A les sessions del Projecte 4Cordes, hem començat el tercer trimestre amb la cançó tradicional senegalesa Fatuo Yo. Hem treballat la lletra, escrita en llengua balanta, les notes musicals amb el violí i el violoncel i a més, també hem après el ball.
Esperem que us agradin els vídeos!
Fatou yo
Fatou yo si dia dialano
Fatou yo si dia dialano
Fatou yo si dia dialano
Fatou yo si dia dialano
Fatou faye faye fatou
Fatou kélémen dio
Fatou yo si dia dialano
Fatou faye faye fatou
Fatou kélémen dio
Fatou yo si dia dialano
EL PATATUF #4CORDES
Aquest segon trimestre a les sessions del 4Cordes hem seguit treballant amb la tècnica del pizzicato. Hem tocat amb el violí i el violoncel un arranjament de la cançó tradicional catalana “El Patatuf”. També hem aprés la dansa, que és molt divertida. Esperem que gaudiu dels vídeos!
DO, RE, MI, AL JARDÍ! #4CORDES
Aquest segon trimestre, a les sessions del projecte 4Cordes els nens i nenes de 3r han continuat treballant amb el violí i el violoncel amb la tècnica del pizicatto. Ja saben tocar diverses notes i han après a tocar i cantar una cançó popularitzada que es titula “DO, RE, MI, al jardí”.
Esperem que us agradi!
LA VEU DEL 4CORDES
Les mestres del 4Cordes Clara, Carmesina i Xavier us trobem molt a faltar! Us oferim la cançó “La veu del 4Cordes” gravada a casa. Canteu-la amb nosaltres i feu els moviments. Que no pari la música!
EDUCACIÓ FÍSICA: ESTEM EN FORMA!
Hola!
Us vull dir que estic molt i molt contenta amb els vídeos i fotografies que m’heu fet arribar fent activitat física a casa. Per aquest motiu he fet un muntatge per cada classe. D’aquesta manera us podreu veure després de tants dies sense fer-ho.
Mireu, mireu que xulos!
QUEDA’T A CASA *GUNS N’ ROSES* Germans Sabater Lladó
Els nostres alumnes Núria (3r), Pau (5è) i Oriol (que ja està a l’institut) ens han fet arribar un vídeo musical, que han gravat aquests dies desde casa. Es tracta d’una versió de la coneguda Sweet Child O’ Mine, del grup de rock *Guns N’ Roses*. A més han adaptat la lletra amb les coses que faran quan acabi el confinament, amb el títol “Queda’t a casa”. Ho feu genial!!!
Moltíssimes felicitats artistes! Que no pari la música!!!
HOLA NOIES I NOIS DE TERCER!
AQUESTA SETMANA ÉS EXTRAORDINÀRIA. DIUMENGE ÉS PASQUA!
ÉS COSTUM MENJAR LA MONA I TAMBÉ FER OUS ACOLORITS.
SI AMB LA FAMÍLIA FEU UNA MONA O DECOREU OUS PODEU GRAVAR-HO !
UNA ABRAÇADA!
UNA MICA DE TOT
DICTAT 4: LA “E” I LA “O” TÒNIQUES I ÀTONES
LA “E” I LA “O” TÒNIQUES I ÀTONES
La Cèlia i la Berta van fer l‘ingrés dels tres euros i vint cèntims que valia la sortida al museu. La Mònica i l‘Oriol eren al banc fent-lo quan elles van entrar. A tots quatreels encantava la ciència i estaven entusiasmats amb la visita. Només trobar–se, van començar a parlar de tot el que veurien allà i de les ganes que tenien de fer una sortida de tot el dia a la ciutat.
COMPRENSIÓ LECTORA LLENGUA CASTELLANA: “LAS BALLENAS JOROBADAS”
FITXA (PER IMPRIMIR)
DICTAT 5: ÚS “R” FORTA, “R” SUAU I “R”MUDA
LA “R” FORTA I LA ” SUAU”
- La lletra “R” pot representar un so fort i un so fluix.
- SO FORT:
-
- S’escriu amb “rr” quan va entre vocals.
- S’escriu amb “rr” quan va entre vocals.
–> carro, carruatge, carretera …
-
- S’escriu amb “r” en els altres casos.
- S’escriu amb “r” en els altres casos.
–> rosa, enreixat, mar …
- SO SUAU:
-
- S’escriu sempre amb “r“.
- S’escriu sempre amb “r“.
–> cara, cirera, Maria …
- Algunes paraules acaben amb una “r” que no sona, amb la “r” muda.
–> estimar, córrer, caminar …
PRACTICA 1 (ONLINE)
PRACTICA 2 (ONLINE)
PRACTICA 3 (ONLINE)
FITXA PRÀCTICA (PER IMPRIMIR)
FITXA PREPARACIÓ DICTAT (PER IMPRIMIR)