Reflexions pedagògiques

LA IL·LUSIÓ D’UN PROJECTE EDUCATIU COMPARTIT I PARTICIPATIU
 
El diàleg entre mestres, famílies i barri, que creixerà com l’escola, ens ajudarà a crear noves idees compromeses amb un entorn concret on les nenes i els nens conviuran seguint el ritme natural que marca la pròpia realitat.
Els infants investigaran, experimentaran i aprendran… mentre tots i totes aprenem!

 

 IL·LUSIÓ  Un projecte d’escola innovador, que ens fa vibrar, que ens emociona! Una il·lusió compartida per mestres que sentim neguit per tirar endavant amb il·lusió i empenta… amb ganes d’innovar i investigar!

Una escola oberta a tota la comunitat educativa, amb la voluntat de transmetre entusiasme i d’impregnar d’aquesta emoció a tots aquells i aquelles mestres que comparteixin aquesta manera d’entendre l’escola d’avui i que es vagin incorporant al nostre centre.

COMPARTIT I PARTICIPATIU  Un horitzó comú ha de reunir totes les mirades possibles i, en aquesta diversitat de pensaments, fer néixer un projecte coherent amb el que tots i totes ens sentim identificats.

DIÀLEG  Volem que les paraules es transformin en fets i, per aquesta raó, crearem espais que permetin i afavoreixin el diàleg i on la comunicació ens faci evolucionar cap a un projecte que contempli l’ampli ventall de realitats i necessitats que caracteritzen tota comunitat educativa.

 CONVIURAN  L’educació en valors i l’educació emocional han de ser un dels eixos que promoguin les nostres actuacions. Cal, però, que aquest treball tingui un sentit dins del context real; cal centrar el treball de valors i emocions en la realitat dels nens i de les nenes, ja que només així tindrà sentit.

 RITME NATURAL  Les exigències socials, fruit de moltes circumstàncies, no poden fer que el respecte per la diversitat i per l’evolució individual de cada alumne/a es vegin afectades. Cadascú té el seu moment i cada nen o nena manifesta les pròpies necessitats en un moment determinat, segons les pròpies vivències i el ritme de desenvolupament. Només el respecte per aquest ritme ens permetrà dur a terme un treball adequat.

INVESTIGARAN, EXPERIMENTARAN I APRENDRAN  Els infants,  i només ells, han de ser els protagonistes del seu procés d’aprenentatge. Les metodologies que duguem a terme han d’anar vinculades a aquest principi bàsic i cal anar-les adaptant a les necessitats de cada moment. Les metodologies estan al servei de l’alumnat, i no a la inversa, de la mateixa manera que la institució escolar està al servei de les persones.

TOTS I TOTES APRENEM  Els i les alumnes aprenen en un entorn on es potencien tots els aspectes que conformen el seu ésser i l’actitud de recerca que imbuirà el seu esperit serà la mateixa actitud que s’exigirà al professorat. Per tal que els infants assoleixin una formació integral, els entorns han de ser interessants i adequats, i els adults hem de ser el recurs que permeti potenciar, despertar i activar l’estimulació i motivació  de l’alumnat.

Gràcies a totes les persones que heu vibrat amb aquest projecte que tot just comença, que ens heu  ajudat a arribar fins aquí i que heu compartit amb nosaltres tantes il·lusions i emocions!

 

17 thoughts on “Reflexions pedagògiques

  1. marta

    Ser mestre i poder tirar endavant un projecte és una oportunitat fantàstica!!!
    Us desitjo el millor!

  2. Elena

    M’han agradat molt paraules que heu destacat del projecte inicial d’escola: crear, diàleg, educació en valors, investigar, etc. Penso que són uns fonaments molts sòlids del projecte d’escola que s’està duent a terme i del que tenim moltes ganes de formar part.

  3. mònica

    Ser mare amb voluntat de criar de manera conscient i respectuosa, i sentir aquests projectes educatius, és veure com s’obren les portes a l’esperança per a una educació pública i respectuosa amb els infants, com ja ho va ser la nostra escola durant la república.
    Tant de bó les coses surtin com voleu i la meva família poguem participar-hi l’any vinent, o en uns anyets.
    Enhorabona per la iniciativa.

  4. dhortigo

    Elena… simplement, gràcies. Gràcies per estar sempre al nostre costat i per haver-nos ajudat a definir aquest camí en el que tant creiem.
    Isabel, Desirée i Astrid

  5. dhortigo

    Marta, gràcies pels bons desitjos. Els compartirem amb tu!
    Una abraçada!
    Isabel, Desirée i Astrid

  6. dhortigo

    Mònica… gràcies per haver “sentit” amb nosaltres. Gràcies per voler formar part d’aquest projecte. Com li hem dit al Pere, us necessitem. Això tot just comença i junts i juntes tenim un camí molt llarg i apassionant per recórrer.
    Ahir ens vau ajudar molt perquè per parlar des del cor, com ho feiem nosaltres, cal que hi hagi una connexió entre la persona que parla i el qui escolta. Si no és així, un es va fent petit i les paraules costen de brollar. Ens vau ajudar perquè les vostres mirades, la manera com brillaven els vostres ulls, els somriures de compartir el que dèiem… ens van fer sentir la comoditat de poder parlar, com et dèiem, des del cor.
    El projecte és de tots, comencem junts i juntes, perquè vosaltres ens vau deixar ser nosaltres mateixes, tal i com som… vam poder ser transparents.
    Gràcies a tots i a totes!
    Isabel, Desirée i Astrid

  7. Núria

    Em sembla molt interessant aquest projecte. Sobretot el fet de voler vincular l’escola al seu entorn. Que tot i ser molt dens i urbà, també és ( i serà) molt ric. Penso sobretot en tot el que han de fer a la zona del Canòdrom.
    Per cert, teniu informació sobre el PERI del Canòdrom?
    Moltes gràcies per tot.
    Núria Ricart

  8. dhortigo

    Hola Núria! El que sabem del Canòdrom és allò relacionat amb l’espai com a futur centre d’art de Barcelona i Catalunya. Tu tens alguna informació més detallada? O saps on la podem trobar? Ens aniria molt bé conèixer amb més precisió què oferirà aquest espai.
    Gràcies per la teva col·laboració!
    Desirée. Isabel, Inma i Astrid

  9. Marta

    Hola a tots/es.
    he llegit la informació sobre l’escola i la veritat és que la trobo força engrescadora. Sóc mestra de la ESO i per tant vull enviar-vos tota la energia i bons desitjos per a començar el projecte educatiu.
    Sóc del barri i tinc un fill de 14 mesos, ja sé que és aviat però, ara que ja ha acabat el període d’inscripció, hem podríeu dir on puc anar per informar-me bé.
    Per quan está previst la ubicació definitiva( entenc que és al Canòdrom?
    L’escola serà d’infantil i primària o també hi haurà secundària?

    Moltes gràcies per avançat

    Marta

  10. dhortigo

    Hola Marta! Abans de res, donar-te les gràcies per aquesta energia i bons desitjos que ens has fet arribar, que t’assegurem que els hem rebut!
    Per tal d’informar-te sobre el projecte educatiu de l’escola, el millor que pots fer és venir-nos a veure una vegada haguem comenat al setembre, ja que ja saps que de moment no tenim els mòduls provisionals construïts. Tot i així, si vols rebre informació abans del setembre, pots trucar al telèfon de l’escola.
    Sobre la ubicació definitiva de l’edifici, dir-te que estarà on ara hi ha les postes de tenis al carrer Can Ros; els mòduls provisionals estaran a la cantonada Concepció Arenal amb Cardenal Tedeschini. En quan al temps que hi estarem, no ho podem dir perquè no ho sabem del cert.
    Doncs res. Per tot el que necessitis no dubtis en trucar-nos o comunicar-nos a través del bloc!

  11. Gemma

    Hola, m’acabo d’assaventar d’aquesta nova escola i bé, ja no hi podem accedir perquè ja fa força estona que s’ha acabat el període de preinscripció, però el que més em crida l’atenció és el projecte educatiu, m’han comentat que s’hi aplicarà una educació activa, en la línea de l’escola “El Martinet” de Ripollet, és realment així?

  12. aruiz256 Post author

    Hola Gemma! Abans de res dir-te que si que esteu a temps d’intentar preinscriure al vostre fill o filla a la nostra escola. Si mires la part del bloc on expliquem l’admissió de preinscripcions fora de termini veuràs que hi ha aquesta via oberta: actualment, hi ha famílies que ens estan fent arribar “preiscripcions” que s’anomenen “fora de termini”, i es tenen en compte una vegada finalitzat el període de matrícula (en funció de l’alumnat admès que es matricula definitivament), ja que pot ser que sigui un moment on quedin vacants i es tinguin en compte les preiscripcions de les persones que les vau lliurar més tard.
    Si esteu interessats en fer-nos arribar una preinscripció, poseu-vos en contacte amb nosaltres i concretarem la manera de trobar-nos perquè ens lliureu aquesta preinscripció.
    una abraçada i desitjo de tot cor que, si finalment decidiu preinscriure el vostre fill o filla a la nostra escola, pugueu formar part d’aquest projecte nostre!
    En quan al que em comentes de la relació entre la nostra escola amb El Martinet, dir-te que pot ser una manera de definir el nostre projecte. Nosaltres considerem el nostre projecte d’una manera individual, però potser aquest centre pot ser una referència per les persones que el coneixeu. Principalment, destacar la metodologia d’educació viva, experimental, centrada en l’interès de l’alumne/a, respectant sempre el ritme individual de cada infant i creant espais d’aprenentatge i de descobriment lliures, on els nens i nenes podran descobrir en funció d’allò que els motivi i interessi més.
    Una línia que inicia a Infantil i que mantindrà una forta coherència a primària, atenent a les necessitats dels nens i nenes segons l’edat i el moment de desnvolupament individual en què es trobin…
    Per qualsevol informació truca’ns. Estarem encantades d’atendre’t i intentarem resoldre’t tots els dubtes que puguis tenir.
    Una forta abraçada!
    Astrid

  13. Esther Cerro

    Benvolgudes mestres:
    la sort vindrà amb la feina i la il·lusió, l’esperança i l’amor sincer.
    Per tant, no us desitjo “sort”. I cadascú sap allò que bull al seu cor!!!
    Enhorabona per la fantàstica iniciativa. Em poso en contacte amb vosaltres. Sóc mestra!

    Una abraçada i salut,

    Esther Cerro.

  14. Ma. José

    Hola a tothom!

    Volia felicitar-vos per el magnífic projecte que voleu dur a terme. Com a mestra trobo fantàstic el vostre entusianisme i les propostes com a escola.

    D’altre banda dir-vos que he tingut el plaer de treballar amb l’Astrid i estic convençuda que aquest projecte serà un èxit.

    Enhorabona i moltes felicitats per a totes les persones que faran que aquest repte sigui possible.

    Ma. José

  15. aruiz256 Post author

    Estimadíssima Mª José… dir-te, com ja saps, que el plaer és compartit. Per mi també va ser un gran honor poder treballar amb tu.
    Gràcies pel teu suport i per compartir amb nosaltres tantes il·lusions.
    Una abraçada!
    ASTRID

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *