Exposició TÀPIES

Al llarg del 2n. trimestre els alumnes de 1r. i 2n. vam estar treballant l’artista Antoni Tàpies: la seva obra, la simbologia, les textures i materials, els sentiments…

El mes de febrer vam anar a la Fundació Tàpies on vam realitzar una visita guiada-dinamitzada, ja comentada en un article, i a l’escola vam dedicar unes quantes sessions a treballar l’autor.

Vam realitzar tres tallers rotatius pels que els alumnes van anar passant.

Un dels tallers consistia en aprofundir en la tècnica del collage fent servir materials diversos, com li agradava fer a aquest artista per poder composar quadres on la pintura, la sorra, el paper, les cordes i d’altres objectes diversos tenien un important paper.                                                                                       Un altre era de recerca de textures per l’escola, Tàpies era un gran amant d’experimentar amb elles.                                                                                              I el tercer taller consistia en la creació del mitjó gegant que vam veure a la Fundació, amb fang, filferro i fusta.

Finalment i en un altra sessió, vam fer un taller treballant en petits grups per a la creació d’un quadre gran i inspirat en una de les seves obres.

El confinament inesperat no va permetre que poguéssiu gaudir de l’exposició de tots els treballs plàstics realitzats en aquests tallers, estava a punt d’inaugurar-se quan l’escola va tancar. Però si voleu veure’n el resultat mireu les fotos.

L’experiència ha estat enriquidora, divertida i no ha deixat a ningú indiferent.

Aquest article ha estat publicat en Curs 2019-2020. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Exposició TÀPIES

1. Núria diu:

Gràcies Rebeca,
    Segur que el “Peu blanc amb estructura metàl.lica” llueix d’allò més a l’entrada de casa.
    Realment els nens i nenes neixen artistes, només cal alimentar la seva capacitat creativa per obtenir uns resultats sorprenents.

2. Rebeca Peña diu:

Quina feinada més maca!

Ara el moble d’entrada a casa ja gaudeix d’una nova adquisició artística: “Peu blanc amb estructura metàl·lica”.