PROJECTE INTER 12/90

Les nenes i nens de 6è. hem iniciat una nova edició del projecte inter 12/90. Aquest projecte consisteix en un intercanvi d’informacions, anècdotes, experiències i coneixements entre un grup claase de 25  de nens i nenes de 11/12 anys i un grup de 6 a 10 avis autòctons de la comarca.
Aquesta iniciativa ja fa temps que es duu a terme a la nostra escola i està organitzada en col·laboració amb el Consorci de Benestar Social del Pla de l’Estany.
Els principals objectius d’aquest intercanvi són:
  • Entrar en contacte, en el marc de la nostra escola Pla de l’Ametller i l’entorn
    acotat d’una aula, per a compartir experiències relacionades amb la infantesa,
    la història del territori, el temps de lleure o les relacions interpersonals en dos
    moments històrics diferents
  • Cercar i crear un espai on generar experiències intergeneracionals i interculturals i compartir informacions relacionades amb els aspectes esmentats anteriorment.
  • Tenir en compte els alumnes d’orígen immigrant que potser no tenen la figura d’un avi o àvia que els expliqui fets d’abans.
  • Posar en contacte les persones grans amb la realitat multicultural de la nostra societat i tenir en compte el seu possible desconeixement de la diversitat de procedències per evitar una possible formació de prejudicis.
  • Apropar les persones que es troben en dos moments diferents del cicle vital
    per tal que coneguin i comparteixin experiències relacionades amb ambdós
    moments del desenvolupament humà.
  • Descobrir als infants la importància de la transmissió de l’experiència de les
    persones grans.
  • Evidenciar les diferències/similituds entre la infantesa en dos moments
    històrics diferents.
  • Apropar les persones que es troben en dos moments diferents del cicle vital
    per tal que coneguin i comparteixin experiències relacionades amb ambdós
    moments del desenvolupament humà.
  • Descobrir als infants la importància de la transmissió de l’experiència de les
    persones grans.
  • Evidenciar les diferències/similituds entre la infantesa en dos moments
    històrics diferents.
Les activitats es duran a terme en 7 sessions. A cada sessió es treballarà un tema diferent i es farà a través de jocs i dinàmiques que afavoreixen el contacte intergeneracional i
intercultural.
  • primera sessió ( presentació)
  • segona sessió ( habitatge i estris de casa)
  • tercera sessió (territori, carrers i canvi urbanístic)
  • quarta sessió ( escola)
  • cinquena sessió (oficis i treballs)
  • sisena sessió (jocs)
Comptem amb l’ajuda de les dinamitzadores Sílvia Mairal i Rosa Tristan.
Aquest article ha estat publicat en CICLE SUPERIOR. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *