DIBUIXEM L’AMETLLER DE L’HORT

Els nens i les nenes de 3r hem anat a dibuixar l’ametller de l’hort. També vàrem anar en el mes de febrer. Aquí teniu una mostra de com ens han quedat els dibuixos. Veieu les diferències?

Nosaltres hem observat que en el mes de febrer l’ametller tenia flor de color rosada que anava caient i en el mes de maig aquesta flor s’ha convertit en el fruit, encara de color verd.

smart

L’hort

El passat dimecres 5 de maig, els nens i les nenes de 3r vam anar a l’hort a sembrar cogombres i carbassó. Quan tornem al setembre a l’escola esperem poder recollir-ne la verdura. Quines ganes!

També hem regat, tret les fulles marrons dels maduixers i hem arrencat les males herbes dels bancals. Hem deixat l’hort ben polit, que divertit!

Racons matemàtics

Els nens i nenes de tercer aprenem matemàtiques als racons aplicant conceptes matemàtics a través del joc.

Des del monopoly per aplicar coneixements de diners a la mesura d’objectes quotidians, jocs de taula o les regletes per recordar les taules de multiplicar, treball espacial amb els mosaics i les sanefes o la geometria a través del tangram i el geomètrix. Ah! I no ens oblidem del raonament i deducció dels problemes!

Ens agraden moltíssim i cada setmana esperem aquesta estona amb moltes ganes. Mireu, mireu, no us ho perdeu!

smart

ANEM AL CRARC!

Els nens i nenes de tercer hem anat d’excursió al CRARC (Centre de Recuperació d’Amfibis i Rèptils) a Masquefa.

Després d’estudiar el tema dels animals, hem vist tot el que vam aprendre en directe! Vam tocar una serp, una pogona (també coneguda com drac barbut), una tortuga… a més de veure cocodrils, caimans, tortugues de terra que viuen fins a 100 anys, una serp pitó de la Índia o un llangardaix que medeix 2 metres! Ha estat molt interessant veure com és la closca de la tortuga per dins, on té la columna vertebral o com es distingeixen els mascles i les femelles.

També vam conèixer històries més tristes, ja que hi ha animals que no els poden deixar en llibertat perquè Catalunya no és el seu hàbitat natural. Cal vigilar molt, ja que els rèptils i amfibis no són mascotes que puguem tenir a casa. Va ser una dia genial, no us perdeu les fotos!

Dia Escolar de la No Violència i la Pau (DENIP)

Avui els nens i les nenes de tercer hem celebrat el dia de la Pau. Hem confeccionat un mural amb els nostres braços i mans units per un desig comú, penjat els coloms al pati amb els desitjos fets a casa amb la família i decorat la classe. També hem reflexionat sobre un curt vist a l’aula. Aquí teniu l’enllaç per si voleu fer-li una ullada: www.youtube.com/watch?v=38y_1EWIE9I&t=118s