Portes obertes per Sant Jordi: 1r d’ESO

rosa1El dia 22 d’abril a tres quarts de vuit del vespre, els alumnes d’ESO vam entrar de nou a l’escola amb molta il·lusió per rebre les nostres famílies i mostrar-los els treballs i activitats que els havíem preparat per celebrar una jornada cultural coincidint amb la setmana de Sant Jordi.

Els alumnes de 1r d’ESO els vam preparar un “viatge en el temps”: un viatge per la prehistòria, per Mesopotàmia, per Egipte i per Grècia. En primer lloc, els pares es van trobar tres personatges que van viure durant la prehistòria: eren tres companys de classe, una mica despentinats i vestits per l’ocasió, que explicaven a tots els visitants com es vivia durant l’època del paleolític (ensenyaven les eines amb què caçaven i es defensaven), del neolític (mostraven unes maquetes que mostraven com es vivia i els costums que tenien) i l’edat dels metalls (els mostraven l’invent de la vela, l’arada i la roda).

En segon lloc, els visitants de l’aula de 1r van conèixer tres noies d’una gran bellesa d’una regió llunyana: Mesopotàmia. Elles eren les encarregades de parlar de l’art mesopotàmic: la figura del rei en primer lloc, l’escriptura cuneïforme, segells mesopotàmics…

Després, arribaven a l’antic Egipte, on tres autèntiques faraones lluïen unes joies d’un incalculable valor. Allà els explicaven les característiques de les màscares dels faraons i de les cases dels escribes.

Finalment, els visitants a l’exposició van poder veure uns grecs molt elegants que els explicaven què era el Partenó amb una sèrie de maquetes realitzades per tots nosaltres.

Autora: Gemma Cortès

Aquest article ha estat publicat en 04. ESO, 1r. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.