ELS ALUMNES DE 6È INVESTIGUEM QUÈ ÉS EL NOMBRE π

Fem una activitat de matemàtiques molt interessant:
Cada grup busquem maneres diferents de calcular la longitud de la circumferència a partir d’unes anelles donades, per fer-ho utilitzem: cordes, cinta mètrica, regles, dibuixant al terra, fent-la rodar…
Després calculem el diàmetre i busquen la relació que hi ha entre la longitud de la circumferència i el diàmetre.
Repetim la mateixa experiència utilitzant diferents circumferències, sobretot va bé que siguin de mides molt diferents.
Descobrim que sigui quina sigui la longitud de la circumferència, la relació existent entre la longitud i el diàmetre sempre ens dóna: 3,17- 3,20- 3,12 …
Aquest resultat és l’aproximació al conegut nombre π

Us volem explicar una anècdota sobre el nombre π:
El dia 14 de març és el dia π
Al món anglosaxó s’acostuma a escriure primer el número del mes seguit del número del dia. Així el 14 de març s’escriu 3,14, és a dir… una aproximació de π. D’aquí que, internacionalment, el 14 de març de cada any es consideri el Dia de Pi..

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà