EDUQUEM JUNTS

Un espai dedicat a la reflexió, en el qual tots esteu convidats a participar-hi.

QUINA ÉS L’ESSÈNCIA DE L’EDUCACIÓ?

Noam Chomsky ens proposa un repte explicat en una famosa frase. I què podem fer des de les escoles o a casa?
– Llegir i demanar la seva opinió.
– Deixar moments perquè els nens i nenes proposin i preparin activitats.
– Fer-los més participatius ( a casa, a l’hora de comprar, delegant responsabilitats,…).
– Fer propostes de filosofia per a nens.
– Sistematitzar moments de reflexió matinal abans d’iniciar el dia. Partint de motivacions reals (vivències d’escola, notícies, experiències familiars,…).
– Els divendres fer revisió setmanal.
– Fer propostes de raonament escrit (carta a la mestra, a la directora, a l’alcalde, als pares,…).
– Participar en la gestió de la seva pròpia aula.
– Ensenyar a buscar, triar i sintetitzar informació.
– Organitzar , de manera regular, exposicions orals amb els alumnes.
-…. i molt més!

B4RaVhgCQAEZ8zd

Aquest interessant video de la professora i psicològa Angela Lee Duckworth ens parla de com fomentar la determinació i la valentia dels nostres alumnes enfront el repte de l’aprendre dia a dia: