Arxiu diari: 3 gener 2017

La Castanyada

Enguany per la Castanyada vam anar a comprar els ingredients dels panellets a la botiga de l’Eva, la mare de la Clàudia i de l’Àlex. Posteriorment vam fer els panellets i els vam coure al forn del Peter, pare de la Júlia i del Bernat. N’hi havia de coco, d’ametlla, de codonyat i fins i tot algun de xocolata. Estaven boníssims!!!

Per tal d’aconseguir diners, el dia de la Castanyada al matí vam vendre els panellets a la plaça i molta gent va venir a comprar-ne. I per la tarda vam fer unes danses al pati de l’escola amb l’esperada visita de la Castanyera que va estar repartint paperines de castanyes per tothom, pares, mares, nens i nenes.

Projecte: El bosc de Ribera

Aquest curs hem triat de fer un projecte interdisciplinari sobre el Bosc de Ribera. Després d’una intensa pluja d’idees i d’anar acotant l’objecte d’estudi vam decidir entre tots que treballaríem el bosc, i concretament el bosc de ribera ja que tenim l’entorn del riu Siurana tant a primagen-082_optop.

A les classes de Medi, i fins i tot alguna tarda, hem anat investigant sobre aquest ecosistema tant proper. Fins el punt que hem fet diverses sortides: una amb els Agents Rurals i d’altres visitant l’entorn més proper del riu.

Els agents rurals ens van venir a fer una xerrada i vam sortir a identificar els diferents arbres i arbustos de la vora del riu tot prenent-ne mostres.

_octubre-2016-167_opt

Un altre dia vam anar a buscar fulles per relacionar-les amb figures geomètriques.

Un adsc09371_optltre dia vam anar pel camí que porta al pont romànic fent una activitat dels sentits. Vam escoltar el bosc, vam tocar escorça, vam olorar la sorra i les herbes, vam veure els diferents tipus d’arbres i fins i tot algú va tastar alguna flor. Quin munt de coses….. i encara no s’ha acabat el projecte!!!