ELS IBERS

La Protohistòria , els ibers.

Per començar hem repassat tot allò que vàrem aprendre el curs passat sobre les etapes de la Història de la Humanitat. Ens hem situat entre la Prehistòria i la Història, la PROTOHISTÒRIA, què és el període en que els ibers voltaven per les nostres terres.

El següent pas va ser fer un recull de tot allò que volíem saber sobre els ibers, a més de saber que aviat anirem a visitar un poblat iber on podrem fer d’arqueòlegs.

A Plàstica hem anat dibuixant diferents coses per omplir el nostre mural conceptual dels Ibers. Primer ens vam dibuixar amb vestits ibers, túniques senzilles i braçalets per a les dones i vestits de guerrers per als nois.

mural 1

El proper dia vam veure quins estris utilitzaven, ens vam fixar en la ceràmica i vam dibuixar diferents objectes. Vam observar la decoració que ells feien servir.

mural 2

El tercer dia vam dibuixar els animals que hi podia haver en aquella època, i que eren més coneguts i propers als ibers.

A més , els grans,  vam intentar representar a escala una casa iber . Quan en vam tenir dibuixades unes quantes vam representar un petit poblat emmurallat.

mural 4

EL NOSTRE POBLAT IBER

El passat dijous 31 d’octubre, els alumnes de l’escola tot celebrant la castanyada, i cantant cançons vam construir la nostra pròpia casa iber, feta amb les nostres mans i amb argila, vam decorar-la per dins amb tots els elements d’una casa iber, els seus estris, el seu menjar, els seus animals. Vam disfrutar moltíssim ja que ens sentíem uns artistes ibers.

UN POBLAT IBER

El passat dia 31 d’octubre tots els alumnes de l’escola, vam construir un poblat iber, amb argila, no ens vam deixar cap detall, els homes i les dones ibers, la seva llar de foc, els seus estris, el seu menjar, vam divertir-nos molt i ens va quedar de museu.

Mireu, mireu………..

Un comentari a “ELS IBERS

1. Molt ben representat aquest poblat iber maldanenc, no li falta cap detall. Sou uns artistes!