DICTAT 4: LA “E” I LA “O” TÒNIQUES I ÀTONES

LA “E” I LA “O” TÒNIQUES I ÀTONES

La Cèlia i la Berta van fer lingrés dels tres euros i vint cèntims que valia la sortida al museu. La Mònica i l‘Oriol eren al banc fent-lo quan elles van entrar. A tots quatreels encantava la ciència i estaveentusiasmats amb la visita. Només trobarse, van començar a parlar de tot el que veurien allà i de les ganes que tenien de fer una sortida de tot el dia a la ciutat.

DICTAT EN PDF

PRACTICA EL DICTAT

DICTAT 5: ÚS “R” FORTA, “R” SUAU I “R”MUDA

LA “R” FORTA I LA ” SUAU”

  • La lletra “R” pot representar un so fort i un so fluix.
  • SO FORT:
    • S’escriu amb “rr” quan va entre vocals.

–> carro, carruatge, carretera …

    • S’escriu amb “r” en els altres casos.

–> rosa, enreixat, mar

  • SO SUAU:
    • S’escriu sempre amb “r“.

–> cara, cirera, Maria …

  • Algunes paraules acaben amb una “r” que no sona, amb la “r” muda.

–> estimar, córrer, caminar

 

 

PRACTICA 1 (ONLINE)

PRACTICA 2 (ONLINE)

PRACTICA 3 (ONLINE)

FITXA PRÀCTICA (PER IMPRIMIR)

FITXA PREPARACIÓ DICTAT (PER IMPRIMIR)

ORTOGRAFIA: “R” SUAU, “R” FORTA I “R” MUDA.

LA “R” FORTA I LA ” SUAU”

  • La lletra “R” pot representar un so fort i un so fluix.
  • SO FORT:
    • S’escriu amb “rr” quan va entre vocals.

–> carro, carruatge, carretera …

    • S’escriu amb “r” en els altres casos.

–> rosa, enreixat, mar

  • SO SUAU:
    • S’escriu sempre amb “r“.

–> cara, cirera, Maria …

  • Algunes paraules acaben amb una “r” que no sona, amb la “r” muda.

–> estimar, córrer, caminar

 

 

AUDIOCONTES: “LA BOTIGA NOVA DEL CARRER MAJOR”

Escolteu aquest audioconte. Després contesta aquestes preguntes en un full:

– Què volia comprar el senyor Ramon?

– Finalment, què va comprar el senyor Ramon?

– Com va pagar la seva compra?

– Per què creus que el botiguer va accepter les monedes?

– Aniries a comprar a aquesta botiga? Per què?

TATANO Nº 167

AUDIOCONTE: LA BOTIGA NOVA DEL CARRER MAJOR

APRENEM AMB ELS RECURSOS DE L’EDITORIAL TEIDE

Benvolgudes famílies i estimats i estimades nens i nenes de 3r,

Per aquesta setmana us fem una nova proposta!

Davant d’aquesta situació excepcional i tan difícil que vivim, des de l’Editorial Teide, volen seguir mostrant el seu reconeixement permanent a l’aprenentatge i suport incondicional perquè, en la mesura del possible, els ‍‍vostres nens i nenes puguin seguir treballant i aprenent de manera constant, còmoda, completa i gratuïta.

Així, us fem arribar un enllaç a tot un seguit de continguts i activitats que ens han fet arribar organitzats per àrees. És una tria de propostes que, regularment, s’aniran ampliant.

Cliqueu el següent enllaç: https://web.editorialteide.com/ca/ensquedemacasa/

No cal cap descàrrega ni identificació personal…  Només estar disposat a aprendre !!!

COMPRENSIÓN ORAL Y COMPRENSIÓN LECTORA LENGUA CASTELLANA: “LUNA”

En esta activitat tendrás que hacer varias cosas. Primero deberás escuchar el audio y después contestar las preguntas. Cuando acabes de contestarlas, escribe tu nombre y apellido y dale al botón de ENVIAR . Nos llegarán tus respuestas y las podremos corregir. Después puedes hacer el resto de actividades.

¡Ánimos!

ENLACE AL AUDIO

ENLACE A LAS PREGUNTAS (RELACIONADAS CON EL AUDIO)

TRABAJO COMPRENSIÓN LECTORA (PER IMPRIMIR)