Projecte “Axolots”

El nom de la classe neix de la idea d’un company que va saber engrescar al grup perquè tothom estigués d’acord en dir-nos “Axolots”.

De manera individual, vàrem buscar informació sobre els axolots.

A classe i per parelles, vàrem organitzar la informació en 6 temàtiques (hàbitat, localització en el mapa, cos i tipus d’axolots, alimentació, reproducció i interès científic) que cada parella va resumir per plasmar la informació en una cartolina a través d’escrits i fotografies.

Murals Axolots

Després en vam fer l’exposició oral i així vam aprendre i aprofundir més en el coneixement d’aquest curiós animal.

Relacionat amb el treball de la poesia, també ens hem atrevit a elaborar petites estrofes i dibuixos seguint les temàtiques del mural. N’hem recollit un llibre de poesia sobre els axolots que ens agrada molt com ens ha quedat.

Poesia Axolots

SORTIDA AL RIU TORDERA

El passat dimarts 3 de maig, els axolots i les llúdrigues vàrem anar d’excursió al riu Tordera.

Vam iniciar la sortida al Montseny, on neix el riu (curs alt), dinar a un parc de Tordera i finalment vam arribar a la desembocadura del riu a la platja entre Blanes i Malgrat de Mar (curs baix).

Hem après moltes coses sobre l’aigua del riu i el seu entorn: animals, vegetació, tipus d’arbres…molt interessant i també ens hem divertit molt.

ALUMNES DE L’INSTI

El passat dimecres 6 d’abril varen venir els alumnes de l’ESO de l’institut a fer-nos un taller sobre el cicle de l’aigua i els estats de la matèria.

Va ser molt interessant el power point que es van preparar i sobretot la TV de diapositives, quina idea més original!

Poder repassar aquest tema a través de l’experiment de l’aigua escalfada quan es condensa i passa en forma de núvol, ha sigut molt més clarificador. També hem fet un treball amb unes làmines i el vocabulari dels estats de la matèria per grups.

Per últim, hem pogut confeccionar una mena de “comecocos” amb el resum del funcionament del cicle de l’aigua que ens ho portem a casa com a record i aprenentatge.

Finalment, hem pogut jugar tots junts al penjat amb les paraules que hem après.

Ens ho han explicat tot molt bé i ajudat moltíssim. Gràcies per la vostra visita!

PREPAREM L’HORT

El passat dimarts 5 d’abril, les nenes i els nens de quart vam anar a remoure la terra de l’hort per la propera plantació.

Primer de tot hem tret les males herbes. Després hem abocat més terra al bancal i utilitzat la magalla i el rasclet per remoure i aplanar la terra.

Per últim, hem sembrat pebrots i tomàquets xerris. Els hem regat i ara a esperar que creixi la planta i el seu fruit. Quina emoció!

Teatre en anglès

El passat 23 de febrer, els nens i nenes de 3r i 4t vam veure una obra de teatre en anglès, “A monkey’s tale”, amb conscienciació sobre la necessitat de reciclar i de cuidar l’hàbitat dels animals salvatges. Amb aquesta obra hem treballat el vocabulari i la comprensió oral, a més de formular preguntes en anglès als actors i actrius.  Ens ho vam passar molt bé!

ELS OCELLS I LES CAIXES NIU

El passat dimecres 2 de febrer, van venir en Joan i la Cesca a explicar-nos un munt de coses interessants sobre els ocells: tipus d’aus, diferències entre el mascle i la femella, què poden menjar… un munt de curiositats a través d’un power point molt divertit.

Després vam anar al pati a despenjar les caixes niu.

A la primera caixa niu del pati d’infantil,  vam observar el niu ple de branquetes i plomes en canvi a a la segona caixa niu del pati de sorra estava més ple de molsa i borriol.  També vam trobar una cria d’ocell mort i vam decidir fer-li un enterrament.

Després de netejar les caixes niu, en Joan les va tornar a penjar i … fins la propera!

Vam passar una tarda GENIAL! Moltes gràcies Joan i Cesca.

Collim a l’hort

Després de veure el procés de creixement del bròquil i l’api que vam plantar a l’octubre, per fi aquesta setmana, els nens i les nenes de quart, hem pogut recollir-ne el fruit.

Han sortit uns bròquils enormes i l’api també ha crescut un munt. Vam poder collir-lo i a classe vam fer un sorteig. Tothom va poder endur-se i gaudir del saborós gust del bròquil o l’api.

Mireu quins bròquils i apis més verds i sans hem pogut menjar.