Benvolgudes famílies!
Encetem la tercera setmana a casa i, per això, us volem proposar noves idees AL BLOC dels Peixos Espasa i dels Taurons per continuar treballant els temes de l’aula. A més a més, us volem donar altres informacions importants, ja que començarem a introduir algunes novetats, ja que això es va allargant. Al Dinàntia us hem explicat ben bé cada tema.
FEU UNA ULLADA, ÉS IMPORTANT!
1. Comencem a demanar-vos retorn d’algunes activitats. Al llarg d’aquesta setmana (30 de març-3 d’abril) ens heu de retornar via correu electrònic de la classe (Peixos Espasa: classedelspeixosespasa@gmail.com / Taurons: classedelstauronsaf@gmail.com )
- Peixos Espasa: fer fotos de les fitxes dels capítols 7 a 9 del llibre “Per un plat de macarrons”.
- Plànol de l’habitació (Matemàtiques)
- Redacció de la descripció de l’habitació (Català). Això ho podeu enviar en una foto o en un word (com vulgueu).
- Divendres rebreu la solució de les feines de Matemàtiques d’aquesta setmana, per tal que en pugueu fer autocorrecció.
- Fitxa “I love Maresme” (Medi). L’envieu fent una foto.
2. Dijous les tutores volem fer una videotrucada amb tots els nens i nenes i així ens veurem. Ja us informarem, via dinantia, dels detalls (plataforma i hora de la trobada).
3. Estem preparant l’aplicació del GOOGLE CLASSROOM per tal que la interacció de feines sigui més fàcil per a tots/es. Així, durant aquesta setmana, us enviarem la informació detallada, ja que cada alumne disposarà del seu correu i contrasenya. De moment, i en qualsevol cas, a partir d’avui ja podem estar en contacte a través del dinantia o del correu de la classe.
Sobretot, totes les feines que us hem anat proposant no són obligatòries i, de fet, volem que siguin una ajuda per a tots vosaltres, donat que estem vivint aquestes circumstàncies tan excepcionals.
A partir d’aquesta setmana per tal que es vegi un fruit de la feina realitzada us demanem aquest retorn per tal que mestres i alumnes en veiem la seva utilitat. Qualsevol dubte, inquietud, dificultat que pugueu tenir, comuniqueu-nos-la utilitzant les vies (ja esmentades) i entre tots/es buscarem la manera (solució, recurs,…) que ens sigui més idònia a tots/es.
RECURSOS
- CATALÀ
1- Exercicis de lectura eficaç
2- Ortografia
- Alerta amb els plurals (diferents nivells de dificultat)
- La R i la RR (diferents nivells de dificultat)
- CASTELLÀ
1- Expresión escrita (tenir-la feta pel 14 d’abril)
- Describir lo que veis desde vuestra casa
Escribid en una hoja en blanco con el margen, el nombre, la fecha y el título
- ANGLÈS
Let’s practise the DESCRIPTION
1.GAME
2.INTERACTIVE SHEETS:
WRITING: DEADLINE 14TH OF APRIL (a entregar el dia 14)
Look at your english dossier (Mira el dossier)
and this dictionary
- MEDI
Comarques de Catalunya i continents
– Per practicar els continents:
Projecte Sol, Terra i Lluna
– Practica primer amb aquest qüestionari per a primària:
– També pots practicar amb aquest test:
- MATEMÀTIQUES
Aquesta setmana repassem les taules de multiplicar, les multiplicacions per una i dues xifres i la divisió per una xifra.
-Us poso unes fitxes que podeu imprimir (si teniu impressora) o copiar en un full (recordeu fer el marge)
-Si preferiu també podeu practicar amb jocs o fer les dues coses????
LES FITXES SEGÜENTS SÓN PEL 14 D’ABRIL
- MÚSICA
– Voleu practicar la percussió corporal?, doncs a veure si els seguiu:
– Percussió amb gots, ensenyada per nens/es:
– T’atreveixes a cantar? Doncs prova el Karaoke:
- VALORS
I ara, contesteu a les preguntes:
- Quin és el problema que es planteja en aquest vídeo?
- Què volien fer primer les rodonetes perquè el quadrat pogués entrar a la casa?
- Per què el quadradet no es volia deixar retallar les puntes?
- Al final, quina és la solució?
- Per què creus que és millor solució aquesta que no pas la de retallar el quadrat?
- Què t’ha semblat el vídeo? Ho podries comparar amb alguna situació que hagis viscut alguna vegada (ja sigui una que tu has viscut o una que tu has vist)?
- PLÀSTICA (una foto d’un origami pel 14 d’abril)
Aquesta setmana us proposem practicar la papiroflèxia:
- Origami d’un peix:
- Origami d’un tauró:
- Origami d’una tortuga:
- Origami d’un cranc:
- Origami d’una granota:
- Origami d’una cara de gos:
- Origami d’un conill:
- Origami d’una papallona:
- Origami d’un lloro:
- Origami d’un dofí:
- PER ALS NOUVINGUTS (Rihab, Dina i Mario)
CATALÀ
– Els contes d’en Tom i la Laia:
CASTELLÀ
– Vocabulario sobre el cuerpo humano, frutas, verduras, cómo nos vestimos, horas, profesiones:
MATES
Mario i Dina: Tot igual que els companys
Rihab: Només fitxa taules
Medi
– Per practicar els continents:
- EDUCACIÓ FÍSICA
Més propostes per a fer exercici.
– Joc d’Educació Física tipus joc de taula en català (interactiu, cal dau):
– Joc d’Educació Física en castellà (totalment interactiu, no cal dau):
– Fitness amb el mestre d’EF Joe Wicks. Moltes nenes i nens del món estan fent exercici amb ell.
– Classes de Zumba Kids A ballar!
– Classes de ioga Per relaxar-se i posar-se forts i fortes
– Classes de Tai-txi Controla el teu cos i omple’l d’energia.
- Altres coses divertides i entretingudes
– Receptes de cuina per gaudir amb la companyia d’un adult.
– Per crear les teves pròpies sopes de lletres:
US TROBEM MOLT A FALTAR
Abraçades, petons i ànims a tots/es!!!
Laia i Maria