A P3 TAMBÉ TREBALLEM L’HORT

El tiet Xavi, tiet avi d’en Lluc ens va proposar fer una visita al seu hort.
Sempre n’ha sigut aficionat i des que es va jubilar que s’hi dedica de ple i en Lluc s’ha convertit en el seu “ajudant”.
És per això que vam acceptar la proposta i vam decidir que hi dedicariem més temps i en faríem tot un projecte de treball.

Vam començar a parlar del tema de l’hort aprofitant que a l’escola vam tenir durant uns dies l’hort itinerant de l’escola bressol la Balca, al qual aquests nens de P3 hi havien participat el curs passat ja que alguns d’ells anaven a aquesta escola bressol. El vam anar a buscar per fixar-nos com funcionava, amb el seu sistema de rec gota a gota. també vam poder veure les seves fotos de quan eren més petits i alguns van recordar el treball fet conjuntament amb la gent del COIET.

 

També vam fer la visita a l’hort del tiet d’en Lluc on ens va ensenyar un munt de coses sobre el seu hort, vam veure què hi havia plantat i vam collir enciam, porro, all i ceba i menta que vam tocar, olorar i fins i tot tastar.

A la tarda vam anar a fer una visita al pati gran de l’escola a la zona dels horts.
Allà hem reservat una petita parcel·la que treballarem per a fer un petit hort, l”hortet de P3.
Per saber com ho hem de fer vam observar els altres horts que ja han fet els nens de 2n i de 5è. I mentre ho estavem observant, vam comptar amb la companyia dels nens de 5è que van venir a plantar carbassons i calèndula i ens van explicar com es fa.

Proprerament anirem dedicant-nos a fer el nostre propi hort.
Ja en rebreu més notícies!….

Publicat dins de ED. INFANTIL | 1 comentari

PROJECTE DE L’HORT A CINQUÈ

 A cinquè, tenim la sort de disposar de dues mestres a l’aula a l’hora de plàstica. Tant a la Miriam com a la Carme, ens feia il.lusió aprofitar els espais habilitats per l’escola  per a fer hort. Ho vam demanar i la Maite ens va respondre afirmativament, així que els divendres per grups, baixem amb els alumnes a treballar a l’hort mentre fem plàstica. Hem pensat que aquest projecte tindria molts avantatges:

     Major motivació en l’aprenentatge, ja que l’hort permet la participació de tots els i les alumnes, independentment del seu nivell i necessitats.

     El seu treball afavoreix que s’instal·lin en l’alumnat unes actituds i valors cíviques i ecològiques.

     Potencia el contacte amb la natura, donat que possibilita realitzar activitats que no es poden desenvolupar dins les quatre parets de l’aula, podent observar els aspectes treballats. Per exemple: observar el cicle vital de les plantes, identificar les seves parts…

     Facilita l’adquisició de comportaments responsables, ja que si no treballen l’hort les hortalisses es moren.

     Aprendre a acceptar que a la vida succeeixen imprevistos que ens desbullen els nostres plans, nogensmenys hem de tirar endavant.  

     Possibilitat d’inferir coneixements apresos durant el projecte a altres contextos familiar, social, …

Aquí teniu les imatges, on també hi surten els alumnes de P3 que ens han visitat mentre treballàvem.

Publicat dins de CICLE SUPERIOR | Deixa un comentari

EN BLAUET, L’AMIC DE L’ESTANY

Com cada any, hem fet una nova sortida amb l’Escola de Natura de Banyoles. Aquesta vegada els nens i les nenes de segon hem anat a l’altra banda de l’Estany, a la zona de Can Morgat a veure les llacunes. Ens hem estat en silenci dins els aguaits, i amb els prismàtics hem vist animals i plantes que s’han recuperat en aquestes zones.
També hem fet jocs i hem après moltes coses noves de l’entorn tan privilegiat que tenim a dues passes de casa!

Publicat dins de CICLE INICIAL | Deixa un comentari

UN ESTANY DE LLEGENDES

Per saber més coses del nostre entorn proper, els alumnes de primer hem anat a fer una sortida amb l’Escola de Natura, que es diu “Un estany de llegendes”.
Hem passat el matí vora l’Estany de Banyoles escoltant les llegendes d’en Morgat, la del Drac de Banyoles, i hem fet jocs per conèixer millor els arbres i els animals que hi viuen.
Mireu que bé que ens ho hem passat!

Publicat dins de CICLE INICIAL | Deixa un comentari

XIP-XAP, TOTS A L’AIGUA!

Mireu que bé ens ho hem passat al llarg d’aquest curs els nens i nenes de segon mentre hem anat a la piscina del Club Natació Banyoles, cada dimarts al matí!

Publicat dins de CICLE INICIAL | Deixa un comentari

ODA A L’ALEGRIA

Els alumnes de 5è hem estat estudiant amb flauta la cançó “Oda a l’alegria” de Beethoven i aquí en teniu el resultat.
Oda a l’alegria 5èB

Oda a l’alegria 5èA

Publicat dins de ED. MUSICAL | Deixa un comentari

FEM FLORS DE PÈTALS DIFERENTS

Els nens i nenes de primer hem fet flors per a l’exposició de flors de Banyoles. Hem fet servir els taps de plàstic de les ampolles de beguda i hem dissenyat els pètals. Cada alumne/a ha fet un treball diferent i original. Aquí teniu les fotos de les nostres floretes:

Publicat dins de CICLE INICIAL | Deixa un comentari

VISITA ALS RECS DE L’ESTANY

Els nens i nenes de 3r vam estudiar el Rec Major de Banyoles.

Les monitores de l’Escola de Natura ens van explicar coses molt interessants sobre l’estany i els seus recs.

Publicat dins de CICLE MITJÀ | Deixa un comentari

GUANYADORA: ÈLIA FORN

L’alumna de 3r C Èlia Forn ha guanyat el 2n. premi al XXIX Certamen Literari Alzina Reclamadora.

El passat dia 28 d’abril, a les 12 del migdia, va tenir lloc l’acte de lliurament dels premis del XXIX certamen literari comarcal “Alzina Reclamadora” a la sala d’actes de Can Jan de la Farrés, a Fontcoberta. Els guardonats van assistir a l’acte on es van llegir els primers premis de cada nivell des de primària fins a batxillerat. Posteriorment van recollir un petit obsequi i un val per a la compra de llibres.

Publicat dins de CICLE MITJÀ | 2 comentaris

UN PROBLEMA DE GOSSETS! Resolució de problemes a P3

A educació infantil hem treballat la resolució de problemes de manera vivencial, creant situacions que afavoreixin haver de plantejar-se preguntes i la manera de resoldre’ls.

Els nens de P3 hem creat una d’aquestes situacions  a partir d’un material de joc simbòlic sobre veterinaris.

Hem creat : UN PROBLEMA DE GOSSETS.

Hem presentat el material en una sessió, verbalitzant tot el que hi havia, per a què servia i comptant-lo tot.

A partir d’aquí hem deixat als nens que es plantegessin situacions, dubtes que requeríssin haver de buscar alguna sol·lució que mentre fos lògica seria vàlida.

Aqui en teniu el resultat.

 

 

Publicat dins de ED. INFANTIL | Deixa un comentari