Conta-contes: L’ÀVIA ENS EXPLICA RONDALLES I FAULES

La segona edició del contacontes d’aquest curs es va dur a terme el passat 9 de desembre.
Les encarregades d’explicar-nos un conte, en aquest cas faules i rondalles, varen ser les especialistes de l’escola, la Mercè, la Paquita, la Tere i la Cristina.

Us enllaço unes imatges del moment.
(Detall: s’ha aconseguit, sense voler-ho, una foto única: tot l’alumnat de l’escola, TOT, mirant a càmara ! No us la perdeu…!)

H2O: Experiments per treballar l’aigua a l’hora de medi

L’alumnat de cicle inicial estem treballant l’aigua a les sessions medi natural.
Ho fem a través d’experiments, que ajuden a entendre millor el que s’explica, ho vivencien més (són ells qui experimenten, fan hipòtesis, descobreixen!) i s’ho passen més bé.

Hem vist dins l’aula els tres estats de l’aigua i com d’un passem a l’altre, què cal perquè això passi, hem vist la força de l’aigua ( els aiguats i els seus efectes a Figueres han ajudat molt… ), on trobem aigua, hem fet solucions/barreges i n’hem saturat una ( H2O +NaCl ) i l’hem descobert amb gran sorpresa què passa quan ho posem sobre un radiador durant uns dies. Hem fet ciència al descobrir què passa si posem una pedra dins l’aigua i hem incidit en la importància de cuidar el medi, no embrutar ( sobretot l’aigua, que és un be limitat ) i de fixar-nos en el perquè de les coses.
Ens manca fer un parell d’experiments si més no curiosos.
Sabeu què passa quan posem una taronja dins un cubell amb aigua?
I sabeu què passa quan hi posem aquesta mateixa taronja pelada?

Queden tantes coses per descobrir…
El trimestre s’acaba, però els petits científics treballarem, investigarem i descobrirem moltes més coses d’altres camps un cop passades les festes!

Podeu començar a plantejar-vos hipòtesis… i comprovar si es compleixen o no!

Teatro y Yoga en el aula (Una activitat de les sessions de castellà)

L’alumnat de la classe dels Pa amb tomata han fet ioga a les sessions de castellà, tot relacionat amb un conte que hem llegit i treballat.
El Conte és ¿A qué sabe la Luna?, on apareixen diversos personatges que volen tastar la Lluna i s’ajuden entre ells per abastar-la.
Finalment…

No us explicaré pas com acaba el conte.
Us l’afegeixo i us el llegiu.

També hi ha les imatges de les assanes treballades, per si us engresqueu a practicar-les a casa. Són senzilles però cal anar amb un xic de compte en algunes. Davant del dubte, pregunteu a l’alumnat de segon, que us ajudaran!

TEATRO y IOGA en el aula

Fruita a les escoles

Aquesta setmana ha començat la campanya Fruita a les escoles.
Ens han portat raïm, mandarina i pomes.

L’objectiu d’aquesta campanya és promoure hàbits alimentaris entre la població infantil, associar-los a la dieta mediterrania i reduir els nivells d’obesitat infantil.

Des de l’escola hem aprofitat també i hem fet “inventar-se” uns rodolins a l’alumnat on sortís el nom de la fruita.

Aquí tenim algunes mostres del que ha anat sortint.

RODOLINS MANDARINA

– la mandarina és dolça i taronja
– la mandarina és rodona com una patatona
– la mandarina és rodona i molt bufona
– la mandarina és dolça i fina
– la mandarina és molt bona i molt rodona
– la mandarina il•lumina com una mina
– la mandarina té gust de cafeïna
– la mandarina és dolça i petita
– Amb la mandarina es fa la rima
– Les mandarines tenen moltes vitamines
– La mandarina ve de la Xina
– La mandarina és rodoneta i dolceta

*La meva padrina menja una mandarina.
*La mandarina té molta vitamina!!!
*La mandarina pots tastar i segur que t’agradarà!!!

EL RAÏM

– El raïm és rodó i molt bufó
– Amb el raïm es fa el vi
– Tinc dos raïmets que són molt bonets
– El raïm és rodó com un bidó
– A nosaltres ens agrada menjar raïm mentre llegim
– El raím és verdet i una mica dolcet
– El raïm és molt dolcet i té molt de suquet
– El raïm és petit perquè és molt esquifit
– El raïm és molt verdós i tambémolt sucós
– El raïm és molt bonic quan el menja l’Enric
– El raïm és molt bo i molt bufó
– El raïm és rodó i molt bo

*Que bo que és el raïm que tenim !!!
*Si molt bé t’ho vols passar el raïm has de tastar!!!
*El raïm és molt bo i rodó!!!

LA POMA

*La poma és molt bona i rodona!!!
*De molts colors la pots trobar …Tria una poma per menjar

BON PROFIT!!
( Els mesos de desembre i gener no en duran, de fruita; així que fins al febrer teniu temps per anar pensant nous rodolins. O potser us farem inventar un conte on els protagonistes solucionin el que els passa gràcies a la fruita… )

Santa Cecília, patrona dels músics.

El passat divendres vam celebrar santa Cecília a l’escola amb una trobada de totes les classes per cantar cançons.
Per aquesta ocasió, la mestra de música, la Tere, va escollir cançons relacionades amb el tema escollit per les aules, de manera que cada classe va cantar una cançó relacionada amb una festa o tradició catalana:
Timbalers
Timbalers (2)

Gegants
Gegants

Esparrecs
Esparrecs

Fires
Fires

Pa amb tomata
Pa amb Tomata

Correfocs
Correfocs

La Diada
La Diada (2)

Grallers
Castellers

Castellers.
Grallers

Un any més, tant la feina preparada com l’actuació va ser tot un èxit!

Moltes gràcies a tots i a totes!

Assemblea: LA RESPONSABILITAT

Ja hem fet la primera assemblea d’aquest curs.
El tema escollit per tractar entre tots i posar èmfasi en com ho fem i què podem fer per millorar ha estat LA RESPONSABILITAT.
Cada cicle ho ha enfocat cap a un espai concret: responsabilitat en l’ordre a l’aula, responsabilitat amb les coses del pati i espais comuns i responsabilitat amb un mateix i les feines que hom té.

Educació infantil ho va treballar en forma de conte a través de les eines TIC.

La Fada Polida

fada polida

Cicle inicial i cicle mitjà varen fer un anàlisi de què fèiem bé i què malament i com ho podíem millorar en relació als espais comuns i del pati.

El pati, la nostra responsabilitat
pati

I cicle superior va fer un anàlisi de la responsabilitat que cadascú té vers ell mateix, les seves coses, les dels companys i companyes i les seves feines, deures…
Ens van representar una petita obra de teatre molt aclaridora de com passem els problemes als demés en comptes de solucionar-ho de la manera més senzilla: parlant-ho.

Guió La Nostra Responsabilitat

Aquí teniu algunes imatges de la trobada.

Esperem, doncs, que a partir d’ara tinguem molt més present la responsabilitat que tenim cadascú de nosaltres vers tot el que ens envolta: casa, escola, feina, família, amics, companys…

DESCOBRIM LA TARDOR… a Santa Coloma de Farners

El passat divendres, l’alumnat d’infantil van anar a descobrir la tardor al parc de Sant Salvador d’Horta, de Santa Coloma de Farners.

Un dia molt propi de la tardor, ens va acompanyar: pluja, vent, fred, sol, calor… Però fantàstic!
I, com no, fulles seques, bolets, molses, … olor de tardor i moltes descobertes més!

Aquí teniu algunes fotos per anar recordant la jornada!

Contacontes: EL LEÑADOR HONRADO

El primer contacontes d’aquest curs va ser protagonitzat per les mestres de cicle inicial i per una història pròpia de la tardor on, a més, hi apareixen fades del riu.

(Si tenim sort…) podreu escoltar el conte en aquest enllaç. És la presentació de diapositives, amb audio, que es va utilitzar per a explicar el conte…
( cal descarregar-se’l i clicar damunt els altaveus per escoltar el conte )

El leñador honrado

I aquí teniu algunes imatges…

CASTANYADA 2014

El bon temps ha marcat la celebració d’aquesta festa de tardor.
Abans de començar a mostrar fotografies de la jornada, voldríem agrair als pares i mares que varen venir a coure les castanyes o que varen col·laborar d’una manera o altra en la celebració d’aquesta tradició tan nostrada.

Esmorzant…

Un moment per la foto de grup…

I comencem amb els jocs i activitats que l’alumnat de cicle superior ens havia preparat!

Llavors dinar, joc i lliure i a punt per cantar cançons…

…rebre entre aplaudiments a les castanyeres i castanyers d’enguany…

…i menjar castanyes!!