de quadres importants al llarg de la història de l’art del període de l’Edat Contemporània, així com també un títols dels diferents esdeveniments importants. Els hem hagut de relacionar i després comprovar que ho havíem fet bé. Mireu aquí algunes fotografies sobre aquesta activitat.

Després de fer una comprensió lectora de la Revolució Francesa i la Industrial, hem llegit més informació sobre aquests esdeveniments que van comportar l’inici de l’Edat Contemporània.

El nostre producte final serà un eix cronològic d’aquest període de temps que anirem fent de mica en mica, on anirem col·locant els esdeveniments, els anys i un petit llibret o QR de cada esdeveniment on escriurem un petit resum fet per tots i totes.

El primer repte és decidir i calcular com fem l’eix cronològic, com dividim l’eix a una escala real, quants anys són cada cm? Ho parlem amb el nostre grup, provem, argumentem i finalment arribem a diverses opcions i cadascú agafa la que més còmode es sent.

Així, a partir de diferents fonts d’informació, digitals, en paper, vídeos, mapes… anem aprenent sobre els diferents esdeveniments que alguns els hem trobat en català i altres en castellà:

  • Revolució Francesa i Industrial.
  • 1a Constitució Espanyola.
  • 1a Guerra Mundial
  • Segona República
  • Guerra Civil Espanyola
  • 2a Guerra Mundial
  • Franquisme
  • Transició
  • Art i tecnologia en el S.XIX, XX i XXI

Hem anat aprenent sobre tots aquests esdeveniments amb diferents activitats cooperatives, com la ronda d’escriptura i hem fet molts grups d’experts. Hem treballat molt els resums i agafar les idees principals de textos i vídeos.

PRODUCTE FINAL

Com hem comentat, l’eix cronològic ha sigut el producte final que han anat construint al llarg de tot el projecte.

Però també hem fet moltes reflexions sobre tot aquest període, hem pogut parlar de com vivien durant la guerra i l’evolució del paper de la dona i els infants durant aquest període de la història.

AVALUACIÓ

L’avaluació sempre és continuada, anem avaluant tot el procés d’aprenentatge i fem sempre alguna pregunta inicial al principi del projecte per després al final tornar a repetir-la i que els alumnes s’adonin de tot el que han après. En aquest cas, l’inicial i el final eren els esdeveniments més importants per ordre cronològic.

També hem avaluat tot el treball que han fet de l’eix cronològic així com totes les activitats fetes.

A més, hem fet un petit Posa’t a prova del projecte, per tal de continuar amb l’hàbit de repassar tot els continguts que treballem a classe i hem fet una carpeta d’aprenentatge amb totes les tasques treballades durant el projecte.