A PER LA SEGONA SETMANA!

Bona tarda nens i nenes de Quart!
Acabem d’encetar la segona setmana a casa i, per això, us volem proposar noves idees per aprofitar el temps i aprofundir en temes que ja estàvem treballant a l’aula.
Són ACTIVITATS VOLUNTÀRIES i molt enriquidores.
Recordeu que podeu deixar comentaris al bloc i explicar com esteu vivint aquests dies a casa. Seria una bona manera d’estar en contacte.
I jugueu, balleu, feu manualitats, jocs de taula, circuits per casa, puzzles, teatres…i, ja sabeu, A LLEGIR MOLT, que cada llibre és una nova aventura!
Us trobem molt a faltar i us volem enviar moltes abraçades i petons virtuals.
Maria i Laia.

CATALÀ
Descripció de la meva habitació
1- Comprensió lectora de la descripció d’una habitació
CLIQUEU AQUÍ
2- Escriure la descripció de la meva habitació (després feu el dibuix o hi poseu una foto)
a) Quadre de planificació

Recorda d’utilitzar connectors: Per començar, també, a més a més, tot seguit, en primer lloc, en segon lloc, pel que fa, continuant amb el que deia, ….
b)Esborrany
Ortografia
Amb apòstrof o sense? (diferents nivells de dificultat)
El punt i la coma (diferents nivells de dificultat)
CASTELLANO
Comprensiones lectoras
1- Durmiendo sobre el hielo
2- El caballo de Troya

 

Separar en sílabas las palabras

ENGLISH
LISTENING
(Fer els apartats de Routines, School and My house)
DIALOGUES
(My house)
VIDEOS
(House)
STARTERS
(THERE IS/THERE ARE)
GAMES

MEDI
1.Comarques
Dossier complet per repassar

Més sobre Catalunya ( informació i joc comarques amb diferents graus de dificultat)

2.Projecte Sol- Terra – Lluna
Visualitza els vídeos:
1- Per què brillen les estrelles?
2- L’origen de l’Univers i de la Terra
La història de l’univers en 10 minuts:

Un altre:
3- El Sol

Si vols pots practicar un resum amb fletxes sobre els vídeos (tal i com estem fent a classe). I, fins i tot, pots fer un power point.

PLÀSTICA
Manualitats per decorar la teva habitació

Manualitats diverses ART ATTACK

MÚSICA
Trivial musical
Vídeo de percussió corporal

MATEMÀTIQUES
1.Repassem la longitud.
Medeix la llargada i amplada de la teva habitació.
Busca el perímetre
Troba la superfície
Ara dibuixa l’habitació en un full. Cada metre de l’habitació han de ser 3 cm al teu paper. Exemple: si la llargada és de 3 m, al teu dibuix seran 9 cm.
Desprès medeix els mobles i dibuixa’ls dins, amb la mateixa escala ( 1 metre/ 3cm).
Pinta el dibuix de l’habitació amb els mateixos colors que tingui.
2.Tema mesura II.: Fer totes les activitats ( sense copiar enunciats, com fem a classe) Comença a la pàg 64. Les activitats dels rellotges si que cal copiar-los per resoldre i fer la gràfica de la temperatura.
3. DECA. Si ja teniu fetes pàg. de la 40 a la 51, aneu fent de l’inici fins la 40.

VALORS
1- Abans de visualitzar el vídeo, parleu a casa:
Què vol dir ser diferent? (què opina cadascú)
Quines persones coneixes que són diferents a tu?
A la classe hi ha companys/es diferents a tu? quines coses us fan ser diferents?
2- Mireu el vídeo:
3- I ara comenteu:
Què us ha semblat el vídeo?
Canviaríeu alguna cosa d’allò que pensàveu abans de veure el vídeo?
Alguna vegada has sentit que t’han tractat diferent als altres? Creus que t’ho van dir per molestar-te? I com et vas sentir?
Algun cop has vist que a algú que coneixes l’han tractat diferent? Creus que va ser per molestar-lo? I què va fer aquella persona? I què vas fer tu?
A partir d’ara, podries fer alguna cosa, si creus que algú és tractat diferent i que ho fan per molestar-lo? (penseu entre tots com podríeu ajudar-lo o quines actuacions podríeu fer)
I si és a tu que et tracten diferent per molestar-te, què podries fer?

9. PER A NOUVINGUTS (Dina, Mario i Rihab)
CATALÀ
Vincles:
Contes:
El mercat:
Galí (català amb diferents nivells de dificultat):
Mesos i dies:
CASTELLÀ
Vocabulario sobre la casa:
Vocabulario sobre el colegio:
Vocabulario sobre la Educación Física:
Vocabulario sobre los animales:
MEDI
Continents i oceans:

10. Educació Física
Segons la Organització Mundial de la Salut (OMS), és recomanable realitzar 60 minuts o més d’activitat física diària.
Són moments difícils per a tots i totes i ara és més important que mai que ens moguem.
Per què?
Perquè realitzar activitat física durant el nostre confinament ens ajudarà a millorar la nostra circulació, enfortir el nostre sistema immunitari, controlar el nostre pes, enfortir els nostres ossos i musculatura, reduir l’ansietat i millorar el nostre estat d’ànim.
Per aquest motiu, des de l’àrea d’educació física, us compartim algunes propostes senzilles que poden fer els vostres fills/es a casa amb poc material o que podeu fer conjuntament amb ells/es.
Recomano:
– Començar amb algun exercici d’escalfament sempre.
Després en funció del que vulgueu treballar, podeu anar combinant sessions de cardio (coreografies amb material o sense, jocs, circuits), amb sessions de ioga i també algun entrenament muscular. Si els veieu amb molta energia, sobretot feu cardio (coreografies en moviment o jocs, circuits).
– Si l’activitat ha estat intensa no us oblideu de fer estiraments per no patir cruiximents (“agujetas”), per exemple podeu fer aquests:

Tot això que us posem són exemples i encara en podeu trobar molts més. També està bé que els deixeu escollir en funció de la música.
Exercicis d’escalfament:
Bàsic:

Amb música:
Moderat:
En família:
– Amb música 1 2

Intensitat alta:

Entrenament muscular:
– Tabata (sèries repetitives d’exercicis musculars)

Jocs variats de confinament, circuits, …:
1
2
3
4
motricitat fina i gruixuda:
Circuits
coordinació:
psicomotricitat:
Jocs:

Coreografies amb material:
Coreografia amb fit ball:
I UN ALTRA
Coreografia amb fit ball:
Coreografia amb aro o rodona pintada a terra:
Tonificació amb aros:

Coreografies:
Zumba senzilla:
Zumba senzilla:
Treball cardiovascular amb música africana:
Just Dance Mimi:
Just Dance Monkey (especialment per Peixos Espasa):
(una altra més difícil)
Jessie J.- Nicki Minaj- Ariana Grande:
Zumba Justin Bieber:
Zumba Uptown Funk:
Zumba Meghan Trainor:
Zumba Kate Perry:
Zumba Tsunami: (Intensitat alta)
Zumba The Chainsmoker:
Coreografia de fitness- can’t stop the feeling (especialment per Taurons)
I una altra:
Rock:
Hip hop:
Hip hop:

Ioga per a nens/es
– Ioga per a nens/es:
1
2
3
4

QUE VISQUIN ELS NENS I NENS DELS PEIXOS ESPASA I ELS TAURONS!

Publicat dins de General | Deixa un comentari

UN MAR DE RECURSOS PER AQUESTS DIES

Hola nenes i nens de Quart! Cóm va aquest primer dilluns d’estar a casa?
Ja sabeu que us vam donar feines per anar fent a casa però, com sabem que el dia es fa molt llarg, i que us agrada molt fer ús de les noves tecnologies, aquí teniu uns quants recursos per treballar les diferents àrees.
Els anirem renovant setmanalment, així que no perdeu de vista el bloc.
Ánims i endavant!

1.CATALÀ
Ortografia: WEB
1. La B i la V (diferents graus de dificultat)
2. Escric majúscules (diferents graus de dificultat)- Hi posem accent?
3. Separem síl•labes (diferents graus de dificultat)

2.CASTELLANO
Comprensión lectora:
1. PRIMERA WEB
2. SEGONA WEB

3.ENGLISH

LISTENING
Fer els apartats d’Introduction, Description and Family)
DIALOGUES
(what time do you?)
VIDEOS
Fer About me i Description)
STARTERS
Fer l’apartat de HAS
GAMES

4.MEDI
COMARQUES
Joc interactiu de les comarques

FESTES DE CATALUNYA

PROJECTE SOL-TERRA-LLUNA
LA TERRA
Mira el video
Web per saber més
I un altra

ELS PLANETES

LA LLUNA

5.PLÀSTICA
Manualitats

6. EDUCACIÓ FÍSICA
15 jocs divertits per fer a casa

7. MATEMÀTIQUES
ACTIVITATS MATEMÀTIQUES

MATEMÀTIQUES (RESOLUCIÓ DE PROBLEMES)

JOCS MATEMÀTICS

Del llibre de Matemàtiques, aneu fent una ullada al tema de MESURA II que comença a la página 64.

8. MÚSICA:
Activitats i jocs per practicar el llenguatge musical

I llegiu, llegiu molt. Que un bon llibre us pot portar molt lluny sense necessitat d’aixecar-vos del sofà.
UNA ABRAÇADA VIRTUAL
Laia i Maria

Publicat dins de General | Deixa un comentari

LET’S SING ST. PATRICK’S SONG!

Hi boys and girls! Here you have the St. Patrick’s song. Feel free to practise as many times as you can.
Remember! We will celebrate this festivity the next 17th of March.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Colònies a la Granja

Aquí teniu un recull de les colònies, fetes al febrer, a La Granja de Santa Maria de Palautordera.
Vam tenir sort, ja que vam tenir bon temps.
Tots/es ens ho vam passar molt bé! Mireu, les cares d’alegria.


Publicat dins de General | Deixa un comentari

Carnestoltes

El divendres, 21 de febrer pel matí, va arribar la Carnestoltina a l’escola. La Carnestoltina ens va donar tres consignes pel dimarts, dia 25 de febrer, doncs si no volem que ens empolsinin de farina cal que:
– anem amb pijama
– portem un pentinat divertit
– portem maquillatge a la cara

A la tarda vam fer la rua de Carnestoltes i cada grup classe va mostrar la seva disfressa. Aquest any anàvem vestits del nom de la classe. Nosaltres, doncs, ens vam disfressar de Peixos Espasa. A més de la rua, cada classe va fer la seva actuació davant de les famílies. Aquest any, vam fer acrosport. Si voleu saber com ens vam organitzar per fer l’acrosport a la classe d’Educació Física, estigueu atents a l’article de la revista del mes de març.
De moment, podeu gaudir amb les fotos de la Carnestoltina i de la disfressa.


Publicat dins de General | Deixa un comentari

Dijous llarder

Com cada any, hem celebrat el dijous llarder anant tota Primària a la Font Picant d’Argentona. Vam arribar a la Font Picant, vam esmorzar i després vam anar fins la Font del Ferro amb els companys/es dels Pops. Allà vam jugar amb l’entorn i vam trobar molts minerals de Quars. Després vam baixar a dinar a la Font del Mig amb els companys/es de Cicle Inicial. Finalment, vam tornar a l’escola amb autocar. Ens ho vam passar molt bé i, a més, va ser un dia molt bonic de sol.


Publicat dins de General | Deixa un comentari

La mesura a Matemàtiques

Estem treballant la mesura a Matemàtiques. I de quina manera? Doncs mesurant el nostre entorn.


Publicat dins de General | Deixa un comentari

Cursa Save the Children

Avui, dia 30 de gener, en motiu del dia de la no violència i la Pau (DENIP), s’ha celebrat la cursa Save the Children. Aquesta cursa és solidària i cada participant recapta diners dels patrocinadors per tal de donar-los a una bona causa. Aquest any els diners aniran destinats al poble Rohingya que vivia a Myanmar i han estat expulsats i perseguits al país veí de Bangladesh, on viuen en un camp de refugiats. Així doncs, els alumnes de 4t, 5è i 6è hem anat a córrer la cursa a l’escola Camí del Mig. Hem fet esport, ens ho hem passat bé i, sobretot, ho hem fet per una bona causa.


Publicat dins de General | Deixa un comentari

El paisatge

A l’àrea de Medi estem estudiant el paisatge. Hem estat aprenent a fer resums i esquemes i ara estem creant una maqueta d’un paisatge de muntanya, de costa o de plana. Aquesta maqueta l’estem fent en grups cooperatius i hem necessitat una capsa de sabates i plastilina. Cada grup fa un d’aquests tipus de paisatge i després posarem les parts que el componen, per finalment explicar-ho a la resta de grups. Si voleu veure com han quedat, ja podeu mirar les fotos. Ens ha agradat molt fer-ho.


Publicat dins de General | Deixa un comentari

Tots som el món

Aquesta setmana hem començat a aprendre la cançó que cantarem el proper dia 30 de gener per celebrar el Dia de la Pau a l’escola.

És una versió en català de la cançó “We are the world”. Aquí teniu la lletra i la música per practicar-la:

TOTS SOM EL MÓN
AVUI RECORDEM QUE A TOTHOM HEM D’ESTIMAR,
ENS PREPAREM PER PODER AJUDAR.
UNA FAMÍLIA SOM, DE TOTS ELS LLOCS DEL MÓN,
AMOR ÉS EL QUE NECESSITEM.
NO S’HA D’ESPERAR PER PODER CANVIAR,
TOTS PLEGATS PODEM PARTICIPAR.
UNA FAMÍLIA SOM, DE TOTS ELS LLOCS DEL MÓN,
AMOR ÉS EL QUE NECESSITEM.
TOTS SOM EL MÓN,
TOTS SOM INFANTS,
TOTS PODEM FER, SI ENS ESFORCEM, UN MÓN AMB PAU.
INTENTEM-HO, CRIDEM-HO TOTS BEN FORT.
FAREM UNA VIDA MILLOR ENTRE TU I JO.
Publicat dins de General | Deixa un comentari