SORTIDA AL REFUGI 307

Els i les alumnes de sisè hem visitat el refugi antiaeri 307 de Poble Sec. Es tracta d’un refugi de la Guerra Civil espanyola que es va construir amb l’esforç de moltes persones del mateix barri amb l’objectiu de protegir-se dels bombardejos que les tropes nacionals van portar a terme durant l’any 1937 i fins el final de la guerra.
La Maria, la nostra guia, ens ha explicat detalls sobre la seva construcció i ens hem pogut identificar amb les persones que van haver de refugiar-se quan a sobre dels seus caps queien les bombes que destruïen les seves cases. Ha estat una sortida amb una alta càrrega emocional que ens ha impactat i que ens ha ajudat a reconèixer una mica millor alguns dels elements que van marcar la Guerra Civil espanyola i així tancar el projecte de l’Edat Contemporània.
Per relaxar-nos després de la visita, hem anat a jugar a un parc i després hem pogut dinar junts i gaudir d’estona lliure plegats.

Si cliqueu a l’enllaç podreu veure les fotos de la sortida.

REFUGI 307

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *