Daily Archives: 25 març 2020

JOCS DE LLENGUATGE MUSICAL (PRIMÀRIA) #JoEmQuedoACasa

Benvolguts alumnes i famílies! Espero que estigueu bé aquests dies de confinament.

Per practicar de forma divertida el llenguatge musical, us proposo entrar al web www.aprendomusica.com. A Primària moltes vegades hi hem jugat  amb la pissarra digital i hem après molt. A casa hi podeu jugar amb l’ordinador, tablet o mòbil; i a més està disponible en castellà, anglès i alguns apartats en català.

• Podeu començar per l’apartat de Ritmo.
    Nivell 1 i 2 per a totes les classes i el Nivell 3 per a 4t, 5è i 6è.
  • En l’apartat Notación hi ha diversos jocs de notes musicals amb pentagrama. Estan ordenats de fàcil a difícil. Comenceu pel primer (Notes MI SOL LA)  i podeu anar fent.
  • A l’apartat de Flauta (recomanat sobretot de 6è) per practicar posicions.
  • Per últim també us proposo jugar al Trivial Musical. Un joc nou per repassar tots els continguts apresos. Podeu jugar en parella.

pd: Per concentrar-vos millor i no molestar a la família, us podeu posar auriculars.

Cuideu-vos molt! i que no pari la música!!!

Xavier

VEUS COM CANTO? 2n #JoEmQuedoACasa

Hola a tots i totes!
Amb els alumnes de 2n estem treballant el Projecte Veus Com Canto? Es tracta d’una iniciativa que va néixer fa més de 10 anys amb el nom de Musiquetes per la Bressola per donar suport a les escoles catalanes de la Catalunya Nord.
Estem aprenenent 11 cançons tradicionals catalanes que formen part d’una Cantata amb la música en directe del grup maresmenc La Coixinera.

Aquests són els vídeos de les dues edicions anteriors celebrades a Argentona.
Podeu aprofitar aquests dies de confinament per veure’ls.                                                          Segur que coneixeu molts nens i nenes. Fins aviat! Una abraçada ben forta!!!

Repertori
1. Jo sóc un pobre músic
2. Mareta mareta
3. Jo soc feliç
4. L’avi Tomeu
5. El Capellà i la gallina
6. En Joan ve de la cuina
7. Marrameu torra castanyes
8. El tren pinxo de Banyoles
9. Les nines maques
10. Muntanyes del Canigó
11. En tramvia de Mataró

Per treballar les cançons teniu un dossier enquadernat amb les lletres i partitures.
A sota us passo els vídeos dels moviments que ha gravat en Dani Àlvarez de La Coixinera per ajudar-nos.

FEM DANSA 1r i 2n #JoEmQuedoACasa

Aquest curs tornem a participar al Projecte Fem Dansa amb els alumnes de 1r i 2n.

La classe de 1r treballen les danses Bannana Boat i el Ball de Nans.
Amb 2n estem treballant les danses “El General Bum Bum” i “Gopher Mambo!”

Us passem els vídeos dels mestres per si voleu anar recordant els moviments.
Aprofiteu aquests dies també per ballar!

Una abraçada i fins aviat

Almudena i Xavier
Bannana Boat (1r)

Ball de Nans (1r) Música: Xotis d’en Borina del flabiolaire Quirze Perich

A sota podeu veure el ball original dels Nans de Mataró.

El General Bum-Bum (2n)

Gopher Mambo 2n