COLÒNIES DE 6è A CALA MONTJOI

Dilluns 22 de maig a primera hora, els més grans de l’escola van pujar a un autocar que els va dur, primer, al port de Roses. Des d’allà, van entrar al Parc Natural del Cap de Creus, concretament a Cala Montjoi.
I fins el dimecres dia 24 van romandre-hi realitzant tota mena d’activitats (piragües, rocòdrom, tirolina, tir amb arc, mini-golf, estampació de samarretes, gimcanes d’orientació, jocs de nit, discoteca…) sota un sol de justícia però amb l’avantatge de poder refrescar-se sovint, ja que tenien el mar a dues passes i un entorn privilegiat.
Les colònies han transcorregut satisfactòriament pels alumnes i pels mestres, ja que el comportament general ha sigut ben positiu.
Després de tanta intensitat, tantes emocions i tantes experiències acumulades en dos dies i mig, tocarà recuperar-se del cansament i encarar el tram final amb què clouran l’etapa a la nostra escola.
IMG-20170525-WA0002

DIA DE LES MATEMÀTIQUES

A l’any 2000 la UNESCO va declarar el dia 12 de maig com el Dia Escolar de les Matemàtiques. Aquesta data coincideix amb el naixement del   matemàtic Pedro Puig Adam (12/5/1900),  que va ser l’iniciador de la reforma de la didàctica de les matemàtiques en el nostre país.

La Comissió de Festes del nostre centre ens va preparar un munt d’activitats. Tots/es els/les nens/es van poder gaudir dels diferents espais distribuïts per tota l’escola.
Ens ho vam passar molt bé! Gràcies als membres de la Comissió que ha fet possible un dia genial dedicat a les matemàtiques.

6 de Maig, Jornada Projecte de Patis

????????????????????????????????????

Com ja fa dies us anem informant a través del bloc i de circulars, avui ha estat la primera jornada del “Projecte de Patis”.

Dins aquest projecte s’han fet cursos i s’ha cercat informació sobre quines actuacions es podien dur a terme al pati de l’escola per tal de dinamitzar-ne el joc, diversificar-lo i fer del pati un espai educatiu, lúdic i agradable per a tots els nens i nenes, oferint-los diferents possibilitats de joc.                                                                                                Finalment avui, i amb la col·laboració de l’AMPA i de nombrosos familiars d’alumnes del centre hem començat la feina visible: la de pintar, repintar, construir… nous espais.

Ja abans de les 9 arribaven a l’escola pares, mares, nens i nenes, mestres i conserge, que de seguida s’han posat a treballar. Les persones encarregades de realizar el projecte havien repartit les tasques a fer, de manera que cadascú ja sabia on havia d’anar. De seguida s’ha començat amb el repintat dels jocs que es van pintar fa uns anys, mig esborrats pel temps. S’han afegit nous jocs tant a infantil com a primària, s’han pintat algunes de les columnes del pati de primària (i ha quedat tan bé que ara ho volem ampliar a la resta de patis), s’han instal·lat i pintat parets musicals als dos patis (només falta penjar-hi els estris que faran diferents sons) i s’han construït dues cuines, una al pati de primària i una al d’infantil.                                                                                      Durant tot el matí hi ha hagut persones carregades amb pinzells amunt i avall, fustes, serres, taladros i altres eines en marxa, nens i nenes jugant i d’altres treballant tant com els adults, familiars, alumnes i exalumnes fent diferents feines.

A quarts de dotze una pausa per esmorzar, i aprofitant que estàvem tots reunits hem fet foto de grup per immortalitzar el moment. I tot seguit, a continuar la feina.                   Encara queden algunes cosetes per fer, i segur que els propers dies veurem pares, mares, mestres fent petites feines per acabar de completar-ho.

El resultat, fins i tot inacabat, és un pati amb més possibilitats que ahir, amb més color, amb més vida.                                                                                                                     Imagineu la cara dels nens i nenes quan ho vegin i puguin jugar-hi?

Des de l’escola volem agrair la participació de les famílies, ja que sense elles aquesta tasca hagués estat impossible de fer. Un cop més, la col·laboració entre la familia i l’escola es demostra imprescindible!!

 

ARTICLE D’OPINIÓ

En Rafael Saperas ens deixa aquestes reflexions sobre el projecte de patis de l’escola.

Moltes gràcies per la teva opinió.

CREANT NOVES PROPOSTES DE JOC ALS PATIS

Aquest dissabte vaig poder assistir i participar de la Jornada “Projecte Pati”; una iniciativa

global del centre que pretén dinamitzar espais del pati i, per tant del context de l’esbarjo per els nois i noies de tota l’escola. Va ser un plaer i un goig veure l’equip directiu, el professorat de l’escola, en Pep, els membres de l’AMPA, famílies voluntàries, fills i filles ajudant, entre altres, en un projecte comú. Des del meu punt de vista, aquestes actuacions fan realitat el binomi escola-família, així també coresponsabilitzen i sensibilitzen que els alumnes són de tots i, de tots depèn la seva convivència, benestar i oportunitats d’aprendre.

El “Projecte Pati” té sentit quan tota la Comunitat Educativa li dóna i, aquest objectiu està més que assolit. Les línies pedagògiques exposen que tots els espais i contextos escolars: aules, pati, menjador, activitats extraescolars, etc… que s’utilitzen al centre eduquen i, en conseqüència mereixen ser tractats amb rigor, coherència i serietat.

M’agradaria destacar que l’Escola Ardenya és un dels centres educatius que aposta per

fomentar la participació de les famílies en els seus projectes.

Res més, ha estat una gran iniciativa i com a pare espero poder participar d’altres opcions de caire educatiu on pugui col·laborar i compartir l’educació amb els meus fills.

Rafael Saperas Coll

Pare d’en Guillem Saperas (4rt) i en Quim Saperas (P4)

PROVES DE COMPETÈNCIES BÀSIQUES

Cada curs escolar els alumnes de sisè de primària de totes les escoles de Catalunya fan unes proves de competències bàsiques. El dijous 4 i el divendres 5 de maig pel matí, els nostres nois i noies de 6è faran les proves.                                                    Per més informació: Departament d’Ensenyament

 

SORTIDA A L’AUDITORI DE SANT CUGAT DEL VALLÈS A VEURE GUILLEM TELL

Avui els/les alumnes de 4t i les mestres,  hem anat a veure l’adaptació de l’òpera de Gioacchino Rossini, Guillem Tell.

Només arribar, hem esmorzar en un parc molt a prop de l’auditori. Després els/les nens/es han pogut jugar una bona estona. Després hem anat a l’auditori.

Una dels actes que més  ha agradat als nens, és quan s’explica la part en que el governador de Gessler obliga a en Guillem a disparar una fletxa i partir en dues meitats la poma que té el seu fill Jemmy sobre el seu cap i en Guillem encerta.

Tots/es hem gaudit d’aquest meravellós espectacle.

BEQUES DE MENJADOR PEL CURS 2017-2018

Consell Comarcal Baix EmpordàS’obre el període per:                              sol.licitar ajut econòmic individual pel menjador escolar del curs 2017-2018   Trobareu les sol.licituds, les bases i informació de la convocatòria a la secretaria de l’escola. També podeu consultar les bases a: https://baixemporda.cat/ca/ensenyament.html   Per sol.licitar l’ajut econòmic cal que repasseu la renda anual de la unitat familiar de l’any 2016. Trobareu la informació a la convocatòria.                                                                                                                      El període per presentar les sol.licituds és del dimarts 2 al divendres 26 de maig de 2017 (ambdós inclosos).  Es presenten a la secretaria de l’escola o al Consell Comarcal del Baix Empordà.  Els sol.licitants que acreditin situacions de risc social, hauran de tramitar la seva sol.licitud a través dels serveis socials de Sant Feliu de Guíxols.

TEATRE EN ANGLÈS

Ahir divendres els/les alumnes de Cicle Mitjà van anar al Teatre Municipal Narcís Masferrer on van poder veure l’obra Tarzan,  de la companyia IPA.

IPA és una companyia de teatre educatiu que ofereix obres en anglès enfocades als diferents nivells educatius. Els seus actors i actrius són angloparlants o bé nadius.

Accediu a l’article (blog Cicle Mitjà)

 

CONCURS CONTES ESBOJARRATS

Aquest any, amb l’arribada de Sant Jordi, la biblioteca pública de SFG (Octavi Viader i Margarit) van organitzar un concurs de “contes esbojarrats”.

Els alumnes que van participar havien d’escollir un conte tradicional i canviar-ho per tal de fer-lo esbojarrat!

L’entrega de premis va tenir lloc el passat dissabte 22 d’abril a la mateixa biblioteca.

Els alumnes de 5èB van ser guanyadors!! Enhorabona!!