Fruites de tardor

A P-5 cada any anem a la fruiteria a comprar les fruites de tardor . A partir d’aquesta sortida hem fet activitats  interdisciplinars de llenguatge, matemàtiques, entorn natural i social, plàstica…  les quals ens possibiliten aprenentatges significatius.

  • Elaborar entre tots/es la llista de la compra. Després individualment.
  • Distribuir qui demanava cada fruita i qui portava les cistelles per transportat-la
  • Sortida a la fruiteria del barri a fer la compra: obsevar fruites, preus, colors…
  • Fer la compra, pagar i demanar el tiquet.
  • A la classe observar, tocar, olorar… Fer una exposició i posar el nom a cada fruita.
  • Fer el dibuix de la sortida, fer amb ceres un bodegó al natural (algunes fruites obertes magrana, figues…), amb ceres i plastelina, pintar la magrana (ja tastada), amb aquarel·les, pintar el raïm…
  • Treballar el tiquet de la compra observant el total, el dia, l’hora, el rètol, els nombres que coneixem…
  • El dimecres dia de fruita  fem una macedònia i ens la mengem entre tots… Hummm! què bona! (molts no havien tastat la magrana a casa).
  • La Carme R. ens va portar els codonys del seu poble i també codonyat fet a casa per la seva mare, ens va explicar la recepta i el vam tastar amb pa torrat , deliciós!, té gust dolç. Gràcies Carme!
  • Més endavant posarem els moniatos en un recipient transparent amb aigua per obsevar com creixen les arrels i les fulles.
  • Als fruits secs ja els vam dedicar una sessió a part quan preparàvem els menjars de la castanyada: nom dels arbres, fulles, fruits…