Pesquem paraules…

A la sessió posterior a la sortida repensem l’excursió a la Barceloneta i reprenem el tema del mar, les xarxes i els llibres….

A còpia de donar-hi voltes al tema, s’accentua el paral·lelisme entre l’acció de pescar i tot el seu ormeig; i l’acció de fer paper, amb procediments i estris semblants. Ens proposem doncs pescar un poema d’aquest mar de paraules, on l’escuma de mar ens recorda la textura del paper, i on les paraules seran els nostres particulars peixos…

… l’art de la pesca front a l’art d’escriure…

I com farem el nostre “mar de paraules”?

La idea és muntar una piscina d’aigua de mar, i mitjançant una tècnica manual de fer paper posar-hi dins el bastidor de fusta que sura, una fina tela per sobre que sobre surti el bastidor, la xarxa de pesca, i aleshores afegir la polpa de paper i les paraules… aixecar el bastidor de l’aigua i deixar secar… de manera que l’atzar hi deixi empremta també… Quedarà un paper gruixut, rugós, texturat, amb la xarxa atrapant belles paraules que haurem triat entre tots….

I així ho fem, repartim els llibres comprats als alumnes, retallem paraules per grups i la Mar ens proposa fer tres proves. En el retall de llibres surt una frase que captiva a la nostra artista “PESCA D’ESTIMA”…., l’escrivim a la pissarra..

Aquí teniu algunes imatges d’aquest procés:



Observem les tres proves, sense xarxa, amb xarxa…



…i s’acaba la sessió. Deixem les tres safates a la Sala de professorat, volem que tothom vegi la pesca d’avui…!!!

Restem expectants… com quedarà quan s’assequi?

Al mateix temps eixamplem el projecte a la resta del professorat. Iniciem tots plegats una recerca. El tema, EL MAR.

El mar i la literatura (Llengua catalana, 4t ESO i Batxillerat),

El mar i la música (Música, 4t d’ESO),

L’art de pintar el mar, textures i colors, “un mar de mars” (Visual i plàstica 3r d’ESO),

Perquè veiem el mar de color blau?(Física 4t ESO)

El mar i el seus organismes(Ciències Naturals 2n ESO)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *